Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Snusfri

11995:-
Level 10 Gold.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Henrico

Fasiken, där börjar det nästan bli mer värt än 7900xtx

Stor grundinvestering som kund under 18 år.. 😂

Men rabatten på fyndvaror är nog den perk som är bäst på Webhallen faktiskt... Saknar den på Inet.. 😝

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Stor grundinvestering som kund under 18 år.. 😂

Men rabatten på fyndvaror är nog den perk som är bäst på Webhallen faktiskt... Saknar den på Inet.. 😝

@Henrico

Ja jag håller med, helt klart bra om man handlat mycket eller dyra saker när man fått special grejer som 4x eller tom 6x poäng för det man handlar.

Gäller att gå in varje vecka och få sin bonus eller extra grejer.

Permalänk
Medlem

11 670 kr
Level 15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

10905 för lvl23...

Samma för lvl24

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Samma för lvl24

Jag höll precis på att skriva att det var märkligt för jag minns att man fick mer som Void, men jag skrev ju fel, jag är ju level 24 också... 😂

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Finns 5st Palit GeForce RTX 4080 JetStream 16GB (Fyndvara - Klass 1) hos webbis till bra pris om man har bra level.

Priset visas som 11289kr för mig med Level 21.

https://www.webhallen.com/se/product/365233-Palit-GeForce-RTX...

min är på hela 12 825kr
lvl 5 haha
samma som utan inloggning

jag visste inte ens vad lvl hos webhallen gjorde förrens nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Produkt: 5600X
Pris: 1106kr
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08166SLDF/

Nu jäklar börjar det spåra ur hos Amazon 😄

Snarare lager tömning då de har för mycket och de ser inte att försäljning är tillräcklig inför nästa släpp

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Snarare lager tömning då de har för mycket och de ser inte att försäljning är tillräcklig inför nästa släpp

Jo det var likadant när 3000-serien började fasas ut. Killgissar att AMD rensar sina lager med hjälp av Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

min är på hela 12 825kr
lvl 5 haha
samma som utan inloggning

jag visste inte ens vad lvl hos webhallen gjorde förrens nu

Om man är inloggad hos Webhallen kan man under Min kundprofil -> Medlemsförmåner se vilken rabatt man har på fyndvaror.
För mig som ligger på level 15 är rabatten 9 procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Jag höll precis på att skriva att det var märkligt för jag minns att man fick mer som Void, men jag skrev ju fel, jag är ju level 24 också... 😂

Ja, level 23 ger: 11.029:-

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZG4T:

Någon med erfarenhet av Shelly som vill dela med sig?

Fick hem det paketet igår, riktigt imponerad av vad man får för priset.

  • 3 väldigt små rörelsesensorer, sägs ha batteritid 5 år tack vare det utbytbara (men ovanliga) CR2477. Blev lite skrämd för de levererades påslagna och började indikera rörelse med röd led medan jag packade upp dem. Den går att stänga av om man vill.

  • 3 fönster/dörr-sensorer, som även sänder lutningsvinkel medan de är öppna. Också väldigt små men drivs med lite vanligare CR2032

  • Alla enheter har inbyggd ljusmätare och rapporterar lux tillsammans med vad de nu detekterar.

  • En ESP32-baserad gateway i storlek USB-minne som man parar sensorerna med och som ansluter till wifi, som standard skickar den allt till ditt konto i Shellys molntjänst, men den kan även hanteras helt lokalt via web-gränssnitt, skicka detektioner via MQTT och allt sånt trevligt som Shelly-enheter brukar göra. Det går också att köra script på den för att bland annat läsa data från andra sensorer, till exempel fanns ett färdigt i scriptbiblioteket för mina temperatursensorer från Ruuvio!

Shellys app och molntjänst är duglig och gör ungefär vad man kan förvänta sig från andra leverantörer för priset (förutom att de vill ha premium-subscription för astro-ur, det är sniket), men styrkan med systemet är allt det kan göra utan moln och app. Kopplat till HA eller annan lösning för hemautomatisering blir det ett väldigt prisvärt sätt att addera ett helt gäng lättplacerade och batterieffektiva sensorer. Gatewayen behöver inget mer än 500 mA ström från USB-A, så vilken gammal mobilladdare eller datorport som helst duger.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion