LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Medlem

https://www.lego.com/en-se/product/mack-lr-electric-garbage-t...

Den nya technic sopbilen finns för 250kr (typ halva priset) i Uppsalas Leklust för de som är intresserade

Har också märkt att de har en del stora lite äldre kit med vettiga priser bakom kassan (ideas treehouse för 2099kr)

Permalänk
Medlem

Någon av er som köpt Batman tavlan eller vad man ska kalla den? ser att den är köpbar nu. Lite sugen men skippar nog denna själv. Akut platsbrist, för mycket Lego.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Någon av er som köpt Batman tavlan eller vad man ska kalla den? ser att den är köpbar nu. Lite sugen men skippar nog denna själv. Akut platsbrist, för mycket Lego.

Den ser sjukt fin ut på display i lego store. Såg också att någon köpte den (låg i en påse bakom disk)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Det blev ett nytt skåp att ha alla husen i, orkar inte damma hela tiden.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Det blev ett nytt skåp att ha alla husen i, orkar inte damma hela tiden.

Är det köpstopp eftersom du inte valde ett större skåp? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det köpstopp eftersom du inte valde ett större skåp? 😅

Ja nu blir det inte mer...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Ja nu blir det inte mer...

Fast... behöver man verkligen en TV med en sån snygg samling?

Skämt åsido, jäklar vad plats det tar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Fina modeller

Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Det blev ett nytt skåp att ha alla husen i, orkar inte damma hela tiden.

Grymt många fina modeller du har! Har några av dom själv, men du har flera som jag skulle vilja ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssonHolmkvist:

Grymt många fina modeller du har! Har några av dom själv, men du har flera som jag skulle vilja ha.

Har blivit rätt många nu, saknar 7 st har funderat på att köpa begagnade men det blir dyrt skulle jag gissa.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Modeller

Skrivet av storPutte:

Har blivit rätt många nu, saknar 7 st har funderat på att köpa begagnade men det blir dyrt skulle jag gissa.

Ja vissa har dragit iväg i pris sen Lego slutat att sälja dom. Men det vore sjyst att ha alla!
Jag har bara Naturhistoriskt Museum, jazzklubben, Sanctum Sanctorum och Daily Bugle. Så har jag A-Frame Cabin också.
Håller på och bygger en liten Lego värld, men det är fullt nu. Så den ska utökas nu snart.

Permalänk

Modeller

Skrivet av storPutte:

Har blivit rätt många nu, saknar 7 st har funderat på att köpa begagnade men det blir dyrt skulle jag gissa.

Vilka är det du saknar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssonHolmkvist:

Vilka är det du saknar?

De sju första https://www.thebrickland.com/all-the-lego-modular-buildings-e...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Modeller

Ja dom blir nog svår att få tag i till bra pris.
Iaf om man vill ha dom komplett med kartong och allt i bra skick.

Permalänk
Medlem

Problemet med just dessa är att det är många specialbitar som bara släppts i exakt de seten, så någon annan måste sälja sitt exemplar, går inte att plocka ihop från andra

Permalänk
Medlem

Nu har sambon äntligen fyllt år och fått detta kitt i present. Legat här hemma sen proshopsrea för några månader sen.

Så blev ett kort bygge igår.
Riktigt trevligt set, men känns lite dyrt för vad man får, ifall man betalar fullpris

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Nu har sambon äntligen fyllt år och fått detta kitt i present. Legat här hemma sen proshopsrea för några månader sen.

Så blev ett kort bygge igår.
Riktigt trevligt set, men känns lite dyrt för vad man får, ifall man betalar fullpris

<Uppladdad bildlänk>

Psst, lägg lite mynt i botten så ökar värdet.

Håller nog med också. Rätt kul att bygga, fick min rätt billigt men lite osäker på fullpris. Men det är nog det första Nintendo settet som tilltalar mig. NES är maffig och även om det är där min spelbana började ligger SNES närmare hjärtat. Bowser settet har varit nära ett par gånger, ett par lockande rabatter men stått emot (så här långt).

Ryktas om ett Deku Tree set från Zelda och den kan nog bli svår att motstå.

Skulle de gjort en "3D" tavla av kartan i Zelda 3 hade det blivit ett givet köp.
Eller Links Awakening för den delen.

Sista Legosetet i år är inte köpt trots allt. Och då har jag två kvar att bygga (den med insekter och vikingabyn). Nuvarande cellgiftsbehandling gör mig så extremt trött att orken inte finns. Men blir ta tag i dessa när orken återkommer.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Lego är rätt nyfunnet intresse som kom när jag satt och byggde Lego med min son. Jag gillar bilar så har köpt på mig en massa bilset som jag gillar FOMO är dyrt för framtida byggen, är en utmärkt terapi på kvällen efter jobbet när barn sover. Så kan man lägga en timme eller så att bygga lite. Håller på att bygga Creator Expert Ford Mustang settet nu och upptäckte det saknas en bit så har fyllt i formuläret om en ny del på Legos hemsida. Men kan inte fatta varför det låg ett huvud till minifig i min bilsats, den är som guldfärgad och inte traditonellt gul. Måste ju blivit totalt fel hur ett huvud kan letat sig in där

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Leverans lagomt till skatteåterbäringen 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Leverans lagomt till skatteåterbäringen 😅

<Uppladdad bildlänk>

har själv Discovery Shuttlen den är riktigt nice

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

har själv Discovery Shuttlen den är riktigt nice

Ska bli kul att sätta ihop, gillar att Hubble också ingår

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Oklart om det är ett jättebra pris, men bättre än normalt i alla fall

Eko i Uppsala

Permalänk

Sitter och väntar på att Lego ska släppa en annan 80-talsbil i samma storlek som deras 911 Targa (alt. Turbo). Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach (finns i mini-variant) - eller något annat sköj. Ferrari Daytona är ju inte ful heller, men då är vi lite längre bak i tiden. (fortfarande 80-tal?).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

På tal om önskemål. En 8 bitar bred Speed Champions Porsche står högt på min önskelista

Men en Icons Audi Quattro hade inte heller varit helt fel det heller

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Sitter och väntar på att Lego ska släppa en annan 80-talsbil i samma storlek som deras 911 Targa (alt. Turbo). Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach (finns i mini-variant) - eller något annat sköj. Ferrari Daytona är ju inte ful heller, men då är vi lite längre bak i tiden. (fortfarande 80-tal?).

Såg denna i en Discord kanal. Stämmer det så hänger jag på köpknappen

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Oklart om det är ett jättebra pris, men bättre än normalt i alla fall

Eko i Uppsala

595 på Toy Space och Amazon.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12355456

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Matjon:

Såg denna i en Discord kanal. Stämmer det så hänger jag på köpknappen

<Uppladdad bildlänk>

Oj, oj, oj... (om det nu stämmer). Nämns på lite olika sidor vid sökning på Legos modellnummer.
Brukar Lego släppa saker på sommaren? Galet vad jag vill att det här ska vara sant. Får ju bara hoppas att vi pratar Creator och inte Technic. Min 911 är så mkt snyggare än min Ford GT, även om Technic-skaparen lyckades rätt okej där med.

add info
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Sitter och väntar på att Lego ska släppa en annan 80-talsbil i samma storlek som deras 911 Targa (alt. Turbo). Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach (finns i mini-variant) - eller något annat sköj. Ferrari Daytona är ju inte ful heller, men då är vi lite längre bak i tiden. (fortfarande 80-tal?).

Lite för vanliga bilar kanske men hade gillat att se SAAB och Volvo. Man är ju Svensk ändå.

En Grupp B serie i det formatet hade varit läckert med, på tal om 80-tal.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Lite för vanliga bilar kanske men hade gillat att se SAAB och Volvo. Man är ju Svensk ändå.

En Grupp B serie i det formatet hade varit läckert med, på tal om 80-tal.

Googlade bara i förra veckan på 1983 SAAB 900 Turbo.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Efter att ha byggt en del blommor och växter så var det riktigt roligt att ge sig på den här bygget!

Det är många små finurliga lösningar och finesser i det här bygget som jag uppskattade

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Efter att ha byggt en del blommor och växter så var det riktigt roligt att ge sig på den här bygget!
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Det är många små finurliga lösningar och finesser i det här bygget som jag uppskattade

Älskar den 1000 pixlar breda sweclockers-spalten på din skärm… rymmer ju fullstora fönster på varje sida