Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Är du säker på att du inte redan har senaste uppdateringen? Om du har "hämtauppdateringar automatiskt" så märker du inte av att den har uppdaterat förren du kollar upp versionen ordentligt dvs under inställningar -> om -> mer info

Jag saknar en del funktioner som skulle finnas i Portico så nej jag har inte fått den

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

För er som har problem med att eran lumia stänger av sig och kräver en soft reset för att startas, prova att stänga av Wifi och kör på 3G/4G istället. Min lumia har inte stängt av sig på över en vecka (inträffade 1-2 ggr / dag innan).
Får hoppas Nokia gör något åt det är felet innan jag blir allt för less på det.

Skrivet av DAoG:

Känns som batteritiden suger på min Lumia. Telefonen är alltid laddad innan jag går och lägger mig och när jag vaknar ligger den på 82-84%. Sover mellan 00-6.30. Varken datatrafik eller GPS är på. Är mitt batteri trasigt?...

Även jag har konstaterat att mycket av problemen beror på wifi't, särskillt när mitt batteri dras ut onormalt fort...
Om microsoft bara tillåtit NFC-taggar att slå på/av funktioner istället för att bara länka till inställningssidan, eller för den delen gjort live-tiles som kunde styra det, eller en genvägslista likt den i android, symbian och alla andra operativ ?
ELLER ! SETT TILL ATT ANSTÄLLA BÄTTRE PROGRAMERARE, så alla problem varit lösta i förväg.

De största problemen jag har med wp8 är mjukvarurelaterade, så om moddingcomunityn kunnar göra egna firmwares hade jag varit nöjd med. bleh.
Värsta av allt är att jag är ändå nöjd med mobilen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Högerklick, öppna som admin.

Sådärja, jag visste väl att du kunde mer än att apa dig framför kameran

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om det bara är jag som har problem med GPS:en, eller om jag gör fel på nåt sätt?

Till att börja med tycker jag att noggrannheten ofta är riktigt dålig. Igår skulle jag gå och navigera med GPS:en, till en början hittade den hyfsat rätt position, då var punkten som visar position grå. Jag antar att det betyder att den inte låst på tillräckligt många satelliter. Efter en stund blev pricken grön, då hoppade positionen ungefär hundra meter fel, i takt med att jag gick så blev det mer rätt, men den låg stadigt 10-20 m fel. Även tidigare har jag upplevt samma sak, det är svårt att få den att ligga rätt i position och ofta hoppar den fram och tillbaka mellan olika felaktiga positioner.

Från iPhone och Android är jag van att positionen följer med mjukt i takt med att man rör sig, men med Lumian så hoppar den stegvis. Den kan vara ungefär rätt, sen går man 50 m och så hoppar positionen på kartan och ligger ungefär rätt igen och så håller det på så. Går det inte att få den att uppdatera positionen kontinuerligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

För er som har problem med att eran lumia stänger av sig och kräver en soft reset för att startas, prova att stänga av Wifi och kör på 3G/4G istället. Min lumia har inte stängt av sig på över en vecka (inträffade 1-2 ggr / dag innan).
Får hoppas Nokia gör något åt det är felet innan jag blir allt för less på det.

Kanske därför jag aldrig fått en låsning, jag har aldrig Wifi igång mer än 5 minuter för att ladda ned något som kräver wifi.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett batteri test. Först utan batterispar laddade fullt efter 6timmars standby fick jag 1dag o 16timmar kvar.
Nästa gång med batterispar på. Efter 6timmar standby fick jag 21dagar o 10timmar kvar. Båda gångerna hade jag efter 6 timmar 100% batteri tid.
Det är säkert som någon tidigare påtalat, att man inte ska stirra sig blind på dagar o timmar utan gå på batteriets % kapacitet.
// Bangis

Permalänk
Medlem

Fick äntligen en helt ny Lumia 920. Proximitysensorn ballade ur tre gånger på raken på den tidigare telefonen. Så nu är jag på banan igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Idag fick jag mitt Nokia Original-skal till min Lumia, inte den i läder utan den i färgglada varianten.
Den sitter verkligen som en smäck.
Men leveransen ska vi inte prata om... Suck..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Nokias egna NFC Writer fungerar i Sverige? Jag lyckas inte ladda ner den til min telefon. Beror detta på att jag inte har Portico ännu?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Är det någon som scoutar tråden som sitter med en Nexus 4 och är sugen på att byta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Någon som vet om Nokias egna NFC Writer fungerar i Sverige? Jag lyckas inte ladda ner den til min telefon. Beror detta på att jag inte har Portico ännu?

Nej, jag har portico och kan inte ladda ner den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Är det någon som scoutar tråden som sitter med en Nexus 4 och är sugen på att byta?

Har en Nexus 4 köpt vid release i Sverige, är ganska sugen på att byta faktiskt.
Hur är skicket på din Lumia? Färg?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Tänkte höra om det bara är jag som har problem med GPS:en, eller om jag gör fel på nåt sätt?

Till att börja med tycker jag att noggrannheten ofta är riktigt dålig. Igår skulle jag gå och navigera med GPS:en, till en början hittade den hyfsat rätt position, då var punkten som visar position grå. Jag antar att det betyder att den inte låst på tillräckligt många satelliter. Efter en stund blev pricken grön, då hoppade positionen ungefär hundra meter fel, i takt med att jag gick så blev det mer rätt, men den låg stadigt 10-20 m fel. Även tidigare har jag upplevt samma sak, det är svårt att få den att ligga rätt i position och ofta hoppar den fram och tillbaka mellan olika felaktiga positioner.

Från iPhone och Android är jag van att positionen följer med mjukt i takt med att man rör sig, men med Lumian så hoppar den stegvis. Den kan vara ungefär rätt, sen går man 50 m och så hoppar positionen på kartan och ligger ungefär rätt igen och så håller det på så. Går det inte att få den att uppdatera positionen kontinuerligt?

Har inte upplevt det, ladda hem appen "Jack of Tools", finns en gratisversion och kolla location till att börja med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nej, jag har portico och kan inte ladda ner den.

Måste vara något med regionen då. Tack för svaret.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Har en Nexus 4 köpt vid release i Sverige, är ganska sugen på att byta faktiskt.
Hur är skicket på din Lumia? Färg?

Den är vit och har inga repor eller något. Den är som när jag fick den om man bortser från fingeravtrycken, haha.
Och din Nexus 4?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få telefonen att inte lägga samma nummer flera gånger när man ringer?
Alltså om jag ringer en person 5 gånger för att denne inte svarar så får jag personens telefonnummer fem gånger i listan över samtal.
Det är lite jobbigt. (det blir mer jobbigt när jag ringer via en växel som alltid har samma nummer och listan blir fylld av det)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Den är vit och har inga repor eller något. Den är som när jag fick den om man bortser från fingeravtrycken, haha.
Och din Nexus 4?

Okej:)
Min Nexus är i nyskick bortsett från en minimal repa som endast syns i vissa vinklar samt och mot mörk bild.

Såg att du bor i Stockholm? Jag ska upp dit den 16 på Dustin Expo. Kanske kan göra ett byte då?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Okej:)
Min Nexus är i nyskick bortsett från en minimal repa som endast syns i vissa vinklar samt och mot mörk bild.

Såg att du bor i Stockholm? Jag ska upp dit den 16 på Dustin Expo. Kanske kan göra ett byte då?

Absolut, då kan vi ju kika in varandras lurar och se så att allt är som det ska också så att båda är nöjda och glada. Jag tror hörlurarna man fick med fortfarande ligger i lådan med plasten runt, samma med laddaren. Men allt sådant skall självklart vara fixat om det kommer till byte. Jag är riktigt sugen på att byta tillbaka till Android iaf. Men vi kan ju snacka mer i PM kanske?
Vart är Dustin Expo? Älvsjö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andykidden:

Någon som vet om man kan få telefonen att inte lägga samma nummer flera gånger när man ringer?
Alltså om jag ringer en person 5 gånger för att denne inte svarar så får jag personens telefonnummer fem gånger i listan över samtal.
Det är lite jobbigt. (det blir mer jobbigt när jag ringer via en växel som alltid har samma nummer och listan blir fylld av det)

Är det inte pga att du har kontakterna i live ihop länkade med t.ex facebook m.m.? Så att telefonen trasslar till sig?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Ser att fler har problem med att den hänger sig och så med wifi igång. Jag har min wifi igång hela tiden och den har aldrig hängt sig eller dummat sig. En enda gång har den sugit ut batteriet och det berodde på en app har för mig att det var Tom och Jerry tecknade filmer när jag tog bort appen vart tel normal igen. Blir bara nöjdare för varje dag som går.

Permalänk
Medlem

Med reservation för att ha missuppfattat det hela, men på vilket sätt tror Nokia att Nokia Music+, ska kunna konkurrera med ex Spotify. På Spotify laddar du ner låtar gratis medan på på NM+ får betala? Så uppfattar jag det nu, och jag hoppas innerligt att jag har fel.

Har NM+ några fördelar alls, sett till övriga marknadskonkurrenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Sitter på jobbet och vill ladda ner ett SNES spel till mobilen och lägga in det på skydrive. Hur går jag tillväga?

Väldigt tacksam för svar.

EDIT: kom på att jag söker ett ställ för mobilen att ha i bilen. Så den laddas och att det blir lättare att se GPSen.

ett ställ? Du menar mobilhållare?

jag å en till här köpte den nya hållaren från brodit för just 920an. Den finns i 3versioner. Passiv, aktiv å aktiv/fast installation.

passiva är utan mobil laddare.
aktiv är med mobil laddare inbyggd i hållaren. Dock då med cigguttags sladd.
Sedan har vi fast installation där det är byggd laddare i hållaren men denna skall installeras in i elsystemet på bilen. Alltså med egen säkring osv bakom instrumentpanelen.

priserna ligger mellan 400-1000kr.
detta är INTE sugpropp, utan fast installation som är mycket mycket trevligare.

det är en kulled mellan panelen å hållaren som man får med. Så man kan vrida mobilen om man vill.
dock föredrar jag att mobilen står upp pga att man kan få det jobbigt om man måste gå igenom en massa menyer för då måste man kolla snett eller vrida telefonen i onödan.

laddaren klarar av å ladda mobilen utan problem under tiden man har igång Blåtand för Spotify till bilstereon, GPS igång osv.

monteringen är fast som sagt, monteras oftast på/över ett fläktutblås. Finns mellan 1-3 olika monterings ställen beroende på bilmodell.

du kan kolla hur det kan se ut i din bil på www.brodit.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Möttes av att johan håkansson fyller år hela dagen på almanackan, jag har ingen aning vem personen är, något som jag även la märke till var att namnet för o efternamn var skrivit med små bokstäver, jag kan tycka hela grejen är jobbig, hur avaktiverar man detta?

edit: nu ringde det en klocka, hehe, tydligen visas alla kontakter födelsedagar, har avaktiverat detta:)

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Med reservation för att ha missuppfattat det hela, men på vilket sätt tror Nokia att Nokia Music+, ska kunna konkurrera med ex Spotify. På Spotify laddar du ner låtar gratis medan på på NM+ får betala? Så uppfattar jag det nu, och jag hoppas innerligt att jag har fel.

Har NM+ några fördelar alls, sett till övriga marknadskonkurrenter?

På Vilket sätt är spotify gratis att "ladda ner låtar"?
Du har 20timmar att lyssna på i månaden (eller är det 10?).
Det är billigare än spotify också.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

På Vilket sätt är spotify gratis att "ladda ner låtar"?
Du har 20timmar att lyssna på i månaden (eller är det 10?).
Det är billigare än spotify också.

Det var inte det jag menade.

Var/hur laddar man ner dessa låtar på NM+?

När jag söker i NM+ så verkar det som att man ska betala för det man får upp?

Jag erkänner villigt att jag verkligen vill att NM ska vara minst lika bra som Spotify rent funktionsmässigt, att det sedan är billigare är ju bara en härlig bonus. Men som det är nu så fattar jag varför det är billigare, det kan ju inte erbjuda alls samma finesser och funktioner? Rätta mig gärna om jag har fel, för jag vill ha fel, och skulle vilja parallellköra NM vid sidan om Spotify, och kanske sedan helt gå över.

Visar det sig att det är jämförbart med Spotify, och dessutom mindre än hälften så kostsamt, så blir givetvis valet enkelt.

Ni som sitter på kunskap, dela med er av den !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det var inte det jag menade.

Var/hur laddar man ner dessa låtar på NM+?

När jag söker i NM+ så verkar det som att man ska betala för det man får upp?

Jag erkänner villigt att jag verkligen vill att NM ska vara minst lika bra som Spotify rent funktionsmässigt, att det sedan är billigare är ju bara en härlig bonus. Men som det är nu så fattar jag varför det är billigare, det kan ju inte erbjuda alls samma finesser och funktioner? Rätta mig gärna om jag har fel, för jag vill ha fel, och skulle vilja parallellköra NM vid sidan om Spotify, och kanske sedan helt gå över.

Visar det sig att det är jämförbart med Spotify, och dessutom mindre än hälften så kostsamt, så blir givetvis valet enkelt.

Ni som sitter på kunskap, dela med er av den !

Förstår vad du menar, jag fattar inte att musiken kostar att ladda ner. Man betalar ju redan för tjänsten då vill man mer än kunna streama.

Kör med Xbox music istället, det är riktigt bra!
Jag har avslutat mitt Spotify nu då Xbox music är överlägset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Coolt, vi börjar bli ett gäng som fått tag på Purity Pros. Var köpte du dina?
Återkomm gärna med vad du tyckte.

Var skulle Tuta rekommendera att man köpte dem?

Tycker du, eller tror du, att dessa kommer kunna hänga med ett tag, att de alltså är kompatibla ett tag framåt med nya modeller i skiktet över 920? För jag kommer ha svårt att inte köpa de nya, vassare modellerna som kommer, kommer nog fortsätta så tills man hittat en Värsting, med kamera likt 808, när funktionerna i Scalado är färdigintegrerade i kamera-biten, när funktionerna från Earthmine är integrerade i Here, men framför allt, så länge modellerna utvecklas och apputbudet inte är i hamn. Tror du dessa hörlurar gäller även då? Inte det att jag inte har råd med fler tillbehör, men jag orkar inte ha 7 olika PlayUp, massa laddningsplattor, etc.

Därför hade det varit kul om dessa lurar är byggda för en bit in i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Förstår vad du menar, jag fattar inte att musiken kostar att ladda ner. Man betalar ju redan för tjänsten då vill man mer än kunna streama.

Kör med Xbox music istället, det är riktigt bra!
Jag har avslutat mitt Spotify nu då Xbox music är överlägset

Skickades från m.sweclockers.com

Ett ex:

På Spotify betalar jag en månadskostnad, men när jag söker efter en låt/grupp så kan jag välja att lyssna och om jag vill addera låten till någon låtlista.

På NM+ betalar jag en månadskostnad, men när jag söker efter en låt/grupp så står det en summa/en kostnad, vid varje låt. Är det bara för att jag söker i butiken? Var söker man annars?

En annan sak, som kan bero på min okunskap, så jag reserverar mig självklart för att jag kan ha fel, och jag vill ha fel, men i Spotify så kan man ju se alla låtarna i respektive sparad spellista, vilket är jävligt mycket bättre än det motsatta.

Kan någon se låtarna i själva spellistan i NM+?

Och slutligen, jag ville gilla Xbox-music, men det är krångligt att radera listor i luren, och inte heller där ser du väl själva låtinnehållet i den skapade listan?

Berätta gärna vilka fördelar Xbox Music har, då denna tjänst dessutom är i samma prisklass som Spotify, och som inte alls ser likadan ut på burken som i mobilen. Det gör förvisso inte Spotify heller, men likheterna är fler.

Så, på vilket sätt är Xbox Music bättre? Har den tjänsten ens offline-läge?

Som sagt, jag skulle mer än gärna byta ut allas älskling Spotify, skulle inte spela någon roll om det blir dyrare, men som det verkar vara nu så finns det billigare varianter men de är ju inte lika bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag saknar en del funktioner som skulle finnas i Portico så nej jag har inte fått den

Är det någon annan som inte fått uppdateringen?