Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Alltså är inte 8850p i 05:an?(default förmodar jag) vääääldigt lågt, med sli?

Jo men drivisarna dampar loss. Får fan mer med single-kort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Han syftar på 06

Läs vad jag skriver, det är exakt rätt. Drivisarna vill sig inte direkt xD

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Poängen är väl att få nån form av ledande förmåga? Inte lika bra att dra en koppartråd direkt istället för att måla? Eller det kanske blir kortslutning då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvaxdack
Poängen är väl att få nån form av ledande förmåga? Inte lika bra att dra en koppartråd direkt istället för att måla? Eller det kanske blir kortslutning då?

Det är ca 1cm du skall måla. Löda dit en koppar tråd känns sådär roligt när det är så jefla smått som det är.

Var tvungen att göra om min voltmod 3ggr för att få den att fungera till 100%.
Lätt att få glappkontakt osv.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

...

När man väl gjort denna "modd" så har man om jag förståt er rätt möjlighet att klocka högre själv? Processorn klockar inte upp sig själv pga att den känner av spännings ökningen? En nybörjar fråga men ändå...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
När man väl gjort denna "modd" så har man om jag förståt er rätt möjlighet att klocka högre själv? Processorn klockar inte upp sig själv pga att den känner av spännings ökningen? En nybörjar fråga men ändå...

Nej precis. Kärnan klara bara av högre frekvenser utan att det blir artefakter. Du måste själv leta efter den nya gränsen.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

ok.

då e ja me. Tack!

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle utsätta mitt kort för någon sånt här. Vad är det för fel på RivaTuner och Coolbits nu då?

Jag tror nog inte att ett 7900-kort går för slött.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Aldrig att jag skulle utsätta mitt kort för någon sånt här. Vad är det för fel på RivaTuner och Coolbits nu då?

Jag tror nog inte att ett 7900-kort går för slött.

Felet är att man max kan klocka kortet 10-15MHz i Coolbits om man inte voltmoddar. Det störde mig ganska rejält så jag voltmoddade (från 1.2V till 1.4V) och nu kan jag klocka från originalklock på 520MHz till 670MHz och det är stabilt 24/7. Minnena gick upp i 900MHz från 750MHz innan också men det framkallade artefakter och gav ingen prestandaökning. Minnena begränsas av kärnan då de måste ha en ström data som ligger vid gränsen. Alltså: 520/750 är okej men om man kör 520/900 så finns det liksom för mycket bandbredd till övers. 670/900 är rätt bra balans hos mig men drivrutinerna klöddar så jag får inte mer poäng i 3DMark än single-kort när jag kör i SLI. I spel får jag däremot betydligt bättre FPS.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

har ochså testat voltmodden, förmodligen misslyckades jag ^^ eftersom jag inte kan höjja mhz på kärnan nått mer, men fxn vad smått det var, livrädd att få silverfärg på angränsande "löddpunkter" hehe
får se om jag orkar testa mer sen.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Har precis beställt ett XFX 7900GT och en VF-900CU från komplett. Räknar väl med att det levereras tills början av Maj. Kommer bli voltmodd på grafikkortet och är nöjd om jag kommer upp i 650/1800 men ska nog prova en 1.55v modd och dra upp i 700/1900. Någon som provat Vmem mod? Ska nog fästa en fläkt som blåser på grafikkortet från sidan på minnena och extra på Zalmanen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Har precis beställt ett XFX 7900GT och en VF-900CU från komplett. Räknar väl med att det levereras tills början av Maj. Kommer bli voltmodd på grafikkortet och är nöjd om jag kommer upp i 650/1800 men ska nog prova en 1.55v modd och dra upp i 700/1900. Någon som provat Vmem mod? Ska nog fästa en fläkt som blåser på grafikkortet från sidan på minnena och extra på Zalmanen.

Fläkten du beställt räcker nog ganska så långt... Jag har Cool master chassi med 1st 120 fläkt framtill för insug och 1st 120 fläkt bak för utblås... De är de enda jag har + processor kylaren o VF-900cu från Zalman då... Mitt kort går aldrig över 40 grader o då kör jag 3dMark 03,05,06 direkt efter varandra... Vet ju inte riktigt vad du har i burken nu men du fick iaf en finger visning om hur "svalt" den kortet blir med Zalman monterad...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Har det jag har i Sign plus ett Antec P180 utan fläkten vid nätagget på botten. Vem fan lyckas få in den i kabelhärvan? Sen går de ju inte att få in en fläkt i nedre fram heller:/

Permalänk
Medlem

1,55

Då så! Fanns de nån bra länk till 1,55v modden med lika fina bilder som "våran" 1,4v modd?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Re: 1,55

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Då så! Fanns de nån bra länk till 1,55v modden med lika fina bilder som "våran" 1,4v modd?

Det är samma ställe på kortet och resten är också likadant fast man ansluter fler punkter som på bilden ovan.

Permalänk

med 1,55v på coren fick jag problem att grafikkortet börja låta. låt inte särskilt hälsosant

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: 1,55

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
http://hem.bredband.net/artjac/155.JPG

Det är samma ställe på kortet och resten är också likadant fast man ansluter fler punkter som på bilden ovan.

Vars hittade du dom fin bilderna med pensel målning, jag kollade på vrzone och den andra sidan men dom rabblar ju en massa fysik tjohejsan 2k, den pedagogiska bilden tråd skaparen gjorde varju underbar hehe ABCDEFGHI????....

EDIT: Jo det var dom jag menade, mycket pedagogiskt gjorda, till och med jag förstår hur man ska gå tillväga

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 1,55

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perssonabbe
Vars hittade du dom fin bilderna med pensel målning, jag kollade på vrzone och den andra sidan men dom rabblar ju en massa fysik tjohejsan 2k, den pedagogiska bilden tråd skaparen gjorde varju underbar hehe ABCDEFGHI????....

Menar du bilderna i början av tråden? Det är mina egna bilder.

Permalänk
Medlem

Någon som kör 1.55V 24/7 med luftkylning? Det konkel_bär sa att det "lät" väldigt konstigt låter ju inte alltför bra.

Permalänk
Avstängd

jag ska testa när min vattenkylning anländer... så får vi se om det börjar låta eller vad som händer

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Men vissa säger att "spolarna" på kortet virar på. Låter lite konstigt tycker jag. Skulle gärna vilja köra 1.5v på core och 2.1-2.2 på minnena. Men har ingen multimeter och därmed inte så värst bra att modda minnena.

Permalänk
Medlem

Bör man använda någon slags tejp för att få färgen att fästa eller går det bra att måla direkt på PCB:n?? Jag kommer att använda "Ledande färg" från Elfa.

Fabr Circuit Works
Konduktiv silverfärg som möjliggör enkel reparation av kretskort; Tryck för färg — lyft för stopp.
Torkar på 5–10 minuter i rumstemperatur, maximal konduktivitet har uppnåtts efter ca 45 minuter.
För att erhålla en snabb, säker och fullständig härdning kan färgen värmehärdas 3–5 minuter vid
120–150 °C.
Den uthärdade färgen är lödbar upp till ca 175 °C i max 5 sekunder.
Silverfärgen fäster mot de flesta underlag.
Rymmer 8,5 g.

Permalänk

Kör ni med standad fläkt å de funkar bra eller med modden 1,4v??

Visa signatur

// 3.0Ghz, 2024Ram, 480W-Nät
7900GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svensson1985
Kör ni med standad fläkt å de funkar bra eller med modden 1,4v??

Om du ska modda bör du nog byta kylning!
Du bör även kyla vissa MosFet och andra kretsar som blir varma.

Permalänk

jag körde direkt på PCB, funkar hurbra som helst..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Någon som kör 1.55V 24/7 med luftkylning? Det konkel_bär sa att det "lät" väldigt konstigt låter ju inte alltför bra.

körde 1,55 och kortet surra ganska fint å speciellt vid belastning.. testa dock aldrig 1.5. men kör nu 1.4 och det funkar kanon. 640/1704

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Medlem

Ändrar ni "deltan" i bios för att få GPU:n att klocka högre??

Min klock gick från 550 --->650MHz med 1.4V...hyfsat!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega
Ändrar ni "deltan" i bios för att få GPU:n att klocka högre??

Min klock gick från 550 --->650MHz med 1.4V...hyfsat!!

Jepp deltan ändras i bios.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Oki...men jag menar...ska man göra det för att uppnå en högre klock?

Permalänk
Medlem

Kanske inte hör till tråden, men hittade ingen bättre att skriva det i.

är 7600poäng ett värdelöst resultat i 3dmark05 med 7900GT i Originalklock?

Övrig hårdvara: 1gig ram, 3200+ AMD 64 cpu.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Tjena!

Nu blev jag allt sugen på att dra till med 1.55 V Mod

Det jag undrar är om detta grafikkort kan Vmoddas med 1.55 som på bilderna ?

XFX 7900GT

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320621