Permalänk
Medlem

Byta kylare/fläkt på Amd e-350

Hejsan.

Har köpt en enklare surfburk (hp/compaq) med en amd e350 i. Dock så tycker jag att den lilla fläkten väsnas på tok för mycket och vill byta ut den.

Har aldrig tidigare hållit på med dessa mindre prylar så jag vet inte riktigt vad det är för sockel eller vad man ska kalla det.

Några tips eller idéer om vad som kan tänkas passa vore tacksamt.

Permalänk
Medlem

samma sits

Skrivet av BoardBum:

Hejsan.
Har köpt en enklare surfburk (hp/compaq) med en amd e350 i. Dock så tycker jag att den lilla fläkten väsnas på tok för mycket och vill byta ut den.
Har aldrig tidigare hållit på med dessa mindre prylar så jag vet inte riktigt vad det är för sockel eller vad man ska kalla det.
Några tips eller idéer om vad som kan tänkas passa vore tacksamt.

Hej, jag sitter i samma sits och har också en likadan(?) PC från HP/Compaq med AMD Fusion E-350. Vill också byta ut kylaren, gärna med en tystare/större fläkt som också blåser ut luften från chassit lite. Jag ska kolla runt lite och återkommer om jag hittar något.

Mvh
Robin

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk

Jag dammar av en gammal tråd.

Är det någon som har bytt sin kylare på dessa e350 brädor? Har själv en Asrock E350, och tycker den lilla 40mm fläkten väsnas (jag har varvat ner den i BIOS). Sen känns de där små kylflänsarna lite väl klena.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja veta. Jag läste någonstans för länge sedan att det skulle gå att sätta dit en AM2-kylare på de flesta E-350-moderkort, men jag kommer inte ihåg var jag såg det.