Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Att just för att de inte är gamla nog borde de inse sina begränsningar, och kanske reflektera över hurvida de ska avstå från att kommentera i en sån här tråd? Jag antar att det var den delen du undrade över.

Om det mot förmodan var min fundering på ULV cpu'er så kan jag bara säga att ULV är extremvarianten på LV cpu'er, altså, (Ultra) Low Voltage. De bör fortfarande tåla samma max spänning som cpu'er baserade på samma kärna, och kan därför, rent teoretiskt ge ruskigt bra överklockningar. Jag har ett par LV's som är baserade på northwood kärnan, och klockar en bit över dubbla orginalklockan. Lyckas hitta ett par som utgår från en lägre frekvens, och klockar lika bra, så har man förbaskat fin %.

B!

(Jag tog mig vissa friheter med citatet)

ah, trodde bara lekte spydig med mig, sorry för det är lite seg när man kommer hem efter en lång dag på jobbet. mjo kidsen borde undvika att posta prollar som kom för 2.5 vecka sen då de sällan har en sportmössa mot äldre prollar/arkitekturer rent % mässigt.

ULV vet jag vad det är tack så mycket

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
ah, trodde bara lekte spydig med mig, sorry för det är lite seg när man kommer hem efter en lång dag på jobbet.

Inte jag inte, inte så här i juletider. Jag är inte speciellt snäll, så ska jag få nånting av tomten ligger hoppet till de här sista veckorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
ULV vet jag vad det är tack så mycket

Mjo, jag misstänkte det. Jag har inte sett mycket överklockning av dem, så det är svårt att bedöma deras potential. Men ett par av dem kunde teoretiskt vara intressanta till sådant här.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

jag har ett par ln2 tuber på g nu men hinner nog inte köra smpc i år ändå :S

överlag så är det intel som klockar bäst,amd är inget o ha tror jag inte om man inte lyckas få upp en durom i över 1700mhz

kolla ma på ripping (oc databasen) så ser man att dom som klockar högst är mobile celeron nw.

jag änker iallfall försöka med p2 o kyla innan jag beställer ett lager med mobile cellys.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Inte jag inte, inte så här i juletider. Jag är inte speciellt snäll, så ska jag få nånting av tomten ligger hoppet till de här sista veckorna.

Mjo, jag misstänkte det. Jag har inte sett mycket överklockning av dem, så det är svårt att bedöma deras potential. Men ett par av dem kunde teoretiskt vara intressanta till sådant här.
B!

mjo, men skulle nog ändå tippa att gamla duron/p3 varianter fortfarande har mest potential rent procentuellt än så länge även om ULV i olika former antagligen kan få fram fler desktopmonster.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Celeron Mobile, inget snack om saken.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexave
Celeron Mobile, inget snack om saken.

Vad ligger dom högsta överklockningarna på med Celeron Mobile?
Procentuellt sett då.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Avstängd

typ 140% ligger det på

innan året är slut får man hoppas på att crotale kommer en bit över 200%

203.064% är wi i procentuell oc med en mobile celeron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
typ 140% ligger det på

innan året är slut får man hoppas på att crotale kommer en bit över 200%

203.064% är wi i procentuell oc med en mobile celeron.

Okej, min duron 600 gör nog inte mer än 165-170% med flytande kväve, men det är ju iof inte fy & skam det heller ;).

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Okej, min duron 600 gör nog inte mer än 165-170% med flytande kväve, men det är ju iof inte fy & skam det heller ;).

nä duger väl också

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexave
nä duger väl också

jo men i smpc så duger det nog inte lika mycket tyverr jämfört med mobile celly
varför köra med något annat än det bästa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
jo men i smpc så duger det nog inte lika mycket tyverr jämfört med mobile celly
varför köra med något annat än det bästa

Du får uppdatera här efter tävlingen så får vi se om du kommer över 165-170%

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Avstängd

kommer man inte över 170% så är i princip redan 1a o 2a platsen glömd

just nu har jag inget oc rigg hemma så jag tror jag får satsa på nästa år.

har 2st ln2 tuber på väg hem nu men måste skaffa en bra p2 rigg och eventuellt en mobile celly rigg till nästa år då.