Permalänk
Medlem

ati tvout

Har sökt efter detta hur mycket som helst men hittar inte svaret!

Jag har ett ATI x550 där jag vill få tvout att funka.. använder denna kabeln: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=50601&sid=1002514&SpaceCo...

Jag får bild men den blir svartvit. Det ända jag hittat på internet är att tvn inte klarar av s-video signalen och det blir då svartvitt. För nvidia kort finns det tvtools där man kan ta force composite. Jag söker då efter något liknande för ati.

Skulle vara otroligt snällt om någon fixade detta!

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem

Re: ati tvout

Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
Har sökt efter detta hur mycket som helst men hittar inte svaret!

Jag har ett ATI x550 där jag vill få tvout att funka.. använder denna kabeln: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=50601&sid=1002514&SpaceCo...

Jag får bild men den blir svartvit. Det ända jag hittat på internet är att tvn inte klarar av s-video signalen och det blir då svartvitt. För nvidia kort finns det tvtools där man kan ta force composite. Jag söker då efter något liknande för ati.

Skulle vara otroligt snällt om någon fixade detta!

jag kan inte så mycket om tvout.. men ja skulle tro att denna grejen fixar d:

http://www.kjell.com/content/templates/popups/shop_item_print...

Nån som kan intyga att den gör det?

Men känns onödigt att köpa den när du redan har en sladd... borde ju faktiskt finnas nåt liknande tvtools till ati

Permalänk
Medlem

Re: Re: ati tvout

Citat:

Ursprungligen inskrivet av waggie
jag kan inte så mycket om tvout.. men ja skulle tro att denna grejen fixar d:

http://www.kjell.com/content/templates/popups/shop_item_print...

Nån som kan intyga att den gör det?

Men känns onödigt att köpa den när du redan har en sladd... borde ju faktiskt finnas nåt liknande tvtools till ati

stämmer att jag hellre hade haft ett program.. men verkar ju inte som någon har det:( Men kan någon åtmindstonde säga om det är allt som behövs för att tvouten ska funka?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk

Jag har ett liknande problem men jag är säker på att min tv klarar s-video. När jag kör via komposit-kabeln blir det färgbild men inte med s-video. Det gick utmärkt med mitt gamla 9800Pro men inte med mitt nya x1800GTO :S
Läste också någostans att grafikkortet kanske skickade komposit-signaler genom s-video-kabeln så att det på så vis bara blev svartvit bild. Borde ju kunna fixas med ett program liknande TVTools till nVidia.

Permalänk
Medlem

ATikort skickar inte kompositsignal såsom nvidiakort gör och det finns inte heller något program liknande tvtool till dom.
Använd adaptern som följde med kortet (svideo->komposit) och koppla med en kompositkabel till tvn så får du färg.

Visa signatur
Permalänk

Vilket betyder att jag måste köpa en ny (sämre) kabel även fast det fungerade med mitt gamla grafikkort? Har i alla fall fått uppfattningen att s-video skulle ge bättre bild än den andra. Alternativt hitta en s-video till komposit adapter (som inte ingick i mitt nya eller gamla grafikkort). Fasen vad dumt men tack ändå.

Förresten, har försökt hitta en s-video till komposit-konverterare men inte hittat någon (i Sverige). Vet någon var man kan hitta såna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluebird85
Förresten, har försökt hitta en s-video till komposit-konverterare men inte hittat någon (i Sverige). Vet någon var man kan hitta såna?

Prova att läsa vad waggie skrev innan!

Citat:
Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk

Saken är den att jag behöver en 4pin hona till RCA hane och den där var tvärt om. Jag hittade dock nyss en på inWarehouse för 25:-

Permalänk
Medlem

men d blir väl frakt på det bluebird? finns annars på kjell & co

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk

De hade butik i Solna så jag tänkte åka dit. Tyvärr hade de ingen inne förrns den 5/5 men jag har väl ingen direkt brådska.