Permalänk
Medlem

Vad kan detta vara?

Hej

Min flickvän fick en sak i julklapp från sitt jobb. Något varken hon eller jag kommer på vad det kan vara. Eftersom hon fick den på posten kunde hon inte fråga om vad det var för något. Bild:

Den är ungefär 10 cm lång, 5 cm bred och 1-2 mm tjock. Den består helt av plast.

Det enda som vi kan tänka oss är att den antingen ska hänga in något (genom att trä in något där hålet är lite större) eller att man t.ex. kan ha sedlar i den som viks så att de ligger på plats. Dock är det sistnämda inte troligt eftersom resterande form verkar vara väldigt opraktisk.

Någon som har en susning?

EDIT: Mysteriet löst nu. Svar från flickvännen nedan.

Citat:

Jag orkade inte vänta på fler gissningar utan tog mod till mig och ringde till företaget. Kvinnan som svarade höll på att garva ihjäl sig när hon hörde varför hon ringde. Uppenbarligen hade både assistenter och arbetsledare som jobbar inom företaget ringt med samma fråga: "Vad är denna plastbit för något egentligen?"

Hon upplyste mig att mackapären, med den passande namnet "Snålljåp" är de facto en tuburkramare. Det är alltså meningen att man ska stoppa in en tub genom skrevan i plastbiten, huruvida det ska gå till begriper jag dock inte alls, eftersom jag inte ens får igenom 2 blad papper. Sen när tuben är igenom, ska man dra plastbiten för att pressa ut allt innehåll i tuben.

Så, då var det mysteriet löst.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

det är inte någon typ av opraktisk påsförslutare? hålet såg dock lite litet ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
det är inte någon typ av opraktisk påsförslutare? hålet såg dock lite litet ut.

Låter logiskt men tyvärr är skrevan nog alldelles för tunn för det. Hon vek ett papper och försökte få igenom det men lyckades inte.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Tänkte först. WTF stjärtlapp?

Hmm Plope har ju en logisk förklaring men vi vet ju alla att dessa julklappar är något utöver det ovanliga. alla ska överträffa alla.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Prova att smiska henne med den.....

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hänga upp kökshanddukar motsv?

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om vad det är, men det där måste nog vara den snålaste julklappen någonsin. Typ som att ge ett gem

Permalänk

skulle jag fått det så skulle jag troa tt det var något skydd för tex en sågklinga på någon såg eller nått..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vad jobbar hon med? Tänkte om det kan ha nån koppling till företaget/arbetet. Själv har jag ingen aning

Permalänk

Du skulle ha ställt en vanlig sak bredvid som referensstorlek då du tog fotot eller ännu bättre en linjal. Visst du skrev ut storleken, men hur många läste det innan de gissade? För den ser på fotot ut att vara mycket större än vad den är.
Nå hade den varit större så hade jag gissat på något att piska gubben med, men nu så är det värre. Jag skulle gissa på att det är något opraktisk och inte en genialisk uppfinning, och de är förbaskat svåra att lista ut vad någon har tänkt använda prylen till.

Men nu så det är nu juletider och då slår många in flera paket, och den där prylen ser ut att kunna "skruva" snörena, eller vad det nu heter. Så min gissning går på en sådan makapär. Fast en helt vanlig kniv är nog bättre, så det är precis något meningsfullt. (om den var till för det)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Vad jobbar hon med? Tänkte om det kan ha nån koppling till företaget/arbetet. Själv har jag ingen aning

Hon jobbar med assistans. Springvikarie.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Du skulle ha ställt en vanlig sak bredvid som referensstorlek då du tog fotot eller ännu bättre en linjal. Visst du skrev ut storleken, men hur många läste det innan de gissade? För den ser på fotot ut att vara mycket större än vad den är.
Nå hade den varit större så hade jag gissat på något att piska gubben med, men nu så är det värre. Jag skulle gissa på att det är något opraktisk och inte en genialisk uppfinning, och de är förbaskat svåra att lista ut vad någon har tänkt använda prylen till.

Men nu så det är nu juletider och då slår många in flera paket, och den där prylen ser ut att kunna "skruva" snörena, eller vad det nu heter. Så min gissning går på en sådan makapär. Fast en helt vanlig kniv är nog bättre, så det är precis något meningsfullt. (om den var till för det)

Det med att "skruva" snören låter faktist rätt bra men som du säger duger valfri kniv/sax utmärkt. Bilden var kanske inte den bästa nej men jag har fått tag på en ny. Dock lite väl inzommad.

EDIT: Fel URL.

EDIT 2: Vet vad det är nu. Uppenbarligen heter plastbiten "Snålljåpen" och den används till för att få ut så mycket som möjligt ur en tub. Dock är skrevan minimal så vi är båda väldigt tveksamma till att den faktist fungerar

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Skåran ser ut som en synål :S

Hur får man ut mer ur en tub med den?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Haha "Snåljåpen" var ju ett passande namn iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Du skulle ha ställt en vanlig sak bredvid som referensstorlek då du tog fotot eller ännu bättre en linjal. Visst du skrev ut storleken, men hur många läste det innan de gissade? För den ser på fotot ut att vara mycket större än vad den är.
Nå hade den varit större så hade jag gissat på något att piska gubben med, men nu så är det värre. Jag skulle gissa på att det är något opraktisk och inte en genialisk uppfinning, och de är förbaskat svåra att lista ut vad någon har tänkt använda prylen till.

haha.. jag läste hur stor den var men fick inte in det i skallen då det kändes som om att den var 3 gånger så stor.

Men det är ju klart. Man ska alltså vika kaviartuben runt den?:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Haha. Såna ska jag ge till folk jag ogillar.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Uppenbarligen heter plastbiten "Snålljåpen" och den används till för att få ut så mycket som möjligt ur en tub. Dock är skrevan minimal så vi är båda väldigt tveksamma till att den faktist fungerar

När du säger det så har jag ett vagt minne att jag har sett denna pryl förut på tvn, nå jag har varit för snål för att köpa snåljåpen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
haha.. jag läste hur stor den var men fick inte in det i skallen då det kändes som om att den var 3 gånger så stor.

Men det är ju klart. Man ska alltså vika kaviartuben runt den?:/

Dra tuben in genom hålet och pressa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Haha.. jisses vem tjänade 10 000 på denna ideen?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Måste vara jäkligt dyr kaviar om jag ska använda sån där

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Själv fick jag en universal laddare som drivs av ett batteri som julklapp^^ Den var inte kompatibel med min mobil. Någon som önskar sig en sån här i julklapp?:P Fungerar till de flesta mobiler förutom LG viewty.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Första tanken var att det var något för att vika ihop kläder eller nått, som en mall. Men sen när jag förstod hur liten den var så gav jag upp den idén.

Verkar vara en ganska värdelös julklapp, hade förväntat mig något roligare än sådant från mitt jobb. Nåja, det är väl kanske tanken som räknas

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Säg mig, var kan jag införskaffa denna fenomenala produkt?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Är inte en sån där man använder för att få ur det sista ur tuben? Istället för att man ska klämma med fingrarna så drar man med en sån där.

Edit: Jaha det listade ni ut själva märkte jag nu Kan avslöja att de fungerar bäst med plasttuber, t.ex tandkräm. Det är lite knepigare (nästan lönlöst) att använda dem på de av metall ex kalles kaviar.

Permalänk
Medlem

Såg ut som nåt man tömde vasken med...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Prova att smiska henne med den.....

Bästa kommentaren.

Permalänk
Medlem

wtf, finns ju mycket kraftigare saker för att klämma ut det sista ur tuben med.
Hemma hos morsan har vi haft en sån sak skitlänge Inte så smidig men den fungerar garanterat bättre än den där.

Då är det två hjul man trycker ihop och vrider på en ratt så pressar man ut det sista.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |