Star Wars The old Republic kommande MMORG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jo, jag har spelat spelen, och står fast vid vad jag sa, att de är ganska lika varandra

HAHA!

EVE är inte likt Star Trek på en enda punkt förutom just Rymd-temat.
Spela om båda igen och jämför igen.

Annars så får du förklara vad som är likt i båda spelen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Vilken klass kommer ni köra då? Jag har inte bestämt mig än mer än att det blir "Den mörka sidan" även fast en Jedi Consular inte vore helt fel

Sith Inquisitor eller Bounty Hunter, skall utan tvekan vara en del av imperiet. The dark side ligger mig varmt om hjärtat.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
EVE är inte likt Star Trek på en enda punkt förutom just Rymd-temat.
Spela om båda igen och jämför igen.

Nej, men Star Trek är likt EVE.

Nu avslutar jag denna meningslösa diskussion. Orka tjata om något sånt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Nej, men Star Trek är likt EVE.

Nu avslutar jag denna meningslösa diskussion. Orka tjata om något sånt.

Du kan ju inte ens säga VAD som är likt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Du kan ju inte ens säga VAD som är likt.

Nehepp...

Angående klasserna så har jag inte planerat alls vad jag ska spela som :S Har inte ens varit inne och kollat vad det finns att välja bland

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Nehepp...

Angående klasserna så har jag inte planerat alls vad jag ska spela som :S Har inte ens varit inne och kollat vad det finns att välja bland

PM'a mig skillnaderna

Och det är bara 3(?) klasser änsålänge och kommer tydligen flera.

Science, nåt och Engineer just nu.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
PM'a mig skillnaderna

Och det är bara 3(?) klasser änsålänge och kommer tydligen flera.

Science, nåt och Engineer just nu.

Nu tror jag du pratar om STO... detta är Star wars tråden

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag nog köra på en Sith Warrior alltid varit ett fan utav melee klasser.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Nej, men Star Trek är likt EVE.

Nu avslutar jag denna meningslösa diskussion. Orka tjata om något sånt.

SWTOR är alltså likt STO som är likt EVE, så EVE och The Old republic är lika varandra? Tror du borde sluta cykla så mycket hörru

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
SWTOR är alltså likt STO som är likt EVE, så EVE och The Old republic är lika varandra? Tror du borde sluta cykla så mycket hörru

Ne, jag har väl aldrig sagt att EVE och star wars är lika?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ne, jag har väl aldrig sagt att EVE och star wars är lika?

Nej men du sa STO var likt SW, och att STO var likt eve, de gör väl SW och eve lika ;)?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Nej men du sa STO var likt SW, och att STO var likt eve, de gör väl SW och eve lika ;)?

nee

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
nee

hur fan kan STO vara likt eve och samtidigt vara likt SWTOR?
hur fan kan INTE swtor vara likt eve då?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
hur fan kan STO vara likt eve och samtidigt vara likt SWTOR?
hur fan kan INTE swtor vara likt eve då?

haha, helt fantastiskt hur insnöad en människa kan bli över en kommentar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
haha, helt fantastiskt hur insnöad en människa kan bli över en kommentar

Det brukar bara vara grymt enerverande när någon påstår något som inte stämmer och sen vägrar backa upp det.

"Kan du förklara varför du tycker att AIDS och prinskorv är samma sak??"
"haha nee"

Är det någon som vet om man kommer kunna bygga egna städer som i SWG?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det brukar bara vara grymt enerverande när någon påstår något som inte stämmer och sen vägrar backa upp det.

"Kan du förklara varför du tycker att AIDS och prinskorv är samma sak??"
"haha nee"

Är det någon som vet om man kommer kunna bygga egna städer som i SWG?

Städer nej, men dom har nämnt Housing dvs i lägenheter som är lite som i lotro.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

jag förlorade intresset i samma stund jag läste starterclasses, levels, starter jedi och themepark based!

inte ens något jag kommer titta åt. ush!

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

För dem som vill ha lite utmaning i ett spel så tror jag det äger WoW iaf.

WoW = bebispel som just nu är gjort för 10- ålder eftersom man aldrig behöver göra någonting annat än att trycka på 1-2-3...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jare
jag förlorade intresset i samma stund jag läste starterclasses, levels, starter jedi och themepark based!

inte ens något jag kommer titta åt. ush!

Gå tillbaka till SWG din fjant We dont want you.
Spela kotor och sedan vet du hur swtor kommer vara.

Och i TOR eran så var det inte särskilt ovanligt med Jedi/Sith vilket det var i EP4-6 aka SWG där det fanns Luke Skywalker och ingen mer, eller vänta Yoda och en död Obi-wan. Det är lite skillnad.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Spelar swgemu för full och fan vilket jävla bra mmo det är! Kotor är helt sjukt bra spel men jag ser inte att det kan lyckas som mmo, och i och med de val de nu gjort ang. spelmöjligheter och uppbyggnad ger jag det fan inte mycket hopp.

jedi måste ju vara någon slags alphaklass och att sätta det som en starter klass makes no sense. Men läste kommentaren ang detta:

"we want jedi to be easy to obtain since people don't want to grind for it"

jaha? kul?

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jare
Spelar swgemu för full och fan vilket jävla bra mmo det är! Kotor är helt sjukt bra spel men jag ser inte att det kan lyckas som mmo, och i och med de val de nu gjort ang. spelmöjligheter och uppbyggnad ger jag det fan inte mycket hopp.

jedi måste ju vara någon slags alphaklass och att sätta det som en starter klass makes no sense. Men läste kommentaren ang detta:

"we want jedi to be easy to obtain since people don't want to grind for it"

jaha? kul?

SWG pre-Cu gick bara neråt subscriber mässigt då folk inte vill grinda i flera år för att kunna bli en jedi..

Vill du att man ska springa runt som ett barn i 5 år och sedan bli utvald för att man är force-sensitive?

Gå tillbaka till ditt kära SWG så slipper vi dig. Tack!

Och hur kul är det att spela ett STAR WARS spel som är helt CENTRERAT på JEDI och SITH utan just......

JEDI och SITH.

Tänk.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Precis som med Warhammer Online, Aion och Age of Conan då.

Nja, Aion hade ingen framtid då det har mer grinding än WoW ju, AoC va ju en fin idé, men va dåligt optimerat och obalans.
Warhammer va så jävla roligt lvl 1-30, mkt roligare än WoW nånsin va för mig. Men tier 4 va ju bara

Ontopic: Jag tror fan att SWToR kommer göra bra ifrån sig, då storyn kommer vara ruskigt bra åtminstone och det här med att alla ens val har konsekvenser är också skitkul. Så får man ju hoppas alla andra grejer man behöver i ett MMO annat blir balanserat och bra

De som dissar att spelet för att starterklassen är jedi har ju ingen koll. The old republic är jävligt långt bak i tiden jämfört med filmerna. Under TOR tiden fanns det jävligt många jedi och sith. Så det funkar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
SWG pre-Cu gick bara neråt subscriber mässigt då folk inte vill grinda i flera år för att kunna bli en jedi..

Vill du att man ska springa runt som ett barn i 5 år och sedan bli utvald för att man är force-sensitive?

Gå tillbaka till ditt kära SWG så slipper vi dig. Tack!

Och hur kul är det att spela ett STAR WARS spel som är helt CENTRERAT på JEDI och SITH utan just......

JEDI och SITH.

Tänk.

whats up with the caps? alla här har väll rätt till en egen åsikt. Blev sjukt besviken själv eftersom jag sett fram emot ett till star wars mmo som dessutom skulle bli utvecklat av bioware!

Och du verkar ha fått det lite runt bakfoten, jedi var inte end game i swg, det var en del av end game, men inte enbart. Ville du göra annat så gick ju det utmärkt. Känns som du var en av dom som tyckte swg var försvårt och inte direkt kunde svinga lightsabers. Testa nge/swg som det är nu, du kanske är en av dem få som faktiskt tycker om det...

Och sista meningen förstod jag inte :S

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jare
whats up with the caps? alla här har väll rätt till en egen åsikt. Blev sjukt besviken själv eftersom jag sett fram emot ett till star wars mmo som dessutom skulle bli utvecklat av bioware!

Och du verkar ha fått det lite runt bakfoten, jedi var inte end game i swg, det var en del av end game, men inte enbart. Ville du göra annat så gick ju det utmärkt. Känns som du var en av dom som tyckte swg var försvårt och inte direkt kunde svinga lightsabers. Testa nge/swg som det är nu, du kanske är en av dem få som faktiskt tycker om det...

Och sista meningen förstod jag inte :S

Om du inte förstår den sista meningen så är du, eller snarare måste du vara 10 år..

SWG var inte för svårt, men grejjen med SWG var att det inte fanns nåt att göra om man inte hade en Fantomen fantasi. Och att skilla upp sig i nånting var inte särskilt skoj, och Bioware VET hur man gör spel med bra story.

Om du läst lite så kanske du ser att varje klass har över 100h med UNIK story och dessutom påverkar alla val ens karaktär.
Och att en scout springer runt med en pistol i SWG och sedan huxflux efter ett par års grinding blir man en Padawan eller vad det nu var man blev, är bara slöseri med tid.

Och du vill uj antagligen att ingen ska kunna vara en jedi/sith i ett spel som är centrerat runt kriget mellan jedi/sith (citerar det jag skriv förut)

Citat:

Och hur kul är det att spela ett STAR WARS spel som är helt CENTRERAT på JEDI och SITH utan just......

JEDI och SITH.

Folk VILL INTE grinda i flera månader/år för att bli en jedi/sith och sedan kunna svinga en lightsaber, detta är ingen jävla bok, utan ett spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

ja, låt oss alla försöka ta reda på folks åldrar för att genomföra en bra disskution! Genomtänkt!

Så fantomenfantasi =
Crafta hur många olika saker som helst, inom olika områden, inom olika proffesions, grinda template, pvp, pve, dekorera hus, bygga städer, gå jedi, farma mats, bygga harvests, bygga guilds, entertaina i en cantina m.m?

Ja då undrar jag vad du söker i ett spel? Om du inte kan komma på ett av dessa själv så ja, då var nog swg inte för dig!

Jag ör själv inte mycket för themepark mmos utan tycker att om man ändå ska lira ett spel online med andra så är det sandbox som gäller! Och jag förstår inte det här med år av grinding? På swg emu har jag lirat i en ca 1.5 veckor, är full template master doc master fencer och på väg till ungefär halva delen av min jedi unlock. Jag gillar utmaningar, och ser därför det inte som ett problem om vad som tar lång tid utan mer som en utmaning. Om man vill ha allt på silverfat direkt så okej..

Och det är just grinden mot jedi som folk gillade i swg som man märker nu. De vill inte ha det direkt. Man vill kämpa för det. Vafan misslyckas nge nu? Där väljer man jedi direkt, men fan inte får dom folk för det.. ungeför samma som i wow nu. Du grindar upp din char på någon vecka och har fullt gear på en eller två veckor till.. Varför vill folk ha en vanilla server? För att det tog tid på den tiden, man var tvungen att kämpa.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Avstängd

Crafta hur många olika saker som helst, inom olika områden, inom olika proffesions, grinda template, pvp, pve, dekorera hus, bygga städer, gå jedi, farma mats, bygga harvests, bygga guilds, entertaina i en cantina m.m?

Crafta finns.
PVP.
PVE.
Dekorera din lägenhet lär finnas.
Bygga Städer kommer inte finnas då MOS EISLEY SKA INTE HA EN MASSA CP STÄDER ÖVERALLT SOM BARA PLOPPAR UPP.
Jedi finns.
Farma mats finns.
Bygga harvest maskiner finns inte.
'Bygga' guild? Lol.
Entertaina kan du nog göra om du dansar på en RP server

SWTOR kommer inte vara lika gear baserat som WOW.
Läs upp informationen om spelhelvetet innan du klankar ner på det och säger att ditt intresse är likamednoll när du knappt vet något om spelet.

SWG lever ju fortfarande och folk spelar fortfarande, och du vet att dom flesta som lirade i PRE CU var runt 25-50 åringar, som nu kallas för whiney-veterans som bara whinar hela tiden.

Och det finns ingen mening alls i SWTOR att man ska grinda för att kunna bli en jedi, och dessutom börjar inte du direkt som en super stark Jedi Master.. utan har kanske 1 skill och 2 saberswings..

Och du får ju ocks åtänka på varför sandbox temat inte fungerar nuförtiden, och det tar bara sån jävla tid att skapa sandbox spel.

Jag lirar eve, har du lirat det? Det är tidskrävande och sandbox. Men det är kul tillskillnad från SWG när man måste grinda varje dag för att kunna bli en eventuell Jedi, och du kommer ihåg att om man dog som jedi så var man permanent död? Så att grinda upp jedi och sedan råka dö är ju verkligen skoj Re-grinda liksom!

Darkfall fick inte så mkt folk och det är ju sandbox.

Edit.

Man startar heller inte som en Jedi utan snarare som en padawan utan tränare

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

känner att vi nu har tagit oss till det stadiet där ingen kommer komma överens längre och inget sunt resonmang kan längre utvinnas här. Jag gillar helt enkelt inte tor. så är det bara. Blir gärna galet posetivt överasskad dock, är ju som sagt ett år innan det kommer ut.

Du som jag har redan bestämmt dig för en åsikt verkar det som så ja varför inte. Och ja jag har lirat eve i ca 3 år. Finns som ferrex om gubben finns kvar.

och som alla spel, dakrfall, aion, dark and light, aoc osv, alla spel ganska öppna och fria men överhypade till döds. Hoppas innerligt att inte samma händer med tor, men ja det behövs en nykkommling som tar över wow, men eftersom alla jämför det med det så kanske det blir svårt. Är ju som sagt inte samma spel.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jare
känner att vi nu har tagit oss till det stadiet där ingen kommer komma överens längre och inget sunt resonmang kan längre utvinnas här. Jag gillar helt enkelt inte tor. så är det bara. Blir gärna galet posetivt överasskad dock, är ju som sagt ett år innan det kommer ut.

Du som jag har redan bestämmt dig för en åsikt verkar det som så ja varför inte. Och ja jag har lirat eve i ca 3 år. Finns som ferrex om gubben finns kvar.

och som alla spel, dakrfall, aion, dark and light, aoc osv, alla spel ganska öppna och fria men överhypade till döds. Hoppas innerligt att inte samma händer med tor, men ja det behövs en nykkommling som tar över wow, men eftersom alla jämför det med det så kanske det blir svårt. Är ju som sagt inte samma spel.

Inget spel kommer 'ta över wow' om man inte klonar spelet helt och hållet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200