Warcraft Reforged - värt att köpa eller ej?!

Permalänk

Warcraft Reforged - värt att köpa eller ej?!

Älskar Warcraft 3 - både Reign of Chaos och Frozen Throne. Ser nu att Warcraft Reforged har kommit ut (samma spel fast med uppdaterad grafik etc). Kostar dock runt 300 spänn. Är det någon av er som har Warcraft Reforged? Är det värt att uppdatera/köpa detta? Är det många online spelare med?

Permalänk

Det var väl kanske inte den revolutionerande "remaken" som Blizzard lade fram det men jag gillar det och tycker att förbättringarna tillför något! Det jag saknat är rankning/ladder men det kanske har kommit sedan jag spelade sist...

Permalänk
Skrivet av vviikkttoorr:

Det var väl kanske inte den revolutionerande "remaken" som Blizzard lade fram det men jag gillar det och tycker att förbättringarna tillför något! Det jag saknat är rankning/ladder men det kanske har kommit sedan jag spelade sist...

Så du tycker det är värt att lägga 300 spänn på med andra ord?

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Så du tycker det är värt att lägga 300 spänn på med andra ord?

Ja, men det tycker jag ändå!

Permalänk
Skrivet av vviikkttoorr:

Ja, men det tycker jag ändå!

Då skaffar jag det!

Finns det många spelare online som man kan spela mot?

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Då skaffar jag det!

Finns det många spelare online som man kan spela mot?

Spelade förr mest 2v2 men för att kunna dölja nuvarande brister har det mest blivit 4v4 i Reforged. Tyckte inte det var svårt att hitta spelare i det läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Då skaffar jag det!

Finns det många spelare online som man kan spela mot?

Hade du redan WC3 på Battle.net sedan tidigare? De uppgraderade gamla WC3-licenser till Reforged.

Jag har spelat lite custom maps i veckan, en del väntande beroende på vad man gillar, men ändå blivit en del games.

Om du vill spela det vanliga WC3, kolla W3Champions. De har ladder med matchmaking.

Permalänk
Medlem

jag hade inte köpt det, modellerna ser förjävliga ut, ingen skillnad jämfört i gameplayet, gamla grafiken ser mycket mycket bättre ut

edit:

kör mest custom maps i form av Battleships Crossfire, TDs och Battle Tanks..
en map som jag kan rekommendera är The Black Road v1, TD maps eller dom 2 andra ovanstående om du vill köra custom maps istället för dom officiella mapsen

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Älskar Warcraft 3 - både Reign of Chaos och Frozen Throne. Ser nu att Warcraft Reforged har kommit ut (samma spel fast med uppdaterad grafik etc). Kostar dock runt 300 spänn. Är det någon av er som har Warcraft Reforged? Är det värt att uppdatera/köpa detta? Är det många online spelare med?

Det är abandonware... vad du får är ett WC3 som är fulare än orginalet och helt osupportat (förutom av fansen, är på gång en riktigt reforged av fans och som nämns nedan finns WC-champion som utvecklat egen ladder. Battlenet är nog helt dött).

Finns en anledning att det fått betyget 0.6 eller vad det är på metacritic, en klassiker som är förstörd av greed.

Permalänk
Medlem

Ingen verkar spela Reforged tyvärr det dödade nästan ett helt spel.
Den enda version av WC3 som fortfarande funkar hyfsat är 1.5.0.0.dvs sista i FT fast där Onlinemode är bortplockat.
Den versionen fungerar bra att köra på Lan vilket räcker för tävlingar.

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Ingen verkar spela Reforged tyvärr det dödade nästan ett helt spel.
Den enda version av WC3 som fortfarande funkar hyfsat är 1.5.0.0.dvs sista i FT fast där Onlinemode är bortplockat.
Den versionen fungerar bra att köra på Lan vilket räcker för tävlingar.

Ok!

Då behåller jag originalet av Warcraft 3 som jag köpte för länge sedan i så fall (Reign och Chaos samt Frozen Throne).

Köpte dock Starcraft Remastered för endast 75 kr. Det står att det är massa online spelare när man går in online men hittar inte en enda match som jag kan joina där tyvärr. Är det någon som har koll på hur det ser ut i Starcraft Remake på nätet?

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok!

Då behåller jag originalet av Warcraft 3 som jag köpte för länge sedan i så fall (Reign och Chaos samt Frozen Throne).

Köpte dock Starcraft Remastered för endast 75 kr. Det står att det är massa online spelare när man går in online men hittar inte en enda match som jag kan joina där tyvärr. Är det någon som har koll på hur det ser ut i Starcraft Remake på nätet?

Du kan regga dina gamla WC3 cd-koder på battle.net så får du reforged gratis har jag för mig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Du kan regga dina gamla WC3 cd-koder på battle.net så får du reforged gratis har jag för mig.

Nej, men du får att din WC3-folder ökar 10-falt. Oavsett om man köper Deforged eller ej laddas alla nya assets ned helt i onödan.

Permalänk
Medlem

Reggar man sina gamla WC3 nycklar får man tillgång till reforged men man kan ej aktivera den nya grafiken. Har man originalnycklar så tycker jag inte det är värt att köpa reforged, ingen tycker om den nya grafiken ändå.

Permalänk
Medlem

Via Blizzard och Battle.net så finns inte gamla WC3 kvar. Det ÄR Reforged. Du köpa Reforged för att kunna spela med nya grafiken. Har du gamla spelet så måste du fortfarande använda Reforged, men du kan bara spela med gamla grafiken. Vill du spela online tror jag att du måste använda Reforged, men du behöver inte nya grafiken. Ja det är komplicerat.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Via Blizzard och Battle.net så finns inte gamla WC3 kvar. Det ÄR Reforged. Du köpa Reforged för att kunna spela med nya grafiken. Har du gamla spelet så måste du fortfarande använda Reforged, men du kan bara spela med gamla grafiken. Vill du spela online tror jag att du måste använda Reforged, men du behöver inte nya grafiken. Ja det är komplicerat.

Varför krångla till allt så mycket för?! Onödigt!

Permalänk
Medlem

Min nuvarande dator har ingen dvd-spelare, så blev tvungen att aktivera Warcraft III online med nyckeln. Och då får man endast det eländiga Reforged. Hade föredragit originalet.