Inet är årets datorbutik 2013 – Cdon och Webhallen starkast utmanare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det där godisargumentet är ju faktiskt något som ofta dyker upp som argument för att rösta på Inet när det är dags för omröstning av årets datorbutik, så varför skulle man inte få nämna det när omröstningen sedan är avslutad ?
Självfallet är det väl få som röstar på Inet endast på grund av godiset, men man får iallafall intrycket att det är en liten grej som gjort en enorm positiv inverkan på hur många användare här ser på Inet.

Om du nu anser att detta godis intrycket är så ett pass stor sak argument för dig och de andra som använt den punkten och eftersom du anser det är ett bra argument, trots på ett sarkastiskt sätt. Så kan jag inte mer än säga, okej fortsätt göra det då. Det enda jag kan göra är att påpeka det och hoppas ni i framtiden kan komma med konkreta kommentarer eller frågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Att Inet vinner år efter år är bara en brist på kunskap om hur bra inet egentligen är. Det som fått nästan alla användare att rösta på Inet är bara grupptryck.

Bara för att de är några kronor dyrare så är de ju inte sämre? Råkade ta sönder pinsen på en nyköpt processor men fick den lagad och testad utan kostnad (då ska vi komma ihåg att det inte går på garantin). Var hipster någon annanstans.

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Det är sant att Inet knappast har ett stort utbud av vattenkylning (som t.ex Aquatuning eller Cooling Stuff har). Men, som jag tydligt skrev i texten, är det bättre än deras konkurrenter (andra större svenska datorbutiker). Hos Inet kan du i alla fall köpa dig en komplett vattenkylning - Vilket är tillräckligt för mig. På CDON, Komplett, Netonnet och Dustin hittar man bara slutna system (Antec-kopior). Webhallen har också riktigt vattenkylning men deras sortiment är inte lika bra och lagerstatusen ännu sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Att blanda ihop prissättning och bäst pris är helt fel och att börja diskutera bäst utbud mellan butiker är också fel.

I detta fallet är det inte alls fel eftersom bäst pris faktiskt syftar på billigast pris.

Hade bäst pris syftat på ett helheltsintryck av hur prisvärt allt var så hade omröstningen inte haft separata kategorier för Service, Sortiment och Leveranstider. Röstar du på att inet har bäst pris eftersom de har bättre Service så räknar du ju Service två gånger och resultatet blir fel i omröstningen!

Dessutom röstar vi på helhetsintrycket i "årets datorbutik" där den som vinner är den som är mest prisvärd för den service, leveranstider och sortiment de erbjuder. Dvs vinnaren av Årets datorbutik är iaf när jag lägger min röst den butik som är mest prisvärd viktat allt de erbjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Om du nu anser att detta godis intrycket är så ett pass stor sak argument för dig och de andra som använt den punkten och eftersom du anser det är ett bra argument, trots på ett sarkastiskt sätt. Så kan jag inte mer än säga, okej fortsätt göra det då. Det enda jag kan göra är att påpeka det och hoppas ni i framtiden kan komma med konkreta kommentarer eller frågar.

?
Jag struntar fullkomligt i om jag får något godis när jag köper någon datorpryl.
Jag bara krasst konstaterar att det verkar vara en starkt positiv faktor för många andra som är en delanledning till att de röstar på Inet.
Det är ju bara att läsa resonemangen inför alla dessa omröstningar.

Någon ironi eller sarkasm hade jag inte i mitt förra inlägg för övrigt.

Skrivet av thomas_skane:

Också:

Alla butiker tar en felsökningsavgift om det inte hittas fel. Det är väl bara Inet som brytt sig om att berätta det för dig. Tro inte att Komplett/Webhallen/CDON/NetonNet/Dustin inte gör det, för då har du fel.

Där har du direkt fel. Jag har haft fel på produkter jag köpt på tex Webhallen också. Där har det inte varit något snack om att försöka förbigå garantin, utan jag har fått byta till en fungerande vara direkt.

Skrivet av SW00N:

Bara för att de är några kronor dyrare så är de ju inte sämre? Råkade ta sönder pinsen på en nyköpt processor men fick den lagad och testad utan kostnad (då ska vi komma ihåg att det inte går på garantin). Var hipster någon annanstans.

Då måste du ha varit inne på någon helt annan butik än mig, eller så har olika försäljare helt olika attityd mot kunder (Jag var i butiken i Stockholm).
Mitt grafikkort var nyinköpt med två års garanti och hade och har fortfarande efter två år ett fabriksfel.
Att byta kortet var det inte tal om och att testa gratis var det inte tal om. Om de misslyckas med att få kortet att krascha (vilket gynnar inkompetent testning) så skulle jag få betala 500 spänn.

Nästa gång jag köper något dyrare i datorväg går jag till någon som har mer respekt för sina kunder.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

I detta fallet är det inte alls fel eftersom bäst pris faktiskt syftar på billigast pris.

Hade bäst pris syftat på ett helheltsintryck av hur prisvärt allt var så hade omröstningen inte haft separata kategorier för Service, Sortiment och Leveranstider. Röstar du på att inet har bäst pris eftersom de har bättre Service så räknar du ju Service två gånger och resultatet blir fel i omröstningen!

Dessutom röstar vi på helhetsintrycket i "årets datorbutik" där den som vinner är den som är mest prisvärd för den service, leveranstider och sortiment de erbjuder. Dvs vinnaren av Årets datorbutik är iaf när jag lägger min röst den butik som är mest prisvärd viktat allt de erbjuder.

Du har fel. Bäst pris =/= lägst pris. Det är inte heller vad Sweclockers menade när de gjorde frågan. Det vore inte fel att räkna in bra service i priskategorin eftersom det är något du får för dina pengar.

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Japp, när Swecs medlemmar sitter själva framför datorn så är dom högst troligen extremt påverkade av grupptrycket från personer dom aldrig någonsin har träffat och troligen aldrig någonsin kommer att göra.....när dom fyller i formuläret för "Årets datorbutik".

PS: Extrem sarkasm då "grupptryck" är ett helt absurt påstående.

Du ska veta att man kan dras med grupp tryck på internet och det gäller även folk som man alldrig set i verkligheten. Det händer ju hela tiden.

Inte undra på att folk blir påverkade. Eftersom det brukar läggas upp mer artiklar på Inet än andra butiker det behöver inte innebära att dom vill visa upp Inet utan att det skett mer intressanta händelser som har med Inet att göra.
Men däremot när folk behöver hjälp att bygga datorer på forums trådar så handlar det nästan alltid om komponent inköp från Inet.

När du påstår att begreppet "grupptyck" skulle vara extrem sarkasm låter det som att det skulle vara ett desperat försök att mörka kanske för dig själv eller andra att du kanske har påverkats av det själv efter som ditt inlägget försökte få mitt att låta så överdrivet som möjligt.
Jag överdrev inte utan jag sa så som jag tyckte det va punkt slut.

PS: dom som inte tror att dom är kapabla till att bli påverkade är dom som är lättast påverkade egentligen.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk röstar och hur Inet återigen bli årets datorbutik? Dom må vara billigast förrut med bra support. Men aldrig sett dom med Julkalender som andra datorbutiker kör med varje år och inte heller har lika stort sortiment som andra. Handlade från Inet när dom var som billigast förrut och numera aldrig, då det är billigare på andra ställen än Inet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

I detta fallet är det inte alls fel eftersom bäst pris faktiskt syftar på billigast pris.

Hade bäst pris syftat på ett helheltsintryck av hur prisvärt allt var så hade omröstningen inte haft separata kategorier för Service, Sortiment och Leveranstider. Röstar du på att inet har bäst pris eftersom de har bättre Service så räknar du ju Service två gånger och resultatet blir fel i omröstningen!

Dessutom röstar vi på helhetsintrycket i "årets datorbutik" där den som vinner är den som är mest prisvärd för den service, leveranstider och sortiment de erbjuder. Dvs vinnaren av Årets datorbutik är iaf när jag lägger min röst den butik som är mest prisvärd viktat allt de erbjuder.

Tack.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Skrivet av SW00N:

Bara för att de är några kronor dyrare så är de ju inte sämre? Råkade ta sönder pinsen på en nyköpt processor men fick den lagad och testad utan kostnad (då ska vi komma ihåg att det inte går på garantin). Var hipster någon annanstans.

Tycker inte heller nån butik är sämre för att dom är dyrare. Eftersom Inet står högst upp på listan på vart enda vädering så misstänker jag bara att det är mycket favorisering bakom det hela. Det kan inte stämma att Inet är bäst på allt
Det är bättre att vara flexibel och inte påstå att den butik man gillar bäst inte är bäst på allt utan erkänna att den och den butiken faktiskt var bättre under den kategorin exempelvis.

Men nu är du väl ute och cyklar vad hade min kommentar med hippster att göra?

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Röstade på webhallen då de alltid byter ut saker som är trasiga eller dylikt DIREKT. Vilket jag verkligen ser som en kanon-feature

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Inet var ju rätt väntat. Var dock väldigt förvånad över att se CDON ens vara med i listan, har både själv och hört flera bekanta som haft problem med dem. Det är dubbeldebiteringar, felaktiga leverenser och långa leverenstider. Och bara det faktum att de inte har någon annan form av kundtjänst än via deras chatsystem på hemsidan borde i princip diskvalificera dem.
Men men, kul att andra tycker dom är ok. =P

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Tramsigt med alla kommentarer om att fel låt vann....
Omröstningen har sagt sitt!

På vilka grunder framgick ju av frågeställningarna i undersökningen för er som missade den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag valde själv Inet som bästa butik, men inte bästa priser. Betalar gärna lite mer för deras service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Nu är ju detta vad du anser.
Om jag vill beställa en dammsugare,en micro samtidigt jag vill köpa datordelar så kan jag nog köra CDON eller komplett.
Komplett,Webhallen,CDON,Alina,dustin har grymt mycket datordelar och bra utbud.
Men har dom rätt utbud för MIG? har dom just det jag söker?
Bara för dom har 1000 olika datordelar, så kanske dom inte har just det jag är ute efter? Jag kanske letar efter ett speciellt nätagg, men rätt antal kontakter etc..
Om då inte komplett,cdon,webhallen har det, men Inet har det bland deras 10 varor, joo då har dom bättre utbud än dom andra butikerna.
Eftersom dom hade det JAG var ute efter.
Du kan inte säga men Inet har sämst utbud dom har bara 10 saker, medans dom andra butikerna har 400 olika.
Har inte dom andra butikerna 1 eller 2 saker Inet har, så har Inet bättre utbud för den varan personen ska ha.
Du kan inte stirra dig blint på X antal dom har, utan folk röstar efter utbud dom söker.
T.ex vill ja ha vattenkylning så är det coolingstuff antagligen folk kommer rekommendera för dom har just det jag söker kanske.

Att blanda ihop prissättning och bäst pris är helt fel och att börja diskutera bäst utbud mellan butiker är också fel.
Erbjuden en butik en vara som ingen annan har, så kommer ju just den butiken ha bäst utbud för den personen som är ute efter det, även att butiken kanske bara har 3 artiklar.

Bara för ni/du anser något, så betyder det inte att alla andra anser det, folk röstar på bäst utbud för dom.
Folk röstar inte på bäst utbud för den som har MEST.
Folk borde lära sig lite skillnad på vad olika frågorna frågar efter och hur folk tolkar dom.
Alla tolkar inte frågor som du gör, folk tolkar allt olika och röstar olika.

"Att blanda ihop prissättning och bäst pris är helt fel"

Kan du då förklara skillnaden? Ganska lustigt att du nämner "prissättning" och "bäst pris" men frågan gällde "bäst prissättning"

"att börja diskutera bäst utbud mellan butiker är också fel."

Och vad gjorde du i ditt inlägg då?

"Folk borde lära sig lite skillnad på vad olika frågorna frågar efter och hur folk tolkar dom.
Alla tolkar inte frågor som du gör, folk tolkar allt olika och röstar olika."

Är du helt säker på det här? isåfall borde detta tas upp i tv och kanske riksdagen!

Det är intressant att du i ditt inlägg inte har en enda fråga till mig.. kan jag förvänta mig svar nu ?
Vad bra att du upplyste mig om att det jag skrivit var vad jag ansåg förresten!..

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Där har du direkt fel. Jag har haft fel på produkter jag köpt på tex Webhallen också. Där har det inte varit något snack om att försöka förbigå garantin, utan jag har fått byta till en fungerande vara direkt.

Läs om, läs rätt. Detta har inget med att kringgå garanti. hade din produkt varit felaktig så skulle det inte kostat dig någonting. Inet endast informerade dig om att om du hade fel, och du reklamerat en fullt fungerande vara, så kommer du få betala det detta kostat Inet. Även Webhallen har denna policy.

Citat:

Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätt alternativt om produkten är felfri debiteras kunden från 300 kr för Webhallens testarbete (avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma).

Så nej, du har fel (Eller "direkt fel" som du uttrycker det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Var i inets fysiska butik och köpte en fläkt. Var tvungen betala 50kr mer än på nätet. Ska det vara såhär!?

Dyrt dyrt. Många rika som gillar Inet antar jag

Blir så när man skall ha en massa säljare... Säljare är människor som är anställda för att få dig att känna dig behövd, unik och kunnig när dom lurar på dig saken dom har mest provision på den här månaden...

Skrivet av #enbom:

Ja det var lite märkligt att Inet kom 1a på prissättningen... Jag tycket Inet förtjänar Bäst Service och Bästa Butik och Bästa Leveranstider men inte Bästa Prissättning.

Bästa Leveranstider? Deras är ju inte bättre än nån annans, Dustin (inte Dustinhome) så kan man ju ha grejorna samma dag om man beställer tidigt.

Skrivet av deadich:

Inet vann pga deras sorteringsfunktion på hemsidan. Den är på en annan nivå än konkurrenterna. På exempelvis webhallens hemsida så kan man såvitt jag vet inte filtrera för fem öre. På inet kan du för exempelvis moderkort sortera på tillverkare, chipset, formfaktor, välja en prisnivå osv.
Samma sak när man kollar grafikkort och många andra saker. Man kan filtrera ut det man är intresserad av istället för att få en svinlång lista på alla saker som man får på webhallen t.ex.

Varför använder du butikernas sorteringsfunktion när Prisjakts smiskar alla butikers inkl Inets med typ hur mycket som helst och på Prisjakt så har man alla butikers kombinerade sortiment att söka i.

Jämför tex prisjakts alla sökkriterier på minnen med Inets:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=980
http://www.inet.se/kategori/42/internminnen

En väldigt viktig funktion är att kunna välja storlek på minnena, dvs väljer jag 8G så får upp 2*4 på Inet men jag vill ju ha 8G moduler, det kan jag välja på Prisjakt med funktionen "Minneskapacitet per modul" tex.

Jämför oxå Inets och Prisjakts sökfunktioner för moderkort, har du ett tangentbord med n-key rollover så brukar det kräva PS/2 kontakt så det vill man ju gärna kryssa i när man söker på sitt nästa moderkort. 4 minnesplatser. Bara ställa in osv. Tycker du Inets är bra så har du aldrig sett vad riktigt bra är.

Skrivet av Aktsu:

Jag räknar in flera faktorer till bästa prissättning såsom väntetid i butiken osv. Jag har alltid upplevt markant korktare väntetid i Inets butik kontra Webhallens t.ex.. Får jag vänta en kvart längre hos Webhallen blir min kostnad högre för att gå dit även om Inet skulle vara 30 kr dyrare. Detsamma gäller estimerad väntetid vid service osv.

För att bedömma bästa prissättning måste man räkna in alla punkter där kostnaden är olika mellan två butiker samt exakt vad man får för pengarna.

Skall du bara handla en kabel kan du förståss gå in på Inet, men å andra sidan tror jag inte du bor mittimellan webhallen och inet och du med all säkerhet har en nasare på närmare håll och som kanske är bara 50kr dyrare än webhallen men du tjänar in 1h i restid så du gör en mycket större vinst att gå dit med ditt resonemang eller så kan du besöka nån av webhallens andra butiker i Sthlm för antagligen har du nån ännu närmare än att åka in till stan. Webhallen har dock helt klart lång väntetid i sin butik men det beror mest på att dom faktiskt har en stor ström av kunder genom sin butik vilket man inte kan säga Inet har.

--------------

Personligen tycker jag Inet har ett rätt begränsat utbud av produkter, ligger högre i pris och tja, påminner mer om nån stereobutik från 80talet med en massa inställsamma säljare som egentligen inte har koll eller helt enkelt tack vare Inets begränsade produktutbud inte kan ge mig det jag vill ha men då dom är säljare så försöker dom prångla på mig nått som dom har men som inte är det jag vill ha. Det kallar inte jag bra service, tvärtom, det är usel service. Nu är jag inte nån som gör impulsköp utan vill ha koll på det jag skall köpa och där är internet underbart det mesta i informationsväg går att få tag på. Man behöver inte vara utelämnad till säljare, men det klart jag är gammal, jag förstår och kan tolka text som jag läser (med anledning av senaste pisa-rapporten och vetskapen om att de flesta av SweClockers användare är i den åldersgruppen) :-/

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Keeper of Traditions

Som sagt, det är subjektivt vilken butik som har bäst prissättning och bevisligen verkar folk tycka att inet har det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Du har fel. Bäst pris =/= lägst pris. Det är inte heller vad Sweclockers menade när de gjorde frågan. Det vore inte fel att räkna in bra service i priskategorin eftersom det är något du får för dina pengar.

Klart bäst pris syftar på billigast i detta fall. Om frågan hade varit bredare än bara priset och inkluderat service, varför har man då en fråga om "bäst service"? Ska man då tolka att "bäst service" har prissättningen i åtanke också, eftersom servicen kommer efter att du har köpt en produkt, och således betalat för din service.

Med tanke på att Inet lyckas vinna "Bäst prissättning" så ger jag inte mycket för resultatet i andra omröstningar heller. Dock har Inet skött sig väldigt bra i mina ögon, men så har CDON, Dustinhome och andra butiker också gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

"Att blanda ihop prissättning och bäst pris är helt fel"

Kan du då förklara skillnaden? Ganska lustigt att du nämner "prissättning" och "bäst pris" men frågan gällde "bäst prissättning"

"att börja diskutera bäst utbud mellan butiker är också fel."

Och vad gjorde du i ditt inlägg då?

"Folk borde lära sig lite skillnad på vad olika frågorna frågar efter och hur folk tolkar dom.
Alla tolkar inte frågor som du gör, folk tolkar allt olika och röstar olika."

Är du helt säker på det här? isåfall borde detta tas upp i tv och kanske riksdagen!

Det är intressant att du i ditt inlägg inte har en enda fråga till mig.. kan jag förvänta mig svar nu ?
Vad bra att du upplyste mig om att det jag skrivit var vad jag ansåg förresten!..

Felskrivning av mig, jag menade inte diskutera bäst utbud, utan mest utbud/flest artiklar.

Sedan ditt sätt att skriva och svara på, visar att du bryr dig bara om vad du tycker och vill att alla rättar sig efter dig.
"Är du helt säker på det här? isåfall borde detta tas upp i tv och kanske riksdagen!"
Även din nedlåtande ton i skrivningen visar detta.

Jag tror jag skriv mig och jag en del och beskrev hur folk antagligen tolkar frågan.
Men du får gärna fortsätta försöka trycka på folk din fanboyism och propagera tills du lyckas vända alla till din åsikt.
Tror detta citat är något för dig: "Alla har rätt till en åsikt, så länge den stämmer överens med min"

Bästa pris = billigaste priset för den artikeln/artiklarna du är ute efter.
Bästa prissättning = Är det bästa priset du anser är för artikeln och vad som medföljer/ingår.

Ett exempel:

Bästa hem-/bilförsäkring är sällan samma sak som den billigaste.
Bäst prissatta försäkring är inte heller den billigaste.
Text tagen av: David på facebook

Hade frågan varit lägsta prissättning så hade nog netonet eller någon annan butik tagit hem priset, men det var inte detta som det frågades efter.
Men allt är en tolkningsfråga och hur folk väljer att tolka det, detta är hur jag tolkar det.

Permalänk
Medlem

Äntligen har man fått se Andreas också, han har alltid varit en mystisk person som gömmer sig från videos, enligt mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bästa leverans tid har jag från tyskland UPS till dörren behöver inte hämta det.

1-2 dagar max.

Glider ner till webbis/inet och köper över disk.
0 dagars leverans?

Väldigt roligt att så många blir provocerade över att många gillar inet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Dom har definitivt inte bästa pris, långt ifrån...men folk väljer väl Inet bara för...att det är Inet. Vill jag handla billigt är Inet en av de sista akterörna jag vänder mig till - men dom är åtminstone snabba med sina leveranser.

Permalänk
Medlem

Grattis.

Dessvärre kan jag inte uttala mig om det är välförtjänt eller inte - har bara handlat på Inet Hötorget en gång och blev inte direkt imponerad av mottagandet. Jag fortsätter med Dustin (Home) för hårdvara och Webhallen för fysiska spel.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Åh gud ni är så fjantiga. Anser ni inte att inet borde ha vunnit? Medverka då i köpråd sektionen i denna forum och hjälp medlemmarna med bra råd och argument om varför de ska köpa produkter i andra nätbutiker. Konvertera dem till era åsikter! De flesta som får hjälp just nu hänvisas till inet.

Kanske för att det är mycket mer användarvänligt att lägga delar i en kundvagn hos inet och sedan länka det till personen man hjälper?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Chockerande att Inet vinner flera kategorier som det inte förtjänar att vinna...
Samma varje år.
Inet bäst pris.... Really?
Inet bäst sortiment.... Really?

Fanboyism så det bara smäller om det.
Att skicka med en pingvinstång med paketet måste varit den bästa marknadsföringen i svensk historia.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av henkiii:

Glider ner till webbis/inet och köper över disk.
0 dagars leverans?

Väldigt roligt att så många blir provocerade över att många gillar inet.

Och distans köp är 1000 gånger bättre typ, kan öppna testa skicka tillbaka.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Köper jag något över internet så köper jag det på Inet. Ska jag köpa något över disk så köper jag det på netonnet.

Köper aldrig från webhallen av den simpla anledningen att man ej har ångerrätt när man köper över disk hos dom om förpackningen är bruten. Hos Netonnet kan man prova på varan och sen om man inte gillar den helt enkelt få pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Du får gärna visa mig vart det står "Lägsta priser" ?

Det närmaste jag hittar är "Vilken butik anser du har bäst prissättning?"

Den frågan har inget med lägsta pris att göra, många anser att betala 500kr för något och få det dagen efter är bättre än att betala 449kr för något och få det 3-4dagar senare.
Jag betalar hellre par kronor extra och får något dagen efter, än att betala lägre och få vänta flera dagar på något.
Det för mig är bäst prissättning.

Men nu finns det ju konkurrenter som både har lägre pris och precis lika snabb leverans som Inet. Därför är de inte bäst på den punkten.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.