Rabbit R1 - AI manick med design av Teenage Engineering

Permalänk
Medlem

Rabbit R1 - AI manick med design av Teenage Engineering

Vad tror ni om denna lilla manick? Flip eller flop? Verkar ju spännande, och fin design från Sverige
https://www.rabbit.tech/

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Sötast

Min utgångspunkt när jag såg detta var: Vilket problem försöker man lösa?

Kollade 10 min på videon, kollade på deras sida och.....

Min personliga slutsats är att det är ett företag som vill "hjälpa dig" genom att ha full tillgång till alla dina konton och vara ombud för dig. Det enda du behöver göra är att köpa en onödig manick, som kunde varit en app och sedan ta svaren de får från någon llm modell som fakta, trots vi alla vet att de gissar hej vilt.

Mitt svar på frågan om vilket problem man vill lösa verkar vara

"Hur kan vi tjäna storkovan genom att binda upp så många som möjligt bakom en livstids lång subscription?"

Gillar däremot att presentationen är en shameless 1:1 av steve jobs inklusive kläderna. Förutom att personen pratar om hur dåliga andra lösningar är istället för hur bra deras egen är hm...

Tänk en buss med 45 pers som sitter å pratar med sina orange leksaker med ljudet på

Permalänk
Medlem

Svårt att se något ändamål för denna typen av produkt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Min utgångspunkt när jag såg detta var: Vilket problem försöker man lösa?

Kollade 10 min på videon, kollade på deras sida och.....

Min personliga slutsats är att det är ett företag som vill "hjälpa dig" genom att ha full tillgång till alla dina konton och vara ombud för dig. Det enda du behöver göra är att köpa en onödig manick, som kunde varit en app och sedan ta svaren de får från någon llm modell som fakta, trots vi alla vet att de gissar hej vilt.

Mitt svar på frågan om vilket problem man vill lösa verkar vara

"Hur kan vi tjäna storkovan genom att binda upp så många som möjligt bakom en livstids lång subscription?"

Gillar däremot att presentationen är en shameless 1:1 av steve jobs inklusive kläderna. Förutom att personen pratar om hur dåliga andra lösningar är istället för hur bra deras egen är hm...

Tänk en buss med 45 pers som sitter å pratar med sina orange leksaker med ljudet på

Varenda keynote nu för tiden, känns som alla gått samma "mediakurs".
Alla håller händerna i en sådan onaturlig position, för att få med kroppsspråket när dom pratar.
Men det ser alltid så sjukt onaturligt ut, för 95/100 har inte det som sitt naturliga kroppsspråk, så dom ser super stela och onaturliga ut istället.
Skillnaden med Steve Jobs, var att han använde sitt eget kroppsspråk, så det såg naturligt ut.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Spontant så känns detta oerhört konstruerat. Lär ju komma appar till telefoner m.m som gör detta, om det inte redan finns?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Exemplet när han bokar resan, väljer dom smidigt att inte visa displayen öht heller. När det är den mest komplicerade förfrågan.
"And i just press confirm confirm confirm" Medans alla enklare förfrågningar så visar han displayen och vad den hittat.
Ser verkligen inte poängen med att ha detta på en separat pryl.

Känns väldigt scriptat (självklart) men allt känns verkligen som något som en AIapp hade klarat istället för en pryl.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Tja svårt att se att vi kommer vilja ha en ny device att släpa runt som inte är en mobil eller högtalare.
Men... $199 dollar och inga subscriptions, de har redan sålt slut första och andra batchen, pre-orders nu för nästa batch.
Jag tror den kommer vara ganska kul i ett år eller två så sen har andra lösningar kommit.