Skapa flernivålista i Office 2007

Permalänk
Medlem

Skapa flernivålista i Office 2007

Har suttit och letat efter hur man gör en flernivålista i Office 2007. Alltså en sånhär:

1. Rubrik 1
1.1 Underrubrik 1
1.2 Underrubrik 2

2. Rubrik 2
2.1 Underrubrik

osv.

Jag vill har det som formatmall så att man enkelt kan välja vad för underrubrik man vill ha men jag hittar ingen information om hur man ska gå tillväga.

Permalänk
Hedersmedlem

Använd de fördefinierade formaten "Rubrik 1", "Rubrik 2" osv.

För att få de numrerade klicka på Flernivålista under "Stycke" bland menyvalen och välj 1, 1.1, 1.1.1 under Listbiblioteket.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Hedersmedlem

Är det vad du letar efter?

Permalänk
Medlem

Ok nu skrev jag tre olika rubriker och angav dem som rubrik 1, rubrik 2 och rubrik 3.
Därefter tog tag flernivålista och angav den första så att den fick nr 1.
Gör jag samma sak på rubrik 2 så vill jag att den ska få nr 1.1 men den blir istället nr 2.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du använder dig av de fördefinierade formatmallarna i word (Rubrik/Heading 1, 2, 3 och 4) så är det bara att göra som jag skrev ovan (och Kanel visade bild på). Välj den översta till höger i bilden (Under List library)

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"