laddstation för mobilaenheter

Permalänk
Medlem

laddstation för mobilaenheter

Hejsan jag skulle behöva tips och råd om en laddstation för mina mobilaenheter .
Tänke ladda en mobil, en smartklocka och en true wireless in-ear .Mina enheter har inte stöd trådlös laddning.
Tanken är att underhållsladda dom i lägre watt och i längre stunder.Som exempel man går lägger sig sover över natten eller vilar .
Har onplus 12R,oneplus smartwars 1 och oneplus wireless buds pro 1

Har kollat in denna som https://www.teknikdelar.se/produkt/joyroom-4-in-1-vikbar-ladd...

Permalänk
Medlem

Varför inte en sån här

Permalänk
Medlem

Underhållsladdning är svårt att styra med en laddare..
Enheterna dina styr hur mycket de vill dra från en laddare, Ja en laddare med "få" amp kommer att ge dem nindre. Men de kommer att "slåss om" det laddaren ger dem..

Har de inte trådlös laddning (vilket jag tror de har) så är laddaren du postade till ingen nytta alls. Då den laddar lur och klocka trådlöst.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Underhållsladdning är svårt att styra med en laddare..
Enheterna dina styr hur mycket de vill dra från en laddare, Ja en laddare med "få" amp kommer att ge dem nindre. Men de kommer att "slåss om" det laddaren ger dem..

Har de inte trådlös laddning (vilket jag tror de har) så är laddaren du postade till ingen nytta alls. Då den laddar lur och klocka trådlöst.

Hur hade du gjort i min sits ?

Permalänk
Medlem

En USB-laddare är en nätdelen till att börja med, laddaren sitter i prylen du sticker in sladden i.

-Underhållsladdning är som beskrivet något som styrs av laddaren som finns inbyggd i telefoner etc. Generellt är det inget positivt att ha sladden i enheterna under längre stunder än det behövs då det sliter på batteriet (som trivs bäst runt 50% laddning).

Vill man minska slitaget kan vissa enheter koppla in spärrar, t.ex. Samsung-telefoner kan sätta max-laddning på 85%. En del möss etc som kanske ofta körs med sladd under perioder kan också ha detta som standard.

Föredrar själv någon enhet som har inbyggd ställning att lägga mobiler och surfplattor i, kör en från Satechi som dessutom har en plats för trådlös laddning på 15 W.

Enheten har fyra sladdutgångar med tillhörande fickor att lägga mobiler i. men plats finns väl att få ner 2 i varje så man kan som tur var lagra lite fler enheter.

Dock hade jag önskat en enhet som uppfyller alla laddningsbehov samtidigt vilket tycks vara OMÖJLIGT att finna. Följden blir att minimum 3 laddare måste vara inkopplade.

- Enheten ska ha någon form av inbyggd mobilhållare där ett ansenlig antal enheter ryms.

Enheten måste ha ett hyfsat ental USB-C utgångar, varav åtminstone en måste klara någonstans 45-65 W med PPS.

Enheten ska dessutom ha MÅNGA usb-A kontakter på 2,4 A för en massa olika specialkablar som finns för laddning av pannlampor, ficklampor och andra saker.

Alla enheter jag sett uppfyller inte ens 2 av punkterna, köper man med hållare saknas vanligtvis USB-C eller så är antalet USB-A för litet (gärna 4 st). Dessutom är det vanligt med max 20 W och liknande för utgångarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

En USB-laddare är en nätdelen till att börja med, laddaren sitter i prylen du sticker in sladden i.

-Underhållsladdning är som beskrivet något som styrs av laddaren som finns inbyggd i telefoner etc. Generellt är det inget positivt att ha sladden i enheterna under längre stunder än det behövs då det sliter på batteriet (som trivs bäst runt 50% laddning).

Vill man minska slitaget kan vissa enheter koppla in spärrar, t.ex. Samsung-telefoner kan sätta max-laddning på 85%. En del möss etc som kanske ofta körs med sladd under perioder kan också ha detta som standard.

Föredrar själv någon enhet som har inbyggd ställning att lägga mobiler och surfplattor i, kör en från Satechi som dessutom har en plats för trådlös laddning på 15 W.

Enheten har fyra sladdutgångar med tillhörande fickor att lägga mobiler i. men plats finns väl att få ner 2 i varje så man kan som tur var lagra lite fler enheter.

Dock hade jag önskat en enhet som uppfyller alla laddningsbehov samtidigt vilket tycks vara OMÖJLIGT att finna. Följden blir att minimum 3 laddare måste vara inkopplade.

- Enheten ska ha någon form av inbyggd mobilhållare där ett ansenlig antal enheter ryms.

Enheten måste ha ett hyfsat ental USB-C utgångar, varav åtminstone en måste klara någonstans 45-65 W med PPS.

Enheten ska dessutom ha MÅNGA usb-A kontakter på 2,4 A för en massa olika specialkablar som finns för laddning av pannlampor, ficklampor och andra saker.

Alla enheter jag sett uppfyller inte ens 2 av punkterna, köper man med hållare saknas vanligtvis USB-C eller så är antalet USB-A för litet (gärna 4 st). Dessutom är det vanligt med max 20 W och liknande för utgångarna.

Vilken Satechi variant har du då ?
Denna verkar vara nått annars
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefontill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Hur hade du gjort i min sits ?

Jag har en platta på väggen som underhåll laddas.
Styrs med ett fibaro 220v uttag och home assistent, börjar ladda när plattan är på 20%, slutar ladda när den är på 90% eller nåt sånt

Förutsätter att enheten går att lägga till i home assistent så man ser batterinivå 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Vilken Satechi variant har du då ?
Denna verkar vara nått annars
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefontill...

https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/iphone-tillbehor/ip...

Ja din länkade enhet är säkert bra

Permalänk
Medlem

Några fler förslag ? . Föredrar ni dockningsstation eller dra med kabel ?

Permalänk
Medlem

Nu sköter de flesta enheter det där själv så du behöver bara en "dum" laddare, om du inte måste ladda allt samtidigt så funkar ju Ikea's nya laddare utmärkt. https://www.ikea.com/se/sv/p/sjoess-45w-usb-laddare-med-2-por...

Annars är det bara att kolla på en liten större enhet och vill du inte bränna ned huset/lägenheten så är det väl en bra idé att undvika billiga laddare från Kina med underliga märken.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har ett par usbhubar och även grenuttag med usb, grenuttagen ger medelström" medans hubarna har ladduttag eller vanliga datauttag och datauttagen har inga "snabbfunktioner" av nån sort utan bara vanlig usb.
Det är dessutom otroligt bekvämt att ha ett par hubar på skrivbordet.
Det finns även prylar med ladduttag, tex Lenovos smarklockor, har en sån som "multifunktionsenhet"
Man behöver alltså kanske inte ha separata laddare omm man intre tvunget ska snabbladda för många prylar ger ström enligt usb-dataspecen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej tack för tipsen där .Tänkte 4 uttag på laddaren då
Men skada batteriet så lite som möjligt.Skulle det vara på max 30 watt då ?

Denna verkar rätt vettig tror jag
https://www.inet.se/produkt/8304965/belkin-vaggladdare-gan-2-...

Permalänk
Medlem

Hej, jag bygde ett eget ställ av en gammal sockerlåda och köpte en usb laddare från anker.
Har funkat riktigt bra nu ett antal år.
Enda nackdelen är att tonåringarna hemma har en förmåga att stjäla kablarna.
Fördelen är att det går att byta kablar till det vi behöver, lightning, micro och usb-c.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.