Finns väl egentligen ingen "Fri frakt" eller "Fri retur" allt bekostas ändå i slutändan av konsumenterna. Som någon redan nämnt, börja ta betalt för returer så slipper alla konsumenter vara med och betala för dom som utnyttjar systemet. Reklamationer och garantiärenden, där ska dock alltid företaget stå för frakten.
Sen att det blir en massa diskussioner om miljön, lite tröttsamt men hakar på. Det finns människor som värnar om miljön, all cred till dom, men i dessa sammanhang pratar vi då tyvärr allt för ofta om människor som vill vara coola och skaffar t.ex. en Tesla, en solcellsanläggning, senaste iPhone o.s.v. för det är det senaste och fräsigaste. Då har man nåt att impa med på andra
Egentligen handlar detta som vanligt om att företagen ska tjäna pengar(TJÄNA PENGAR!) och att vi ska konsumera som aldrig förr! Inte om miljön och att företagen är miljövänner och vill rädda världen.
Hetsen att ställa om i snabb takt i Sverige är totalt överdriven i min mening - pådriven av företagen som så klart vill tjäna massor med pengar(som vanligt). Låt andra länder med höga utsläpp ställa om först och använda den produktionskapacitet som finns i fabrikerna för att ersätta sina fordonsflottor och kolkraftverk före oss, där skulle det ge ett snabbare och bättre resultat för världens miljö. Kanske borde vi till och med överväga att ge bidrag till andra länder för en snabbare omställning, vilket skulle ge en betydligt bättre ROI om man räknar i sänkta utsläpp per krona.
<Uppladdad bildlänk>