Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tizi:

Börjar bli sjukt trött på det här, hur länge ska vi behöva vänta utan att Webhallen ens kommer ut med LITE info iaf?

Vi är precis lika frustrerade som alla kunder.
Det är ju inte vi som "uppfinner" infon, tillverkar Xboxar etc så vi är 100% beroende på vad våra leverantörer har att komma med: just nu har de inget.

Microsoft är i precis samma sits som PS4: det har tillverkats alldeles för få. Däremot verkar det allmän kunskap att det råder brist på PS4 medan folk är mer omedvetna om bristen på Xbox One.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

"Europeisk version för dig som vill köpa din Xbox One redan i år!"

Står ni för det än eller är det helt ur tanke att kunna få sin xbox one innan årsskiftet?

Bokade för övrigt för någon dag sen...

Permalänk
Skrivet av simon857:

"Europeisk version för dig som vill köpa din Xbox One redan i år!"

Står ni för det än eller är det helt ur tanke att kunna få sin xbox one innan årsskiftet?

Bokade för övrigt för någon dag sen...

Du är nog lite sent ute med din bokning även om de lyckas få in ett antal, kolla bara när den lades upp :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Du är nog lite sent ute med din bokning även om de lyckas få in ett antal, kolla bara när den lades upp :/

Vet inte var webhallen tar in sina EX men folk verkar ju kunna hitta boxar runtom europa utan problem

Permalänk
Medlem

Som tidigare svarats på i tråden blockerar de flesta leverantörer beställningar över 1 konsol, därav webhallens problem med beställningarna.

Permalänk
Medlem

Jag avbeställde SSHD 1tb i webbhallen genom hjälp med kundservice i Webbhallen, men PS4 order är borta. Vad ska jag göra?

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Jag avbeställde SSHD 1tb i webbhallen genom hjälp med kundservice i Webbhallen, men PS4 order är borta. Vad ska jag göra?

Ring kundtjänst? Ingen här kan nog trolla tillbaka den åt dig ialle fall

Permalänk
Webhallen
Skrivet av simon857:

"Europeisk version för dig som vill köpa din Xbox One redan i år!"

Står ni för det än eller är det helt ur tanke att kunna få sin xbox one innan årsskiftet?

Bokade för övrigt för någon dag sen...

Vi har ändrat produktbeskrivningen nu, tackf ör att du uppmärksammade det.

Skrivet av simon857:

Vet inte var webhallen tar in sina EX men folk verkar ju kunna hitta boxar runtom europa utan problem

Enstaka personer ja. Däremot att få tag i flera hundr apå ett bräde, det är en helt annan femma.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Jag avbeställde SSHD 1tb i webbhallen genom hjälp med kundservice i Webbhallen, men PS4 order är borta. Vad ska jag göra?

Var det respektive ordrar eller en gemensam? Isf är ju svaret ganska rättfram. Om inte, så är inget system perfekt. Hör av dig till kundtjänst så kan de säkert hjälpa dig och se vad/om något har hänt

Citat:

Kundtjänst:
Tel: 08 - 673 60 00
Fax: 08 - 650 00 30

E-post, kundtjänst: info@webhallen.com
E-post, företagsorder: b2b@webhallen.com

Telefontider:
Måndag - Fredag: 11.00-16.00
Lördag: stängt
Söndag: stängt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Var det respektive ordrar eller en gemensam? Isf är ju svaret ganska rättfram. Om inte, så är inget system perfekt. Hör av dig till kundtjänst så kan de säkert hjälpa dig och se vad/om något har hänt

det är definitivt en.

Har kontaktat kundtjänsten via mail och telefonen men Homo Sapiens svarade inte. Tänker inte vänta i kö på telefonen med 31 köer.

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Jag slå vad att du är Xbox One fan

Om de är allt du har att säga så antar jag att "93" står för född 1993 och kan inte klandra dig då du nog inte vet bättre...De är väl ganska självklart att du skall ringa kundtjänst???? Jag tror inte att han/hon som skriver för webhallen kan magiskt se vad du har för webhallen inlogg/ordernummer och hjälpa dig för att du skriver här?!?

Atityden i ditt senaste inlägg satte spiken i kistan...

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Som sagt, som det står i första inlägget: jag kan inte sia i huruvida man är garanterad leverans en viss tid baserat på orderdatum.
Jag vill inte sätta oss i en position där vi lovat för mycket.

Det vi vet nu är att det kommer en ganska liten leverans till innan jul.

Detta får mig att bli lite nojig. Vad menas med en ganska liten leverans? 50-100 eller närmare 1000? ( vet att ni inte har exakta siffror, men eftersom ni vet att det är en "ganska liten" så tycker jag ni borde ha ett litet humm? )
och hur kommer uppdelningen mellan era butiker att se ut? prioriterar ni några butiker över andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Producenten:

Detta får mig att bli lite nojig. Vad menas med en ganska liten leverans? 50-100 eller närmare 1000? ( vet att ni inte har exakta siffror, men eftersom ni vet att det är en "ganska liten" så tycker jag ni borde ha ett litet humm? )
och hur kommer uppdelningen mellan era butiker att se ut? prioriterar ni några butiker över andra?

om du läste lite längre upp så hade webbhallen skrivit "Vi har en leverans i December, den ser inte ut att kunna täcka alla befintliga ordrar."

alltså tror dom inte att det kommer tillräckligt många för att alla som redan beställt ett ska få ett, då kan man ju dessutom gissa på att inte en enda av dom från december leveransen kommer hamna i nån butik.

tråkigt men tyvärr verkar det vara så det ligger till

Permalänk
Skrivet av fax110:

om du läste lite längre upp så hade webbhallen skrivit "Vi har en leverans i December, den ser inte ut att kunna täcka alla befintliga ordrar."

alltså tror dom inte att det kommer tillräckligt många för att alla som redan beställt ett ska få ett, då kan man ju dessutom gissa på att inte en enda av dom från december leveransen kommer hamna i nån butik.

tråkigt men tyvärr verkar det vara så det ligger till

Det är jag medveten om att det inte kommer räcka till alla, har lite siffror på det. Och sen beställer ju inte alla med "post" eller hur man säger det, utan hämtas i butik.

Det jag ville ha sagt/frågat var en uppskattning av antal, för den uppskattningen finns.

Ja, det är väldigt tråkigt. Står mellan valet att ta min kompis förbokning, men gillar ha allt samlat på webhallen och i mitt namn... beslutsångest #1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Producenten:

Det är jag medveten om att det inte kommer räcka till alla, har lite siffror på det. Och sen beställer ju inte alla med "post" eller hur man säger det, utan hämtas i butik.

Det jag ville ha sagt/frågat var en uppskattning av antal, för den uppskattningen finns.

Ja, det är väldigt tråkigt. Står mellan valet att ta min kompis förbokning, men gillar ha allt samlat på webhallen och i mitt namn... beslutsångest #1

aah okej då förstår jag och ber om ursäkt, antog att du trodde dom skulle hamna på hyllorna när du fråga om dom prioriterade vissa butiker och grejer (jag menar dom hamnar ju där folk vill hämta sina ps4 = ingen prioritering/uppdelning eller liknande )

Mvh Johan

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Producenten:

Detta får mig att bli lite nojig. Vad menas med en ganska liten leverans? 50-100 eller närmare 1000? ( vet att ni inte har exakta siffror, men eftersom ni vet att det är en "ganska liten" så tycker jag ni borde ha ett litet humm? )
och hur kommer uppdelningen mellan era butiker att se ut? prioriterar ni några butiker över andra?

Hej, vi kan inte gå ut med exakta siffror (dessutom är ju exakta siffror ointressant information om man inte också vet hur många det är som bokat, vilket vi i sin tur heller inte viftar med offentligt ).
Det är en, för oss, ganska liten leverans.
För andra återförsäljare hade det säkert uppfattats som en enorm leverans.

Uppdelningen går 100% på köordning så som det är bokat.
Efter det (när vi täckt alla bokningar) så fördelas den som alla andra varor: dvs baserat på försäljning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Köordning?

Skrivet av Webhallen:

Hej, vi kan inte gå ut med exakta siffror (dessutom är ju exakta siffror ointressant information om man inte också vet hur många det är som bokat, vilket vi i sin tur heller inte viftar med offentligt ).
Det är en, för oss, ganska liten leverans.
För andra återförsäljare hade det säkert uppfattats som en enorm leverans.

Uppdelningen går 100% på köordning så som det är bokat.
Efter det (när vi täckt alla bokningar) så fördelas den som alla andra varor: dvs baserat på försäljning.

Det finns dom som bokade i augusti och ännu inte fått samtidigt så har vissa som bokade i september fått. Gäller vip kön för trogna kunder? om inte varför har det blivit så?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Camoujin:

Det finns dom som bokade i augusti och ännu inte fått samtidigt så har vissa som bokade i september fått. Gäller vip kön för trogna kunder? om inte varför har det blivit så?

Hej det finns ingen vip kö på ps4.
Däremot nu när konsolerna skickats ut till butikerna, och någon avbokar, så tilldelas nästa person i kö i just den butiken en konsol. (Att skicka fram och tillbaka mellan butikerna hade blivit ett omöjligt trassel)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej det finns ingen vip kö på ps4.
Däremot nu när konsolerna skickats ut till butikerna, och någon avbokar, så tilldelas nästa person i kö i just den butiken en konsol. (Att skicka fram och tillbaka mellan butikerna hade blivit ett omöjligt trassel)

Skickades från m.sweclockers.com

Men de som beställt hemleverans då? Vilken kö ställs dom i?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Camoujin:

Men de som beställt hemleverans då? Vilken kö ställs dom i?

Samma som alla andra som beställt via postorder samt de som beställt från butiken i fruängen (som är vårt huvudlager). Så chansen att det kommer loss en är procentuellt sett lika hög oavsett var eller hur man beställt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Camoujin:

Men de som beställt hemleverans då? Vilken kö ställs dom i?

Postförskott?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Postförskott?

Jag antar att det är från huvudlagret oxå...samma som hemleverans. (antagande från min sida iofs)

Permalänk

Väldigt spännande tråd att följa. Tråkigt bara att jag har svårt att ha is i magen.

När ni fått besked om antal/datum, kommer ni skriva typ som. Ni som har bokat t.om 25 okt kommer få utdelning?

Jag är en sådan person som tar ett dåligt besked alla dagar över ett oklart/diffust besked.
Hoppas ni släpper lite info snart.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att rubriken borde vara "Webhallen informerar: Playstation 4- och Xbox One-releaserna", i enlighet med hur svenska språket fungerar. Ni har ju gjort rätt på alla andra trådrubriker!

Permalänk
Medlem

Hej webhallen, kul att se er här också!
La för drgt två månader sedan en beställning på eran "Webhallen Edition" av Dark Souls II, då visste jag inte om vad den innehöll och nu när jag vet så tycker jag inte extra kostanden är värd mot vad man får, så jag undrar om det går att nedgradera sig till en vanlig Collectors Edition utan att förlora sin plats i kön?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Dock så rörde det sig i detta fall tydligen om två personer som bokade 30:e Augusti, respektive 23:e September som har fått konsoler skickade till sig till release.
Jag själv bokade 21:e Augusti och fick ingen konsol. Hur kan detta hända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej det finns ingen vip kö på ps4.
Däremot nu när konsolerna skickats ut till butikerna, och någon avbokar, så tilldelas nästa person i kö i just den butiken en konsol. (Att skicka fram och tillbaka mellan butikerna hade blivit ett omöjligt trassel)

Skickades från m.sweclockers.com

Personalen i butik (Sickla) påstår att VIP-kunder (white och högre) har förtur, och kan boka när som helst och gå före kön. Det är därför ni inte har kunnat säga något sista bokningsdatum för att få en konsol på release, och inte heller ge någon framtidsprognos, eftersom detta ändras om en VIP vill köpa en eller flera konsoler.

Nu säger du att så inte är fallet (vem ska man lita på?), så då borde det gå att få fram en deadline för när man skulle ha bokat senast. Eller?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Totopez:

Personalen i butik (Sickla) påstår att VIP-kunder (white och högre) har förtur, och kan boka när som helst och gå före kön. Det är därför ni inte har kunnat säga något sista bokningsdatum för att få en konsol på release, och inte heller ge någon framtidsprognos, eftersom detta ändras om en VIP vill köpa en eller flera konsoler.

Nu säger du att så inte är fallet (vem ska man lita på?), så då borde det gå att få fram en deadline för när man skulle ha bokat senast. Eller?

Öm någon påstått att det finns en VIP-kö så borde de få sig en spark i baken.
Det finns en enda kö och den går ENBART på när man bokade. Inget annat.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AlbertMwugabi:

Hej webhallen, kul att se er här också!
La för drgt två månader sedan en beställning på eran "Webhallen Edition" av Dark Souls II, då visste jag inte om vad den innehöll och nu när jag vet så tycker jag inte extra kostanden är värd mot vad man får, så jag undrar om det går att nedgradera sig till en vanlig Collectors Edition utan att förlora sin plats i kön?

Det borde gå fint. Ring/maila kundtjänst så kan de säkert lösa det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Öm någon påstått att det finns en VIP-kö så borde de få sig en spark i baken.
Det finns en enda kö och den går ENBART på när man bokade. Inget annat.

Det är ju bra. Men hur kommer det sig då att vissa fått före andra, som bokat veckor innan?