Är du medveten om att 2G och 3G näten stängs ner 2025?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

OT men detta är så irriterande. Det gäller nästan alla varuhus i de här "standardlådorna" till hus, Rusta, Elgiganten, Jula, ÖoB osv... det är alltid noll mobiltäckning så fort man gått 10 m in i butiken.

Hur svårt ska det vara att bara ha något som vidarebefordrar signaler?

/hulle.

Lever ni svenskar i ett U land? Ända gången jag kan komma på att det har varit dåligt med täckning är långt ute i skogen. Fjällvandringar eller andra vandringar eller ner i ett dagbrott.

5G i varuhus är väl en självklarhet.
Lika så obegränsad surf på Abbonemang till ett rimligt pris.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Lever ni svenskar i ett U land? Ända gången jag kan komma på att det har varit dåligt med täckning är långt ute i skogen. Fjällvandringar eller andra vandringar eller ner i ett dagbrott.

5G i varuhus är väl en självklarhet.
Lika så obegränsad surf på Abbonemang till ett rimligt pris.

Plåttak stänger ute nästan all täckning. I min butik finns ingen täckning alls när man går in... Men full 5G utanför.
Butikerna brukar därmed köpa in antenn på taket för att ta signalerna och minst en antenn inne i varuhusen för att sprida igen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Plåttak stänger ute nästan all täckning. I min butik finns ingen täckning alls när man går in... Men full 5G utanför.
Butikerna brukar därmed köpa in antenn på taket för att ta signalerna och minst en antenn inne i varuhusen för att sprida igen.

Fattar inte… alltså känner ni inte själv att detta sjuka beroende att var uppkopplade alltid är sjukt. Får man panik att man inte har internet några min när man är inne i tex ett varuhus. Folk kommer ju dö om det blir krig. Då inte av kulor. Av att internet inte finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Fattar inte… alltså känner ni inte själv att detta sjuka beroende att var uppkopplade alltid är sjukt. Får man panik att man inte har internet några min när man är inne i tex ett varuhus. Folk kommer ju dö om det blir krig. Då inte av kulor. Av att internet inte finns.

Nej men det kan vara bra att kunna googla recept eller söka upp om produkten när man står i butiken? Alternativt ringa eller chatta för "hej älskling, ville vi ha X vara"?
Hamnar man i den situationen av tex krig så är det en lyx jag gärna kan skippa. Då handlar det enbart om att få mat på bordet och kanske inte vad för mat det är där.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden men läste något om att bl.a. Volkswagen kunde få problem.

Vi har en Golf 2018 år modell tror jag.

Finns det risk för denna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Nu har jag inte läst hela tråden men läste något om att bl.a. Volkswagen kunde få problem.

Vi har en Golf 2018 år modell tror jag.

Finns det risk för denna?

Ja, det finns risk för den. Kolla med WV

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig