Permalänk
Medlem

Det är nog möjligt, men går det öht att använda dc uttaget som sitter där eller?

Permalänk
Skrivet av miessi:

Det är nog möjligt, men går det öht att använda dc uttaget som sitter där eller?

DC-uttaget är tyvärr inget som går att använda på det kabinettet. Även om kontakten sitter där går inte disken igång om du ansluter en DC-adapter och USB-kabeln.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, Jag har köpt Deltaco DTV 102A Digital-TV mottagare men kan inte hitta drivrutiner till den.
Nån som har nått förslag vart man kan hitta det?

Permalänk
Skrivet av Bjart.nu:

Hej, Jag har köpt Deltaco DTV 102A Digital-TV mottagare men kan inte hitta drivrutiner till den.
Nån som har nått förslag vart man kan hitta det?

Här finns drivrutinen på 63MB(ZIP-fil). Det är den kompletta skivan som ingår vid leverans.
http://www.deltaco.se/support/driver/dtv-102/dtv-102.zip

Visa signatur
Permalänk

Hej,

fungerar Deltaco Externt Kabinett 2x3.5'' SATA (artikelnr: 35HD-U) på Windows 7? Har just köpt produkten, men inte fått min nya dator än som har Windows 7 installerat.

Mvh
/Simon

Permalänk
Skrivet av simonalbin:

Hej,

fungerar Deltaco Externt Kabinett 2x3.5'' SATA (artikelnr: 35HD-U) på Windows 7? Har just köpt produkten, men inte fått min nya dator än som har Windows 7 installerat.

Mvh
/Simon

Hej Simon,

det kabinettet fungerar finfint i Windows 7.

/Thomas

Permalänk
Medlem

Hittade en riktigt bra och billig 17-tums datorväska från er som kostar 300 kr eller något på NetOnNet

Permalänk
Medlem

Hej Deltaco,

Jag råkar faktiskt ha ett ÅF-konto hos er och köper rätt mycket saker via er till mina kunder, tycker ert stora sortiment billiga 19" produkter är helt oslagbart, inte minst hela supermicro katalogen. Hade dock varit guld om ni kunde ta in hela eller delar av Norco Technologies Inc. sortiment.

Ett område där jag däremot tycker ni behöver bättra er på är leveranstider, ofta kan det stå när jag kollar under min order lista att en produkt ska levereras ett visst datum och sedan kan det bumpas med en vecka både en och två gånger. Det har flera gånger skapat ganska stor ilska hos de personer jag sålt grejerna till ut utlovat leverans ett visst datum. (då ska det även sägas att jag ofta ringt innan och bekräftat att datumet stämmer innan jag lämnat det till min kund men trots det har det allt som oftast skjutits fram).

Permalänk
Skrivet av nfm:

Hej Deltaco,

Jag råkar faktiskt ha ett ÅF-konto hos er och köper rätt mycket saker via er till mina kunder, tycker ert stora sortiment billiga 19" produkter är helt oslagbart, inte minst hela supermicro katalogen. Hade dock varit guld om ni kunde ta in hela eller delar av Norco Technologies Inc. sortiment.

Ett område där jag däremot tycker ni behöver bättra er på är leveranstider, ofta kan det stå när jag kollar under min order lista att en produkt ska levereras ett visst datum och sedan kan det bumpas med en vecka både en och två gånger. Det har flera gånger skapat ganska stor ilska hos de personer jag sålt grejerna till ut utlovat leverans ett visst datum. (då ska det även sägas att jag ofta ringt innan och bekräftat att datumet stämmer innan jag lämnat det till min kund men trots det har det allt som oftast skjutits fram).

Hej,

jag har skickat vidare informationen om Norco till våra inköpare så får vi se var det leder. Deras produkter verkar hur som helst väldigt intressanta.

Vi har jobbat hårt med att få ordning på logistiken från Asien, den har inte varit helt tillfredställande det sista året ska erkännas, och hoppas att de åtgärder vi tagit ska göra det hela mer stabilt.

/Thomas

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har en strömadapter för bil, art.nr. SDR-120W, men har blivit av med de medföljande pluggarna/kontakterna (utom en). Kan jag få tag på nya sådana?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Deltaco

Hej Fnosk

Tyvärr har vi inte dem som lösa artiklar.
Det händer dock rätt ofta att våra återförsäljare har någon liggande. Kolla gärna med din favorithandlare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andhult:

Hej Fnosk

Tyvärr har vi inte dem som lösa artiklar.
Det händer dock rätt ofta att våra återförsäljare har någon liggande. Kolla gärna med din favorithandlare!

Tack för det blixtsnabba svaret!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Hej.

Köpte en intern minneskortläsare (UCR-112A) från Dustin. Ska fungera med W7 och HCSD-kort. Har haft stora problem med överföringshastighet. Många gånger så reagerar datorn inte på att något kort sätts i och när den väl kommer igång så överförs bilderna väldig långsamt och flera gånger har det hänt att överföringen slutar helt och man får döda aktiviteten (lite olika, ibland fungerar det men generellt inte).

Har läst en massa på nätet om det går att åtgärda på något sätt. Kom över en forumtråd som handlade om att usb-kontakten har 9-pin fast bara 8 egentligen används. Rekomendationen var att koppla bort den nionde och isolera den så borde det fungera bättre. Testade men ingen skillnad (och nu är antagligen garantin borta).

Har ni haft problem med den kortläsaren eller?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Deltaco

Hej benonikenobi!

Kortläsaren är en av våra storsäljare och det här är inget normalt beteende..

Antingen är det fel på den eller så har din dator lite kommunikationssvårigheter ;-). Innan du lämnar tillbaka den kan det vara bra och se vad som händer om du ändrar principerna i enhetshanteraren. Den står nu på troligen på "optimerad för säker läsning". Om du byter till "optimerad för snabb åtkomst" (eller vad det heter..) så kan datorn läsa fortare. Men du måste å andra sidan vara noga med att stänga enheterna innan du plockar ut dem ur kortläsaren.

Permalänk
Medlem

Hej!

De är såhär att jag har har ett deltaco hl-70 headsett och nu har jag installerat w7 med ett problem att den medföljande skivan inte går att installera och om den går igenom så är de bara själva lurarna den installerar micken är inte med.

Har letat runt på nätet men hittar inga drivrutiner till detta, eller något bra ställe för att ladda ner dom på.

Finns de några drivrutiner till detta headsett eller liknade som funkar för windows 7 i dagsläget?

Tack på förhand.

Mvh
Mikael

Permalänk
Deltaco

Hej Mikael.
Just HL-70 i kombination med Win 7 har vi lite dålig koll på eftersom den försvann ur vårt sortiment för drygt två år sedan... Rent principiellt borde dock Win 7 kunna hitta drivisar alldeles själv. Om vi inte minns fel sitter ett chip från C-media i den.

Bland våra nuvarande produkter är nog HL-44 den som ligger närmast och den funkar fint med Win 7.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en slags adapter, IDE/SATA -> USB med psu som fungerar fint för 100-150 kr.

Vet inte vad produkten heter, men jag är nöjd

Permalänk
Deltaco

Låter som vår klassiker SATA-61

Permalänk

Som ÅF saknar jag AM3 DDR moderkort till bra pris, annars har ni det mesta :).

Permalänk
Medlem

HL-68

var in på mediamarkt och köpte ett HL-68 usb headset, mic anslutningen i min låda är glapp så detta var bästa lösningen.
Jätte nöjd med lurarna och dom sitter skönt men, har nått "digitalt" knaster i höger lur, spelar ingen roll vilken usb port jag använder (testat alla 8) provat avinstallera alla codec och andra drivrutiner, men inget hjälper. Det knastrar till och från men bara när jag har nått ljud igång, alltså inget när det är tyst.
Har en bra bit till mediamarkt butiken där jag köpte lurarna så ja tänkte fråga här om det kan finnas nån annan lösning innan jag åker dit..

Tack // peter

Permalänk
Hedersmedlem

Ni har inte funderat på att ha ett komplett sortiment vad gäller förlängningskablar? Har varit på jakt efter en simpel molexförlängare (ingen y-kabel) om ca 30-40cm, men har inte hittat någon sådan i erat sortiment. Jag orkar inte göra en själv (nu iaf) så blev två 20cm y-kablar tillsvidare.

Permalänk
Deltaco

HL-68 skall inte knastra.

Du har PM...

Permalänk
Medlem

För några dagar sedan såg jag på Deltacos hemsida något om att en ny revolutionerande produkt (eller liknande formulering) skulle presenteras den 28 eller 29 okt. Vad är detta för produkt och vad blev det av nyheten/informationen om denna? Stilla gärna min nyfikenhet...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd

Jag hade ett USB headset från er HL-CS nånting nånting, riktigt bra ljud coh fett bra mic i, blevk dock stulna på DH har använta ganska så mkt headset från er och är nöjd med dom oxå! ni har bra produkter till ett bra pris!

MVH

Permalänk
Deltaco

Det gällde den tunna flatkabeln Wireslim från franska Wiretape.

Det är faktiskt en helt unik lösning som bygger på att man använder en 5 eller 18 ledad flatkabel. endast 0,16mm tjock.
Den funkar fint att lägga bakom tapeten eller spacklas och målas så att den inte syns.

Den säljs i kit tillsammans med en rad olika kontakter som man enkelt klämmer på på ändarna. RJ-45, HDMI, RCA för stereo eller komponentvideo osv.

Vi var lite skeptiska till tekniken från början men våra tester visar att det funkar helt ok även om man misshandlar kabeln ganska grovt.

Vill man ha ett snyggt vardagsrum utan synliga kablar så är det en bra lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andhult:

Det gällde den tunna flatkabeln Wireslim från franska Wiretape.

Det är faktiskt en helt unik lösning som bygger på att man använder en 5 eller 18 ledad flatkabel. endast 0,16mm tjock.
Den funkar fint att lägga bakom tapeten eller spacklas och målas så att den inte syns.

Den säljs i kit tillsammans med en rad olika kontakter som man enkelt klämmer på på ändarna. RJ-45, HDMI, RCA för stereo eller komponentvideo osv.

Vi var lite skeptiska till tekniken från början men våra tester visar att det funkar helt ok även om man misshandlar kabeln ganska grovt.

Vill man ha ett snyggt vardagsrum utan synliga kablar så är det en bra lösning.

Intressant! Den ska jag ta en närmare titt på. Tack för informationen!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Hej!
Ni säljer rätt så mycket små tillbehör till t.ex. fläktar och sådant. Nu undrar jag om ni skulle kunna börja sälja svarta och vita 3-pins fläktkontakter med pins, vet ej hur bra efterfrågan är men liten finns det nog.

Permalänk
Deltaco

Hej Normano
Jag är inte rikitgt med på vad du menar... Är det lösa kontakter du tänker på eller?
Det har vi inte men däremot en hel del kablar med fläktkontakter i ändarna

Permalänk
Medlem

Jo det är lösa kontakter jag menar, har en del kablar från er med fläktkontakter i ändarna redan men alla de är inte helt vita utan mer åt beige typ

Permalänk
Deltaco

OK, jag fattar

Tyvärr så tror jag att jag måste göra dig besviken.
Lösa kontakter har vi nästan inte av någon typ i sortimentet, och jag skulle inte tro att vi får in det heller... Men man vet aldrig.