Steam Next Fest – testa hundratals speldemos från kommande spel

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Steam Next Fest – testa hundratals speldemos från kommande spel

Demoversioner av spel var väl som hetast i slutet på 1990-talet när man sprang till tidningskiosken för att få dem på en CD-skiva med senaste numret av PC Gamer eller liknande. Efter att ha blivit något av en försvinnande fenomen sedan millennieskiftet har speldemos återigen blivit något mer vanliga de senaste åren.

Nu kan man visserligen argumentera om formatet har spelat ut sin roll sett till hur pass generösa återköpsregler som finns på exempelvis Steam, men jag tycker ändå det är trevligt att bara kunna ladda ner en avgränsad del av spelet för att se om det är någon som faller en i smaken.

Under gårdagen drog Steam igång sin Next Fest, där fokus är just att tillhandahålla en stor mängd demoversioner av spel. Under de närmaste sju dagarna finns det ett hundratal olika speldemos tillgängliga för nedladdning från titlar som ska släppas under 2022. Vikten ligger definitivt mot mindre indieutvecklare, men det är onekligen en salig blandning av testversioner som finns att tillgå.

Så passa på att tanka lite demos de närmaste veckan, och tipsa gärna i tråden om ni hittar något guldkorn!

Permalänk
Medlem

Coolt! Old school! Mycket nostalgiskt.

Permalänk
Medlem

Blir tossig. Väljer jag att kolla på strategi så får jag förslag på två spel, står att det är 140 "dolda". Hur jag än ändrar i inställningar får jag bara två sketna spel. Allt annat är "dolt". Likadant på alla flikar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fördel me demo är att folk kan prova utan att ligga ute med pengar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

"Speldemos", det var inte ett ord jag hörde igår.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Förra gången de hade denna typ av event. Så hittade jag Wartales. Ett taktiskt rpg i en low fantasy värld. Det spelet är just nu i early access stadie och utvecklas i lugn trygg takt med lite innehålls uppdateringar varannan var tredje månad.

Permalänk
Medlem

Att kunna testa spel i två timmar och få pengarna tillbaka är visserligen bra, men det är många spel som kräver betydligt mer tid för att avgöra om man vill lägga pengarna eller inte. Bara för att man gillar spelet två timmar in, betyder inte att man gillar spelloopen eller end game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

"Speldemos", det var inte ett ord jag hörde igår.

Eller hur! Kommer ihåg den första tiden när jag var ung och ja sprang ner och köpte pc tidningar som hade CD-ROM med speldemos. Cool.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alla spel bör ha demos men...

Little Orpheus

Galet bra 2D plattform/Adventure/puzzle spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av hulkenstrong:

Alla spel bör ha demos men...

Little Orpheus

Galet bra 2D plattform/Adventure/puzzle spel.

Ser riktigt mysigt ut!