SweClockers 5.0 lever!

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt riktigt najs! Bra jobbat!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Grym uppdatering, Sweclockers!

Skulle vara mycket intressant om det dök upp en artikel som beskriver webbplatsens infrastruktur, vilken virtualiseringsmjukvara/hårdvara som används (bladservrar? VMWare ESX/ESXi / XEN / MS Hyper-V etc), datalagringslösning (DAS/NAS/SAN?) och lite info om hur arbetet gått tillväga inför/under uppgraderingen. Kul läsning för en tekniknörd som mig

Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Men jag gillar inte att nyhetsrubrikerna längst ner på sidan, när man är inne i forumdelen, är så små

Permalänk
Medlem

Jag föredrog faktiskt designen på den "gamla" siten, nu känns det lite plottrigt tyvärr och påminner om något chattrum typ

Men visst är det trevligt med alla nya funktioner!

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk

10 tummar upp!

Permalänk
Medlem

Segt med div#infobar ;E

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

Ser bra ut grabbar

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk

Just nu är sidan aningen långsam för mig, men den ser trevlig ut, dock lite ovant som sagt.

Däremot skulle jag absolut vilja ha tydligare avdelning mellan nyheter så man lättare urskiljer dem från varandra.

Permalänk

Men nej vad har ni gjort med mitt älskade Sweclockers?! :'(

Permalänk
Medlem

känns så "rent" och "fräscht" här, älskar nya SWECLOCKERS

Permalänk

skulle inte sidan bli snabbare?

ser mer fjortis aktigt ut nu, men man vänjer sig nog, synd att det blev sämre bara

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Splinter Snake:

Men nej vad har ni gjort med mitt älskade Sweclockers?! :'(

Gett henne det där raffsetet i orange som du så länge suktat efter men aldrig vågat fråga om?:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Woho, snacka om att det går fort! Man var van vid lite slöhet och ibland enorm slöhet på sidan men det här, det är ju långt bättre än vad jag hade förväntat mig!

Bra jobbat Sweclockers.com!!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Liknar lunarstorm! Första sidan är för ihop tryckt plåttrig jag har svårt att skilja vad som är vad >.< snälla byt tillbaks! Sämsta jag har sett:S

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

fräsch! :)

mycket fräschare än den "gamla".
Dock saknar jag denna rutan längst ner på sidan när man kommenterar...

edit: såg det finns en snabbsvarsruta, så det var inget...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Ser stiligt ut.
Men lite för enkelt tycker jag, men så ska vi ha det, min åsikt iaf.
Skulle bara vilja påpeka att ni borde få fram menyn lite, känns som att man inte får ögonkontakt med den.
Annars jätte fint, bra jobbat alla som medverkat i den, programmerare som designer, lika så webbredaktör, utgivare och hela högen (Y)

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

btw, vad har ni för servrar till detta?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Hej, det är alltid roligare med nytt men i detta fallet, känns som att jag är 15 igen och lunarstorm är popluär på nytt. jag hade fördrag mindre skriade färger och sticker en i öga hela tid.. Många här inne är faktiskt över 15.. och vill kanske har mer rent och praktiskt.. +1 för försöket.

Permalänk
Medlem

Alldeles för rörig startsida! Det är för mycket nyheter i olika kolumner, den förra startsidan var enklare.

Permalänk
Medlem

Instämmer med att det är alldeles för rörigt på första sidan. Annars är det alltid kul med uppfräschningar

Permalänk
Medlem

riktigt nice!

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Det blev för ljust tycker jag och det gissar jag är någon form av medvetet val. Jag tycker mattare/mörkare siter är mer behagliga personligen, speciellt på större skärmar och (för)ljusstarka LCD vilka tyvärr nästan blivit standard verkar det som.

Sen kunde huvudsidan vara lite tydligare uppdelad och forumdesignen känns inte superputsad men antar att det är saker som det ska grejas med vart efter.

Permalänk
Medlem

Förstasidan känns lite för rörig, håller absolut med.
Jag tycker den orangea färgen i headern på varje inlägg är extremt störande. Nu fokuserar man på den istället för på inlägget, när det borde vara tvärtom.

Med lite små fix här och där kan det nog bli riktigt bra detta! Keep it up, men se till att lyssna på användarna nu bara

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Väldigt skön sida som håller kvalitet samt har sin äldre stil med en ny morden uppdatering.

Permalänk
Medlem

Jag gilla gamla sidan bättre.
Nya är rörig, väldigt irriterande att surfa på om man har en 720p-TV, och inte centrerad?

Jag skiter dessutom ärligt talat i om ni gillar adblock eller inte. Om alla nätets reklamfinansierade sidor skulle försvinna, och med dem all reklam, så skulle jag applådera. Ni får gärna hitta andra sätt att ta in pengar, sluta trakassera dem som är allergiska mot reklam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns som man kommer att behöva hårdvaru-acceleration till webläsaren för denna sida

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

Förstasidan känns lite för rörig, håller absolut med.
Jag tycker den orangea färgen i headern på varje inlägg är extremt störande. Nu fokuserar man på den istället för på inlägget, när det borde vara tvärtom.

Med lite små fix här och där kan det nog bli riktigt bra detta! Keep it up, men se till att lyssna på användarna nu bara

Håller med om det oranga, om den linjen vore grå, mattbrun etc skulle det nog se trevligare ut och vara behagligare för ögonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Designa du då så får man se hur det ser ut efter det. Skillnad på att ge "konstruktiv kritik" och sitta och gnälla som ett litet mensbarn.

Varför skulle jag göra en ny design när den gamla var perfekt? Typiskt webzines att få dille på att allt måste vara "web 2.0" och över 9000 andra buzzwords när det bara segar och fular ner.
Ta alla de nya funktionerna och lägg tillbaka den gamla designen, då kan vi börja snacka.
Du har ju å andra sidan ännu mindre liv än mig eftersom du sitter och klagar på att jag klagar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Bra Jobbat