Permalänk
Medlem

20-40 FPS i Warzone 2.0

Hej! Jag har nyligen köpt ny GPU och har även ny CPU (5 5600) påväg hem till mig. Jag har uppgraderat min dator för att kunna spela lite mer krävande spel såsom Warzone 2
Jag har kollat på internet och alla källor säger att Warzone 2 ska vara väldigt GPU baserat och inte speciellt mycket CPU så jag testade det nu när jag hade kopplat in min nya GPU och fick inte ens 60 FPS en enda gång. Låg på 20-40 med drops till 10. Innan jag bestämde mig för vad jag skulle köpa för CPU och GPU så kollade jag på flera benchmarks där de spelade bl.a Warzone 2 och låg runt 200 FPS. Det är nån vecka tills min CPU kommer så jag hinner stressa över detta ett tag så jag ville bara se ifall det är möjligt att min CPU flaskhalsar så mycket eller om det är något fel.

Specifikationer nedan:
Powercolor Radeon 6700XT
Ryzen 3 2200G
16GB HyperX Ram
B450I GAMING PLUS AC
550W BeQuiet!

Tack så mycket för eventuella svar!

Permalänk
Medlem

Din cpu är extremt underdimensionerad jämfört med gpu. Det kommer bli bättre när du får din nya

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Din cpu är extremt underdimensionerad jämfört med gpu. Det kommer bli bättre när du får din nya

Ja jag får verkligen hoppas på det, bara väldigt stressigt när man kopplar in nya GPU och knappt får bättre än vad man fått med 580RX

Permalänk
Medlem

Vilken källa säger att den är GPU krävande?
Hade 5600 och 6800xt låg på 120 fps, bytte till 5800x3d och ligger på 200 fps+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiken33:

Ja jag får verkligen hoppas på det, bara väldigt stressigt när man kopplar in nya GPU och knappt får bättre än vad man fått med 580RX

Det är en budget cpu som är 5 år gammal, tycker nog du ska vara nöjd att det är över 10fps om jag ska vara ärlig

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Vilken källa säger att den är GPU krävande?
Hade 5600 och 6800xt låg på 120 fps, bytte till 5800x3d och ligger på 200 fps+

Jag hade missuppfattat att det var GPU intensivt insåg jag nu. Körde du 120 FPS på låga inställningar eller högre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Det är en budget cpu som är 5 år gammal, tycker nog du ska vara nöjd att det är över 10fps om jag ska vara ärlig

Tack! Det var vad jag ville höra, då vet jag att det är det som är problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiken33:

Jag hade missuppfattat att det var GPU intensivt insåg jag nu. Körde du 120 FPS på låga inställningar eller högre?

Balanced, men tror det är mest mot "low"