Integrerad grafik funkar ej

Permalänk
Medlem

Integrerad grafik funkar ej

Har sålt mitt förra grafikkort och medans jag väntar på att det nya kommer hade jag tänkt använda min i7-8700 (non-k)s integrerade grafik.

Testade att koppla både en hdmi kabel i moderkortet och en vga kabel, ingen av de ville ge bild. Googlade lite och såg att de integrerade grafikerna inaktiveras när man kopplar i ett grafikkort, kan det vara så att de inte aktiveras igen automatiskt efter jag kopplar ut ett grafikkort?

Jag har inte heller laddat ner några drivrutiner vilket var dumt då jag gissar att det är felet men utan tillgång till ett grafikkort jag kan använda till att ladda ner drivrutiner med vet jag ej hur jag ska göra. Några idéer om vad problemet kan vara och hur jag ska lösa det?

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer du inte ens in i UEFI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Kommer du inte ens in i UEFI?

När jag kopplar in kablarna händer inget, jag startar skärmen och väljer hdmi output/vga output och det kommer upp ”no signal”.

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att jag har 2 skärmar, testat med båda med samma resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av vasbydaniel:

Kan lägga till att jag har 2 skärmar, testat med båda med samma resultat

Om jag får gissa så har du avaktiverat det interna grafikkortet i UEFI... Rätt säker på att man kan göra det, så en UEFI reset borde kanske funka? Om du inte har ett annat grafikkort att gå in och ändra inställningen med.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Startade om datorn och det löste sig, ta bort tråden om det går skäms lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av vasbydaniel:

Startade om datorn och det löste sig, ta bort tråden om det går skäms lite

Vi har alla varit där

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU