Permalänk

Spela med 7-åring

God afton.
Jag har börjat spela lite med min 7-åring.
Jag har försökt hitta racing-spel där man kan köra multiplayer på delad skärm, men det verkar knappt existera längre.
Till slut skakade jag igång gamla Microsoft Midtown Madness 2 i nätverk med min uråldriga laptop och vi har hysteriskt roligt

Men vi vill utveckla oss lite.

Vi söker något open world där man är fri att göra lite vad man vill - köra, flyga etc.

Tänk GTA V utan våld och sex
Finns det något åt det hållet?

Jag tar tacksamt emot alla tips.

Med vänliga hälsningar
Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandolforf:

Vi söker något open world där man är fri att göra lite vad man vill - köra, flyga etc.

Tänk GTA V utan våld och sex
Finns det något åt det hållet?

Lego City Undercover.

Vill dock minnas att det saknar co-op. Men passar bra på vad du efterfrågar i övrigt

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera en Nintendo Switch, många roliga spel som passar 7 åringar.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Alla lego är split screen vill jag minnas. Spelade med min grabb efter han fyllt 6. Senaste hot wheels är kul om man gillar racing. Bra grafik och roliga bilar.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Kan varmt rekommendera en Nintendo Switch, många roliga spel som passar 7 åringar.

Håller med, Mario Kart t.ex. är ju en solklar rekommendation då TS sökte racingspel med split screen.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandolforf:

God afton.
Jag har börjat spela lite med min 7-åring.
Jag har försökt hitta racing-spel där man kan köra multiplayer på delad skärm, men det verkar knappt existera längre.
Till slut skakade jag igång gamla Microsoft Midtown Madness 2 i nätverk med min uråldriga laptop och vi har hysteriskt roligt

Men vi vill utveckla oss lite.

Vi söker något open world där man är fri att göra lite vad man vill - köra, flyga etc.

Tänk GTA V utan våld och sex
Finns det något åt det hållet?

Jag tar tacksamt emot alla tips.

Med vänliga hälsningar
Peter

Skrivet av M89:

Kan varmt rekommendera en Nintendo Switch, många roliga spel som passar 7 åringar.

Kan verkligen hålla med om detta.

Du har paw patrol grand Prix, mario kart, cocobo racing (förlorar dock online i år då square inte vågar satsa mer på live service delen)
Crash bandicoot racing, starwars racers... Och massa massa mera..

Perfect för mig och min dotter när hon vill försöka klå farsan.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Det finns två ganska bra alternativ och det är att köra NES och SNES spel via en emulator. En hel del av dom är gjorda för två spelare. Det finns massvis med spel att hämta hem. Bäst funkar det om man skaffar "Nintendo liknande handkontroller" med USB anslutning. Spelar ofta med mina barnbarn 6 och 9 år gamla och de är helförtjusta. Jag kan tycka att bildkvaliteten är riktigt kass men ungarna bryr sig föga. Ytterligare möjligheter till spel är att köra en Android emulator och leta rätt på de spel som är gjorda för två samtidiga spelare. Fördelen är att man får en riktigt bra bildupplevelse och att man spelar med "riktiga" handkontroller.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch är guld. Kör med båda grabbarna här hemma (4 och 7 år)

Co-op favoriterna är:
Super Mario Odyssey
Luigis Mansion 3
Lego City Undercover
Mario Kart 8 Deluxe

Nu har yngsta dock blivit så bra att jag sällan får vara med när dom spelar... 😢

Permalänk
Medlem

Doh. Glömde Simpsons hit and run. Om det fortfarande går att få tag i (15ish år gammalt) Gta i Springfield. Hade Coop på nått sätt vill jag minnas. Hade mycket kul med det. Gillar man Simpsons finns det mycket trivia i spelet.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk

Retro? kommer att tänka på "motocross madness", minns ej hur tidig windowsversion det var på men tror det fungerade över LAN(kanske delad skärm, osäker för var så länge sedan), funkar säkert på uråldriga datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har en bio hemma sen ett åt tillbaka och i samma rum som min PC och har haft samma problematik. Har 2 Xbox handkontroller.

De spel som spelats tillsammans är Sonic Racing, Human Fall Flat, Dirt 5, Portal 2. På PC via hdmi ut då. Det är de enda tips jag kan komma på.

PC idag är inte alls intresserade av splitscreen och spela tillsammans utan då är Switch eller emulering vägen.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

It Takes Two måste ju nämnas också.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandolforf:

God afton.
Jag har börjat spela lite med min 7-åring.
Jag har försökt hitta racing-spel där man kan köra multiplayer på delad skärm, men det verkar knappt existera längre.
Till slut skakade jag igång gamla Microsoft Midtown Madness 2 i nätverk med min uråldriga laptop och vi har hysteriskt roligt

Men vi vill utveckla oss lite.

Vi söker något open world där man är fri att göra lite vad man vill - köra, flyga etc.

Tänk GTA V utan våld och sex
Finns det något åt det hållet?

Jag tar tacksamt emot alla tips.

Med vänliga hälsningar
Peter

det finns lite whipeout kloner som jag tror är splitscreen

Permalänk
Medlem

Inget coop direkt men vill man flyga och så så skulle jag säga The Crowe 2. Dock mest racing snarare än att köra och ha kul.

Flat Out 2 (är gamalt och har delad skärm på konsol ) är riktigt roligt om man gillar att kracha bilar,
Och även Burnout Paradis, öppen värld men kan bara spelas online om man vill möta varandra vad jag vet.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandolforf:

God afton.
Jag har börjat spela lite med min 7-åring.
Jag har försökt hitta racing-spel där man kan köra multiplayer på delad skärm, men det verkar knappt existera längre.
Till slut skakade jag igång gamla Microsoft Midtown Madness 2 i nätverk med min uråldriga laptop och vi har hysteriskt roligt

Men vi vill utveckla oss lite.

Vi söker något open world där man är fri att göra lite vad man vill - köra, flyga etc.

Tänk GTA V utan våld och sex
Finns det något åt det hållet?

Jag tar tacksamt emot alla tips.

Med vänliga hälsningar
Peter

Jag spelar roblox med min brorson som är 8. Är gratis och man spelar lite olika små spel eller scenarier. Man kan pröva på lite allt möjligt och brukar vara rätt kul.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ni är helt otroliga, tack för alla svar!!
Nu har jag en del att undersöka

Permalänk

Hej igen. Tänkte lägga till ett tips om någon annan hittar tråden i samma syfte.

I mitt sökande sprang jag på https://www.gta5-mods.com/scripts/family-friendly-free-roamin...

Jag har testkört detta i 20 minuter och det verkar som något jag och lillan kan prova. Man kan köra på folk, lite olämpligt kanske, men de man kör på knuffas bara undan.

Inga vapen, man kan inte attackera någon, men man kan köra omkring i alla fordon i en stor, öppen värld.
Man kan stjäla parkerade fordon, men inte dra ut andra förare och ta deras.
Det verkar också finnas en del möjligheter att finjustera modden, så att till exempel polisen jagar en lite nätt och att fordonen faktiskt tar skada, för att liva upp stämningen något

Hur det ser ut med eventuella olämpliga bilder, prostituerade och annat vet jag inte än, men det verkar hittills rätt harmlöst.

Hur harmlöst det faktiskt är att bryta mot trafikregler och köra ner vägräcken och lyktstolpar får var förälder själv avgöra...

Permalänk
Medlem

Började spela Lego Batman med min dotter när hon var runt 2,5 år (är 5 nu), det gick fort för henne att komma in i mekaniken och kontrollerna (har XBOX 360-kontroller kopplat till en HTPC).
Vi har kört lite Lego Batman 2 och 3, Lego Marvel Super Heroes, Lego Jurassic World också.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

Retro? kommer att tänka på "motocross madness", minns ej hur tidig windowsversion det var på men tror det fungerade över LAN(kanske delad skärm, osäker för var så länge sedan), funkar säkert på uråldriga datorn.

Jag testade det, men det var inte lika roligt som jag mindes.
Men som sagt, när vi jagar varandra i Midtown Madness 2 skrattas det en hel del

Permalänk
Skrivet av Gandolforf:

Jag testade det, men det var inte lika roligt som jag mindes.
Men som sagt, när vi jagar varandra i Midtown Madness 2 skrattas det en hel del

Ignition (racingspel) och micro machines är väl annars två givna spel som innehåller racing, minns de nöttes mängder i splitscreen en gång i tiden, death rally med fast det vart nog singleplayer.

Motocross madness var bara det som lät mest likt.

Permalänk
Medlem

De spel jag kört med döttrarna som nu är 8 och 10, alla coop:

Rayman Legends
Overcooked 1 och 2
Moving out
Minecraft
Fortnite