Bästa Defragmenteringsprogrammet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Defraggler här med.

www.defraggler.com

Här med.. Fungerat felfritt hittills.

Brukar alltid glömma defragmentera med månader, så märker inte av ifall en defragmenterare är snabbare än någon annan då jag inte använder datorn under defragmentering.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk

Defraggler! Vistas inbyggda är SKIT

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Defraggler här med.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

hej!

vad är det som gör att ni letar alternativ till defragmenteraren som ingår i windows?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
hej!

vad är det som gör att ni letar alternativ till defragmenteraren som ingår i windows?

jag letar inte efter något speciellt program. jag bara undrade om någon hade något att rekomendera. fast sen känns det som att windows egna inte är lika grundligt som andra? sen tex O & O kan ju köra defrag på flera diskar samtidigt. vilket jag ser som ett plus

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta är en gammal tråden men tycker att det är onödigt att skapa en ny..

Jag har letat efter hur AusLogics Disk Defrag och O & O defrag hanterar VSS i vista?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Någon?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

JKdefrag har fått bäst betyg i många år nu, i tester om gratis defrag program, jag är iallafall helnöjd.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

har själv ännu inte hittat något program som kommer i närheten av JKDefrag. Skitenkelt att använda, går att köra i bakgrunden när du gör annat och helt enkelt bara fungerar
http://www.kessels.com/Jkdefrag/

Permalänk
Medlem

Provar nu det där JKDefrag och det verkar ju kanon
Busenkelt att köra och allt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Har jag med kört med JKDefrag länge och rekommenderar det varmt, snabbt och enkelt

Permalänk

O&O Defrag 11 ingen tvekan.

Permalänk

Snake Oil Defragment Suite

Visa signatur
Permalänk

Jag kör PerfectDisk 10 o tycker det verkar riktigt nice...sköter sig självt o defraggar när datorn stått idle ett tag och slutar så fort man rör musen. Går att defragmentera systemfiler och pagefile också, har dock inte jättestor koll men tycker det e smidigt iaf!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

JKDefrag - screensaver mode.

På så vis hålls disken alltid städad och fin och man behöver aldrig tänka på't.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Laddade ner och testade JKDefrag. Lite lustig bild på "analysen". Inte vad jag hade trott. Men det verkar funka bra!

Men, hur bestämmer man om man ska ha på insidan eller yttersidan av disken? Och vilket är bäst?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Jag vet att detta är en gammal tråden men tycker att det är onödigt att skapa en ny..

Jag har letat efter hur AusLogics Disk Defrag och O & O defrag hanterar VSS i vista?

Undrar samma sak.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Det enda gratisprogram som jag känner till som har lite mer avancerad defragmentering är IoBit SmartDefrag. Hanterar dock inte VSS vad jag känner till.

http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html

Jag har kört det ett tag nu och gillar det. Tänk på att "Fast Optimize" och "Deep Optimize" tar lång tid att köra, för de ordnar filer på hårddisken. För någotsånär snabb defrag väljer man "Defrag Only".

Programmet har en Analyze som nästan alltid föreslår "Fast Optimize". Jag brukar istället välja själv. Normalt en "Defrag Only" nån gång då och då. Sen en Fast eller Deep Optimize mycket mer sällan.

Dock så är SmartDefrag ett program som även vill ligga i bakgrunden och köra, och även lägger till en schemalagd defrag. Om du inte vill ha det utan bara köra defrag manuellt som jag, se till att kryssa av det från "Schedule" och "Options" på vänster panel.

Permalänk
Medlem

Auslogics Boostspeed Defrag är det bästa jag använt.