Permalänk
Medlem

Brittisk TV

Jag har tidigare kört BBC, ITVX och Channel four via Getflix. Sedan ett par månader sen fungerar det inte. Det fungerar heller inte med PrivateVPN. Är det någon som får BBC att fungera? Är det BBC som har blivit bättre på att stoppa via VPN eller behöver jag ändra min konfigurering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xune:

Jag har tidigare kört BBC, ITVX och Channel four via Getflix. Sedan ett par månader sen fungerar det inte. Det fungerar heller inte med PrivateVPN. Är det någon som får BBC att fungera? Är det BBC som har blivit bättre på att stoppa via VPN eller behöver jag ändra min konfigurering?

Jag har nu i och för sig bara provat med BBC Player, men det fungerar med Surfshark just nu. Och ja, det pågår en ständig strid mellan VPN-företagen och streamingtjänsterna så IP-nummer som de förra använder upptäcks och spärras med mer eller mindre jämna mellanrum. Det kan ta några dagar innan de hittar nya IP-nummer att använda. Så det är aldrig bestående.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xune:

Jag har tidigare kört BBC, ITVX och Channel four via Getflix. Sedan ett par månader sen fungerar det inte. Det fungerar heller inte med PrivateVPN. Är det någon som får BBC att fungera? Är det BBC som har blivit bättre på att stoppa via VPN eller behöver jag ändra min konfigurering?

BBC iPlayer sideloadad in i Chromecast med Google TV med NordVPN fungerar utmärkt för mig.
Även Netflix USA fungerar fint.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Rekordmedlem

Enligt fyndtråden är det just nu halva priset på Britbox 1 års abb.
https://www.britbox.com/se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det räckte att ställa en fråga på Sweclockers så fungerade det med Getflix för första gången på flera månader. Kan också att göra med att jag bytte bredbandsleverantör i tisdags. Tack för engagemanget.