Var gick WoW fel? Till och med jag har tröttnat.

Permalänk
Medlem

Utan att någonsin ha spelat spelet, antagligen har saker blivit monotont och utdaterat.

Kollar jag på ett klipp idag så ser det för mig ut precis som det gjorde för 10+ år sedan, prestandan verkar ju vara sjukt dålig även för de streamers som har riktigt kraftiga datorer.

Många spel som går i graven genom att ta betalt för inte så mycket nytt, lämnar också en bitter smak mot den utvecklaren i framtiden, kan tänka mig att många Overwatch-spelare känner samma nu med OW2.

Andra spel som behöver en ny version som inte alls är relaterade men som idag suger blod från spelarna: CS:GO, Destiny 2, PUBG.

Orsaken och felet ligger helt enkelt hos spelarna, sluta betala så slutar de mjölka kon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Heroic dungeon som brôtas igenom på tio minuter har funnits sedan Lich King. Din kritik är bara ca 13 år gammal vid det här laget typ...

Som sagt, heroisk 5-mans är inte slutdestinationen längre vad gäller svårighetsgrad. Körde en del Mythic+ i Legion, kom upp till rank 11 och där tog det tvär stopp för mig. Brutalt jävla svårt blev det, helt övermäktigt. Inte som Stratholme i vaniljwow eller Shattered Halls heroic i Burning Crusade där man fick pulla asförsiktigt en grupp åt gången, köra CC på alla monster utom en, och sedan dricka mana efter i stort sett varenda pull. Här snackar vi skallen rätt i väggen typ.

Mechagon mythic var också fett överjävlig för vanliga casual-muppar som mig när den kom.

Mechagon Junkyard är nog min favoritdungeon i WoWs historia! Jisses vad roligt det var i late BfA! Vad som troligtvis är en väldigt unpopular opinion så toppade WoW i late BfA trots att det var pain in the ass med att få alla corruptions man ville ha så var det så jäkla kul! Så late expansion BfA sedan hade jag rateat Legion överlag som nästroligaste.

Mycket beror nog på dock att min klass var som roligast då. BfA var det BM hunter och i Legion var samme hunter speccad MM. Det gemensamma i dessa specs under dom perioderna var att det ändå var fast gameplay, BM fungerar isch på samma sätt idag men har inte längre så mycket stats som man hade tack vare corruptions. Det var sånt otroligt bra flow i båda speccsen. BfA förstörde MM hunter och i SL så lirade var den speccen lite tweakad men kändes slö och det är samma sak idag i DF..

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MexxII:

Personal loot var bättre, sen om guilder vill köra med master loot är inte mig emot men bring back personal loot.

Jag säger inte emot egentligen då jag personligen var rätt nöjd med personal loot i LFR (man slapp kolla all loot som droppat och se vad man ska needa på, bara att rusa vidare mot nästa boss! ), men jag tror inte det är någon egentlig skillnad i mängden loot man vinner bara för att de bytt till need/greed. Finns ju en massa spärrar inbyggt i systemet för vad folk får needa på till exempel.

Har du några faktiska data på att det faktiskt är en skillnad i mängden loot?

Citat:

Sen är det ett under hur Blizzard lyckades misslyckas så enormt med sista raiden i SL, medan Sire Denathrius kändes mäktig så är det 0 feeling i senaste raiden ifrån mitt tycke. Kanske beror det på att jag inte levlat och hört någon story men av att har kollat en del så ger det mig absolut inget spelsug alls.

Har questat nästan hela kontinenten på min main, fattas en del questkedjor som göms bakom reputation (vilket jag inte är så förtjust över, man ska inte tvingas grinda rep för att få köra alla questar tycker då iallafall jag), och det jag sett har varit rätt intressant säger då jag spontant. Mycket lore om titanerna och deras relation gentemot tidiga Azeroth och de kritter som bodde där. Mycket fokus på att titanernas världssyn kanske inte är/borde vara den allenarådande, osv. Man får se ett lite annat perspektiv gentemot hur WoW varit tidigare.

Har även kört senaste raiden på LFR, och den är...galen. Riktigt riktigt galen. Unika bossfajter och skojiga omgivningar (gillade själv inte Nathria, färgschemat var så extremt monotont), men extremt komplexa många av dem. Svårt för LFR-spelare att klara av.

Citat:

Det här med att dom återanvänder gamla dungeons är ju fine men ska jag betala 500kr för att spela samma gamla skit igen eller vad är det jag betalar för? 4 dungeons för 500kr )) Talents är ju detsamma som innan, men med annan layout...

Om du med "återanvänder" menar timewalking så är det rätt schysst. Senaste inkarnationen av timewalking strösslar loot för övrigt samt är tämligen skitlätt, så man kan snabbt få ett gäng okej loot + en bra lila loot till en ny alt den vecka som timewalk är igång.

Tveksamt att påstå att talentsystemet är "detsamma". Det är mer som det var före Pandaria, men uppdelat i två separata träd som du kanske sett (ett klass-träd som är i stort sett samma för alla specs, och ett spec-specifikt träd.) Man får en talentpoäng per level som kan läggas i ett träd, alternerandes mellan båda träden varje level. Man kan bestämma friare hur man vill sprida sina poäng, och man kan känna sig lite listig genom att strategiskt välja bort sånt man tycker är mindre viktigt för att kunna få råd med sånt man riktigt gillar. Förra systemet var ju ett av tre val, i typ sex, sju nivåer eller så. Nu kan man välja tre val på en nivå och två på en annan osv. Problemet är väl komplexiteten, man måste läsa massor av text och fan förstå hur allt funkar och hänger ihop för att kunna spela sin karaktär på en hög nivå. Var mycket enklare med ett av tre val...

Är också vääääldigt mycket nytt som tillkommit sedan förra talentsystemet; helt nya förmågor som inte funnits (präst får en ny förmåga kallad Mindgames till exempel som gör att en fiendes attacker helar målet och fiendens helningsspells orsakar skada istället under en tid) samt många nya interaktioner mellan procs och skills och sånt liknande hur de legendariska vapnen från Legion funkade. Typ kasta 4 Smite (senare utökat till ett flertal andra förmågor också), och din nästa Penance skjuter sju bollar istället för 4. Du får en annan ny förmåga som helar dina allierade, buffar all shadowskada du gör och förvandlar Penance och några andra spells till shadow i sju sekunder osv.

Många skitkul förmågor från förr är tillbaka igen, moonMoonMOON för boomkin, "kattkrafs-förmågan" vad den nu heter också från Legion är tillbaka, och både björn- och kattdruid får även den där roliga svärmen som helar allierade och skadar fiender och som kan dela på sig från Shadowlands. Flera andra klasser får även tillbaks diverse skoj från Legion och kanske även SL, jag har inte kollat alla klasser, det är så himla mycket talents. Huntars får tillbaks wind arrows från marksman-artifakten (och de är inte att leka med...snyter till skurkarna rejält). Survival får också tillbaks sin specialförmåga från deras Legion-artifakt, mm mm. Black Arrow är tillbaks, fast för marksman och med ett annat namn skumt nog, och med extra talentpoäng skjuter den FETT många wind arrows (15 st lol), 5 på huvudmålet och 10 till som kan träffa allt runtomkring.

Citat:

UIt är väl det stora men en annan har alltid använt ELVUI och Plater så det spelar absolut ingen roll.

Skulle säga talents själv, det är verkligen ett stort lyft överlag. UIt är det som intresserar mig absolut minst i DF, stör mig snarare på att de fuckat med det efter så många år måste jag säga.

Skrivet av GuuFi:

Utan att någonsin ha spelat spelet, antagligen har saker blivit monotont och utdaterat.

Det är väl inte en världsnyhet direkt att ett spel gammalt nog att ha fått rösträtt kanske inte har lika stort drag längre som när det var nytt. Och MMO med pren-avgift drar ju inte till sig alla heller till att börja med. Är dock mycket liv kvar i WoW, ser rätt mycket folk på min realm de flesta tider på dygnet, och då spelar jag på en av de mer öde.

[quote]Kollar jag på ett klipp idag så ser det för mig ut precis som det gjorde för 10+ år sedan, prestandan verkar ju vara sjukt dålig även för de streamers som har riktigt kraftiga datorer.
Det är faktiskt rätt stor skillnad mot 10 år sedan. 3D-modeller är mycket komplexare med bättre animeringar, fler och mycket högre upplösning på texturer, mycket mer detaljer i världen med mera. Stor skillnad på en sådan sak som Dalaran från Lich King och Legion - samma stad, men mycket snyggare i den senare upplagan. Finns ju trots allt en anledning till att spelet tar upp nästan 90GB på disk idag...

Att du inte spelat själv gör nog att du tycker det ser samma ut, strömmarmuppar kan ju ha vad för inställningar som helst på grafiken och lär ju inte stanna till så du kan detaljstudera och faktiskt se skillnad heller.

Angående prestanda så är väl WoW inte direkt det mest/bäst flertrådade spelet... Är mestadels en tråd som maxas ut på processorn med lite strötjafs här och där på andra trådar. Det är inga problem alls i vanliga fall med min över 5 år gamla 7900X skulle jag säga, men i 25-mans raid eller mer med allt satt på max kan det bli lite svettigt.

Storstäder med många som bara står och hänger sackar också i FPS rätt ordentligt. Men jag vet inte hur mycket som faktiskt är pga CPU, då min GPU är idag ganska trötta AMD Vega64 och den pallar ju inte hur mycket som helst den heller direkt...

Skulle va' fräckt att se hur det flyter på en modern CPU med turbo som går upp i närmare 6GHz som mest. Min omoderna gamla harv med sin äldre typ av turbo går ju inte över 4GHz när fler än ett fåtal trådar är igång, och windums kör ju konstant hur mycket skit som helst i bakgrunden vilket gör att jag aldrig någonsin får max turbo på CPUn.

Citat:

Många spel som går i graven genom att ta betalt för inte så mycket nytt, lämnar också en bitter smak mot den utvecklaren i framtiden, kan tänka mig att många Overwatch-spelare känner samma nu med OW2.

OW2 var väl iofs en gratis uppdatering vill jag minnas. Spelar det inte själv även om jag har collectors-lådan av ur-OW, pallar inte med PvP FPS längre (får karpaltunnel efter en timme typ... Spänner mushanden för mycket.)

Skrivet av MexxII:

Vad som troligtvis är en väldigt unpopular opinion så toppade WoW i late BfA trots att det var pain in the ass med att få alla corruptions man ville ha så var det så jäkla kul!

Åkej! lol Hatade själv corruptions med en intensitet som var svår att beskriva. Mycket för att man var tvungen att hoppa genom massa ringar för att kunna "tvätta bort" korruption från utrustning, var ju så lagom kul när man fick frätande tjära under fötterna och en galen add som kom störtandes och exploderade på en och en tickande superdot och ett onda ögat som ploppar upp ur backen och sågar i en med en svart laserstråle bara av att en enda smäll man fick triggade fyra korrumperade utrustningsbitar som droppat för en ny alt från content som släpptes före korruptionspatchen... Min munk dog flera gånger på grund av sån skit.

För att inte tala om alla muppar i PvP som sprang omkring med superkorrumperade prylar som oneshottade folk åt höger och vänster.

Nä, tyckte det konceptet var absolut botten i hela WoW någonsin. Man har tur och får bra utrustningsdrops som man sedan inte kan ta på sig för att korruptionssumman skjuter i taket om man gör det. Supersug typ fan! Bästa patchen som fanns var prepatch för shadowlands som tog bort all corruption på allting. lol

Citat:

BfA förstörde MM hunter och i SL så lirade var den speccen lite tweakad men kändes slö och det är samma sak idag i DF..

Skulle sagt att Warlords "förstörde" MM; i Panda kunde man ju röra sig medans man kastade aimed shot... Bästa marksman någonsin var Panda MM med Thunder King 5-bitars setbonusar tyckte jag rent personligen. Instant aimed shot proc, efteråt kasta en aimed till dubbelt så snabbt som normalt, och man kan springa omkring och undvika skit på backen hela tiden i en bossfight. Nuförtiden är det mer typ "marksman hunter turret goes brrrr", typ... lol

Aimed shot kasttid är lite väl lång. Suger när man inte kan få iväg en enda cast för att det kommer massa dödlig skit på backen från en boss, eller ständiga knockbacks, stun osv (eller både och! Hurra...)

Gillar iofs survival mycket. Skön känsla att hoppa från en skurk till nästa med harpunen och spöa upp allting tillsammans med min pet. Och är man djur-skalare så funkar det ju extra bra när man är ute och samlar läder; lädret dör rakt framför fötterna och väntar på att skalas, och nästa hög med blivande läder är bara ett harpunkast borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Kollar jag på ett klipp idag så ser det för mig ut precis som det gjorde för 10+ år sedan, prestandan verkar ju vara sjukt dålig även för de streamers som har riktigt kraftiga datorer.

Jag spelar lite retail parallellt med classic, ser man inte skillnad är det dags att gå till optikern
Har inga prestandaproblem med någon av dem trots 5120x1440 upplösning med 2070 super (och 5800x3d).
Allt är inte på max i retail givetvis, men höga inställningar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Gick fel i cata enligt consensus.

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett 6700XT på BF som jag hade hoppats, så vi har plöjt genom storyn i DF i alla områden utom det sista, dit vi strax ska. Spelar lite när det hinns och försöker göra alla sidoquests på vägen utan att stressa fram till end game.

Hittills tycker jag det är en riktigt bra expansion storymässigt iaf, med många genomtänkta dialoger och både smarta och lärorika saker.

Till exempel "Några ungar har hittat på grejer som de inte vill berätta om för sin lärare", då är det inte den klassiska "Dumma busungar som hittar på hyss och ljuger!" utan istället "Ok, det här var ju inte en bra situation, hur kan vi förbättra vår utbildning av de unga så att det inte händer igen och de vågar prata mer öppet med oss om såna här saker". Någon har tänkt ett steg längre liksom, utan att det känns som att man blir påprackad några "moralkakor", utan bara lite normalt förnuft som kan behövas i dagens samhälle.

I nåt quest ska man mest sitta tyst bredvid någon som minns gamla händelser för flera tusen år sedan och vara sällskap. Så kommer det "tack för att du orkade lyssna lite på en gammal drake" och man känner sig lugn och avslappnad istället för stressad att hinna till nästa quest och levla på.

Talents funkar rätt bra hittills, jag tycker det är en bra kompromiss mellan gamla och nyare systemen, med möjlighet att anpassa mycket till hur man vill spela.

Professions är mycker mer avancerat, men känns iom det mer värdefullt också. Många saker som behöver delar från andra professions och de har kombinerat in lite transmog ihop med profession tools. Det är lite kul att pillra med specialiseringar också, så att det blir mer varierat, iaf i början av expansionen, med vem som gör vad. Alla kan inte göra allt lika bra, man får välja sin grej.

Får se hur det känns när vi kommer till Dungeons och raider m.m. och End game grind, World Quests m.m. men questandet har hittills varit riktigt trevligt och drakflygning, särskilt när man kör races är riktigt skoj

Blizzard får behålla min prenumeration som jag haft sen strax innan TBC ett tag till.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Har du några faktiska data på att det faktiskt är en skillnad i mängden loot?

Har faktiskt inte det men det är definitivt min bild utav det. Det droppas mindre loot från varje boss som du dessutom tävlar med alla andra om. Inte nog med att rätt item ska droppa nu så måste du dessutom vinna rollen för det. Personal Loot hade Bad luck protection dessutom.

Skrivet av anon132576:

Har även kört senaste raiden på LFR, och den är...galen. Riktigt riktigt galen. Unika bossfajter och skojiga omgivningar (gillade själv inte Nathria, färgschemat var så extremt monotont), men extremt komplexa många av dem. Svårt för LFR-spelare att klara av.

Kan nog räkna gångerna som jag klivit in i LFR på 2 händer. LFR är inget man vill sätta foten i.

Skrivet av anon132576:

Om du med "återanvänder" menar timewalking så är det rätt schysst. Senaste inkarnationen av timewalking strösslar loot för övrigt samt är tämligen skitlätt, så man kan snabbt få ett gäng okej loot + en bra lila loot till en ny alt den vecka som timewalk är igång.

Det jag menar med återanvänder är detta Dragonflight Season 1 Mythic+ Dungeon Pool:

  • Ruby Life Pools (Dragonflight)

  • Algeth'ar Academy (Dragonflight)

  • The Azure Vault (Dragonflight)

  • The Nokhud Offensive (Dragonflight)

  • Halls of Valor (Legion)

  • Court of Stars (Legion)

  • Shadowmoon Burial Grounds (Warlords of Draenor)

  • Temple of the Jade Serpent (Mists of Pandaria)

Timewalking annars är ju skit detsamma, superlätt och kul att få återspela gammalt content, men spelar det endast när det varit weekly att gör 4 Timewalking Dungeons och få random drop på XXX item level.

Skrivet av anon132576:

Tveksamt att påstå att talentsystemet är "detsamma". Det är mer som det var före Pandaria, men uppdelat i två separata träd som du kanske sett (ett klass-träd som är i stort sett samma för alla specs, och ett spec-specifikt träd.) Man får en talentpoäng per level som kan läggas i ett träd, alternerandes mellan båda träden varje level. Man kan bestämma friare hur man vill sprida sina poäng, och man kan känna sig lite listig genom att strategiskt välja bort sånt man tycker är mindre viktigt för att kunna få råd med sånt man riktigt gillar. Förra systemet var ju ett av tre val, i typ sex, sju nivåer eller så. Nu kan man välja tre val på en nivå och två på en annan osv. Problemet är väl komplexiteten, man måste läsa massor av text och fan förstå hur allt funkar och hänger ihop för att kunna spela sin karaktär på en hög nivå. Var mycket enklare med ett av tre val...

Är också vääääldigt mycket nytt som tillkommit sedan förra talentsystemet; helt nya förmågor som inte funnits (präst får en ny förmåga kallad Mindgames till exempel som gör att en fiendes attacker helar målet och fiendens helningsspells orsakar skada istället under en tid) samt många nya interaktioner mellan procs och skills och sånt liknande hur de legendariska vapnen från Legion funkade. Typ kasta 4 Smite (senare utökat till ett flertal andra förmågor också), och din nästa Penance skjuter sju bollar istället för 4. Du får en annan ny förmåga som helar dina allierade, buffar all shadowskada du gör och förvandlar Penance och några andra spells till shadow i sju sekunder osv.

Många skitkul förmågor från förr är tillbaka igen, moonMoonMOON för boomkin, "kattkrafs-förmågan" vad den nu heter också från Legion är tillbaka, och både björn- och kattdruid får även den där roliga svärmen som helar allierade och skadar fiender och som kan dela på sig från Shadowlands. Flera andra klasser får även tillbaks diverse skoj från Legion och kanske även SL, jag har inte kollat alla klasser, det är så himla mycket talents. Huntars får tillbaks wind arrows från marksman-artifakten (och de är inte att leka med...snyter till skurkarna rejält). Survival får också tillbaks sin specialförmåga från deras Legion-artifakt, mm mm. Black Arrow är tillbaks, fast för marksman och med ett annat namn skumt nog, och med extra talentpoäng skjuter den FETT många wind arrows (15 st lol), 5 på huvudmålet och 10 till som kan träffa allt runtomkring.

Skulle säga talents själv, det är verkligen ett stort lyft överlag. UIt är det som intresserar mig absolut minst i DF, stör mig snarare på att de fuckat med det efter så många år måste jag säga.

Talentsen som är i klassträdet rör man knappast ens vad jag vet så det är basically samma hela tiden. Sedan i det Spec-specifika trädet så finns det jättemånga alternativ men i slutändan så är det bara några enstaka permutationer som är värda att gå.
1 för Single target, 1 för cleave och 2lite olika för AoE typ något sånt om ens det. Det är skönt att dom har lagt in presets iaf så det byts enklare mellan och att man numera kan specca om överallt, utan tome of tranquil mind eller vad det nu hette.

Skrivet av anon132576:

Åkej! lol Hatade själv corruptions med en intensitet som var svår att beskriva. Mycket för att man var tvungen att hoppa genom massa ringar för att kunna "tvätta bort" korruption från utrustning, var ju så lagom kul när man fick frätande tjära under fötterna och en galen add som kom störtandes och exploderade på en och en tickande superdot och ett onda ögat som ploppar upp ur backen och sågar i en med en svart laserstråle bara av att en enda smäll man fick triggade fyra korrumperade utrustningsbitar som droppat för en ny alt från content som släpptes före korruptionspatchen... Min munk dog flera gånger på grund av sån skit.

Nä, tyckte det konceptet var absolut botten i hela WoW någonsin. Man har tur och får bra utrustningsdrops som man sedan inte kan ta på sig för att korruptionssumman skjuter i taket om man gör det. Supersug typ fan! Bästa patchen som fanns var prepatch för shadowlands som tog bort all corruption på allting. lol

Exakt, det jag älskade! Det var mer att tänka på, det var mer stats och således mer haste. Det flöt på fortare och sen hur man hanterade då konsekvenserna från korruption alternativt att man hade mindre korruption på sig Gearingen har aldrig någonsin varit så intressant och samtidigt komplex som den var då! Sen var Blizzard i vanlig ordning att dom ska förstöra det på ett eller annat sätt iochmed att vendorn man kunde köpa korruptions av hade cykler av 0 anledning så det gällde att spara ihop och köpa det man ville ha när ens vecka kom.

Även ett item med stats som ens spec inte ville ha kunde bli bra tack vare corruptions.

Avslutade prenumerationen 2v innan Prepatch. För mig är spelet dött då i en period och bara en väntan på att nästa expansion ska släppas. Att då betala för att vara en betatestare, nej tack! Dom brukar ju vara duktiga och sätta lite fräna mounts vid sådana här dötider som prepatch är...

Skrivet av anon132576:

För att inte tala om alla muppar i PvP som sprang omkring med superkorrumperade prylar som oneshottade folk åt höger och vänster.

PvP är något jag aldrig kommer röra i WoW och det är som sagt ett helt annat spel och har en annan balansering än övriga WoW.

Skrivet av anon132576:

Skulle sagt att Warlords "förstörde" MM; i Panda kunde man ju röra sig medans man kastade aimed shot... Bästa marksman någonsin var Panda MM med Thunder King 5-bitars setbonusar tyckte jag rent personligen. Instant aimed shot proc, efteråt kasta en aimed till dubbelt så snabbt som normalt, och man kan springa omkring och undvika skit på backen hela tiden i en bossfight. Nuförtiden är det mer typ "marksman hunter turret goes brrrr", typ... lol

Aimed shot kasttid är lite väl lång. Suger när man inte kan få iväg en enda cast för att det kommer massa dödlig skit på backen från en boss, eller ständiga knockbacks, stun osv (eller både och! Hurra...)

Instant Aimed Shots proc är jag väl tämligen säker på att det finns i spec-trädet. Lock'nLoad hette den i legion, bfa och SL och kan inte tänka mig att dom har tagit bort den nu! Att kunna springa lite hur som helst är inget som är för MM skulle jag säga, är det det man söker så borde man hålla sig till BM. Att man då och då måste vara statiskt still som MM inger lite mer skillcap, måste planera mer hur man rör sig.

I Legion dessutom så fanns det något intressant som hette legendaries. Olika legendaries kunde ändra spelsättet, tex så var det ett item som gjorde att varannan Aimed Shot kan man springa och casta! Superintressant och använde på flertalet bossar! Medan de legendaries som var i SL var komplett trash. Fanns 1 val, spela med den. För att inte tala om covenants.... värsta skiten jag vet. Dessvärre är det något som lever kvar än då säkert alla klasser fått det som var Covenanttalents inbakade i de nya spec-specifika talentträdet istället )))

Aimed Shot i SL var rent av dålig feeling. För lite damage, var snarare så att man sköt papper ur ett sugrör var känslan. Dessutom spelade man då kring Rapid fire...

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

De borde fixa till så man inte får loot man redan har i veckoquesten.
Skitglad över att få vapen från sista bossen i vaultet (BiS för både resto och balance druid), lite mindre nöjd när jag gör timewalking questet och får vapnet igen...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

För någon som är sugen att uppleva WoWs absoluta toppnotering (både i antal subscribers men även upplevd kvalitet, något som lär gå hand i hand) så är det ju bara att köra Classic nu. Jag körde en hel del i "riktiga" vanilla, körde bara casual i TBC (för den skiten sög, det gjorde den nu med) men absolut mest i WOTLK. WOTLK är den absoluta toppen av WoW och det finns ingen som kan försöka övertala mig om något annat.

Konceptet som Ulduar har är något jag önskar att de hade behållt i hela expansionen och framåt, att hard modes inte är något du slår på när du skapar raiden och sedan måste spendera första fem minuterna av varje kväll att be folk hoppa ur för att du glömde ställa in det på heroic. Mimiron är bästa exemplet. En stor röd jävla knapp bakom bossen, vad gör den? Ja, den gör bossen extremt mycket svårare, det är vad den gör. Vad händer om du har en sån stark DPS i raiden att du lyckas DÖDA hjärtat på XT? (Nej, det var inte ett jätteproblem och i slutet var XT hardmode helt gratis men vafan, konceptet var ju bra) Såna saker. Det är en sån bra bossdesign. Tyvärr dödades det konceptet redan i raiden efter (som vi inte talar om), men om ni hoppar in NU, NU, NU och levlar till 80 (eller köper en boost...) så kan ni ju få uppleva det med.

Inget LFR. Ingen personal loot. Ingen borrowed power och tiers som ska låsas upp och poäng som ska samlas dagligen, inga dailies på kartan som kan ge bra loot som tvingar dig gå in varje dag och kolla. Det är mer ett MMORPG helt enkelt. Allt det där gick åt helvete nånstans i slutet av WOTLK och förfallet har pågått sedan dess. Sen har jag spelat en del i Warlords of Draenor, Legion, Shadowlands, men eftersom de pajade holy paladin efter WOTLK så har det inte kännts så skoj. Det var väl helt okej roligt i Shadowlands men seriöst, att man ska samla combo points och hålla på, näee.

Vill man spela superseriöst och har en RGB-mus med femton knappar, en DXracer, har mikrofonen hängandes från en ställning på skrivbordet och streamar på twitch så är väl WOTLK kanske inte rätt expansion att välja. Men om man är en gammal gubbjävel som bara vill logga in på de tider som är sanktionerade hos frugan och gejma lite med de övriga gubbarna och ha skoj så finns det inget bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ja. Många spelar än men när till och med jag som försvarat WoW i åratal har pausat för stunden.

Det som knäckte WoW för mig var Korthia. Mer av samma men nu med idiotupplägget att grinda Archivist Codex rep vilket jag inte för mitt liv orkar göra mer.

Hoppas mer än någonsin att Blizzard tänker till och gör något helt nytt till nästa expansion men det är ju överhängande stor risk att det bara blir nya områden med nytt reppjagande.

För er som spelar än. Ta inte illa upp men till och med jag som försvarat WoW insåg redan för några år sen att WoW + nytänk = nepp.

Betalar för WoW än. Får se om jag får upp lusten att lira igen. Kör på onsdagar för att få upp renown.

Du har inte provat classic då?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!