Inte testat nya modellen Niro EV men sett en hel del previews då jag har en beställd som beräknas komma till slutet på året. En kollega har även den gamla som jag åkt en hel del ggr.
Förutom att den nya är större (mer bagage och allmänt rymligare), och enligt mig betydligt trevligare att titta på så har Nya Niro EV dessa +- på gamla Eniro. Av dom jag kommer på i huvudet..
+
* Bättre optimerad laddning, värmning av batteriet etc gör 10-15 min skillnad på 10-80% laddning.
* Lite nyare utrustning som Headsup display, ellucka bak mm. Även basmodellen har bättre utrustning än tidigare. Även säkerhetssystemen mm har fått en uppgradering och trevligare instrumentering som EV6.
* "Frunk"
* VTL, Ladda andra bilar eller ha uttag till annat. 3,3KW.
* Förbättrat luftflöde
* Fälla Säten fram och bak.
* 750kg Släpvikt
* Laddluckan ska vara bättre mot snö mm.
-
* Tappat en hel del Vrid, som och andra sidan gör att man kommer längre. Men inte samma tryck i pedalen
Sen vet jag inte om gamla hade one pedal drive på samma sätt som nya. Men EV6 som jag provat är extremt trevlig att köra med detta och upplevde inte riktigt samma effekt på gamla Eniro när jag provat och nya Niro EV ska ha typ samma som EV6.