Permalänk
Medlem

Tjutande Delldator

Jag sitter just nu vid en Dell Optiplex GX260 som låter som f*n! Ljudet kommer från fläkten i nätagget och kan beskrivas som ett motorsågsliknande ljud som bara ibland samt försvinner om man knackar till på ovansidan och håller kvar handen där. Det återkommer dock när man tar bort handen! Har ni några tips för att få tyst på skrället?

EDIT: Ibland

Permalänk
Medlem

om det bara kommer några gånger per år så gör det väll inte så mycket.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Byt ut nätgget till nått som är tyst, tyvärr så kanske du får kontakta DELL för ett nytt agg.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Re: Tjutande Delldator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henki2
Jag sitter just nu vid en Dell Optiplex GX260 som låter som f*n! Ljudet kommer från fläkten i nätagget och kan beskrivas som ett motorsågsliknande ljud som bara ibland samt försvinner om man knackar till på ovansidan och håller kvar handen där. Det återkommer dock när man tar bort handen! Har ni några tips för att få tyst på skrället?

EDIT: Ibland

Hejsan Henki2
Jag får hålla med föregående svar , du får nog kontakta dell och få ett nytt , har själv en compaq dator och mitt nätagg lät likadant som ditt fast dock betydligt oftare och till slut funkade inte det att få tyst på skrället , smart som jag var (not) så beställde jag ett nytt , men efter installation så var det helt dött , jaha tänkte jag måste vara fel på nätagget , och köpte ett annat med mindre kraft som var specifikt till P4 av min kusin , detta funkade inte heller så då beslöt jag mig för att slita ut den existerande fläkten ur det funkande nätagget och byta ut den mot en ny , Vad glad jag blev när det funkade , datorn har aldrig gått så tyst , men höll bara i 3 veckor sedan låter den nya fläkten likadant som den förra , så mitt råd , byt ut hela alltet och se till att det nya är kompatibelt med din dator .
/mvh Daniel

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att det ligger en sladd emot fläkten? eller att den är väldigt dammig?

Permalänk

Jag har ett 550Watts agg jag upplevde samma fel med , jag öppna agget och satte ljudisolerings matriel runt fläkten som lät och smörjde om fläkten med lite olja och electronik rent , sen så satte jag fläktarna där i på 7 volt

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.