Permalänk
Medlem

Internet delning SKUMT!!

Hej!
Jag försöker förbrilt få min internet delning att fungera.
Det är uppkopplat såhär:
Först, direkt kopplat till internet står en server med 2 st nätverkskort. Dessa är anslutna, och dess anslutningar får nummer 3 och 4 i windows. Jag ansluter #3 till internet, och ställer in dess ip och så. Dit fungerar allt bra. Servern kommer åt internet och så vidare.

Men sen vill jag ha en dator till på internet, så denna ansluts till det andra nätverkskortet #4 i windows.
Sedan går jag in och trycker på internet delning och kryssar i rutan. Och den säger att nu kommer nätverkskortet att få ip 192.168.0.1. Men nu kommer det konstiga: Istället ändras ip adressen på det andra nätverkskortet, som redan har internet-ip:t. Och nu slutar internet att fungera! Varför blir det så?

Sen är det en annan sak som strula till, jag hade ett annat nätverkskort i innan, och detta hade ip 192.168.0.1, men det har jag tagit ur. Men om jag försöker ställa in samma ip på det kortet som sitter i nu, så står det att mitt gamla kort (som nu är "hidden device" fortfarande har det ip:t). Hur kan det ha det när det inte ens sitter i datorn?

Tack så mkt på förhand! måste verkligen lösa detta!

Permalänk

Du har kryssat i rutan för internetdelning på fel anslutning. Kryssa i rutan för internetdelning på "anslutning #3" så kommer det att fungera bättre.

Visa signatur

Klicka här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konkret piket
Du har kryssat i rutan för internetdelning på fel anslutning. Kryssa i rutan för internetdelning på "anslutning #3" så kommer det att fungera bättre.

Japp, det fungerar nu!!
wonderbahr!!!