Permalänk
Avstängd

Om du tänker på senast när jag bannades så kan jag säga att det var värt det för ajg fick ur mig sånt som jag har stört mig på och det var skönt att få skriva allt det jag gjorde. Självklart ska jag sköta det bättre denna gången.

Tycker bara det är så tråkigt när folk lurar och missvisar andra om en produkt dom älskar(PS3)... och hatar/är rädda för(360).

Priset med Live är ju det dummaste argument någonsin t.ex... Visst det kunde varit gratis men då hade vi inte fått någon kvalité ala PS3 eller dyra spel ala GT5.

Nä nu ska jag äta lite Frukost, men vi ses på Live och här

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

FÖr er som inte har köpt Gears Of War än så säljer Game det för 449 nu under mellandagarna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Live äger och kostar ca 390:- per år, 10 år =3900:- för det priset får man ens inte halva GT5(PS3) när det väl kommer, (och jag kan garantera att det kommer mera spel med samma system). iaf GT5 kommer kosta närmare 9000:- om man vill ha alla bilar och banor.

Hej mbr, jag kan knappt tro att de släppte in dig här igen efter ditt senaste barnsliga tilltag, men oavsett så kostar Live 599:- på ett år om man köper det direkt via Xbox Marketplace. Köper man det i butik kan man kanske få det för så lågt som 500 kr.

Har du verkligen köpt det för 390 kr så som du påstår, har du antagligen registrerat en adress utomlands, vilket förmodligen kan betraktas som skattefiffel. Dessutom har Microsoft gått ut med att de aktivt tar bort konton med falska uppgifter (vilket redan har hänt minst en person här på forumet).

Själv ser jag Live som ett måste men tycker att priset är hutlöst. Och man får ju inte glömma att det är Microsoft som har drivit igång hela systemet med dessa "micro transactions" på konsol. Det är bara beklagligt att Sony tar efter sånt skräp bara för att suga ut de sista extra kronorna från mig som kund.

Edit: Jag får min 47" HD-TV idag och ska äntligen plocka upp gears of war ur sin ask och tänker spela det från början till slut med en kompis. Hoppas det är så bra som alla säger. ^^

Permalänk
Avstängd

Dom förstår nog varför jag skrev som jag gjorde sist, Jag bannas för minsta lilla medans andra kan hålla på med vad som helst, och trollerier osv osv. därför reagerade ajg som jag gjorde och skrev det jag skrev. Det är ju inte direkt så att jag brukar hålla på att skriva så.

Dom tar inte bort kontona utan dom ser bara till att man inte kan ladda ner contents från från dom regionerna man har sitt konto i så jag tycker det är konstigt om någon här inne har bannats från LIVE

Men ok säg 500 då om du vill det blir 5000:- för 10 år vilket ändå är billigare än hela GT5 till PS3.

Ja kalrt det är MS som har börjat det, dom var ju först med det. Men att få allt gratis fungerar inte i denna världen och det vet alla, så jag betalar hellre och får en stabil och bra tjänst istället för att få det gratis med sämre kvalitéer.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag får min 47" HD-TV idag och ska äntligen plocka upp gears of war ur sin ask och tänker spela det från början till slut med en kompis. Hoppas det är så bra som alla säger. ^^

Det är SÅ bra! Spelade igenom det igår. Nu skall jag köra det i co-op med brorsan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
så jag betalar hellre och får en stabil och bra tjänst istället för att få det gratis med sämre kvalitéer.

Jag med!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Yobalt: Jag köpte det online för över en månad sen så jag vetifanken om jag kan få byta ut skivan då, men jag skickade iaf ett mail till dom och får hoppas att det löser sig. Om inte så får jag väl gå och köpa en ny kopia, vilket suger men vad har jag att välja på? :P.

Du har 90 dagars garanti så du har rätt till en ny kopia.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen

Lucifr00: Jag har inte ens någon söknig, kommer typ att jag ska välja vilket spel läge jag vill köra sen kommer jag in på en tom server.

Det är då den söker;). Helt plötsligt kommer det in ~12 spelare på en sekund, sen kommer det fler tills tillräckligt många är "ready". Tycker för övrigt de gjort "söka host"-delen i CoD III riktigt konstig, dels att det inte står något när den söker, dels att man inte kan välja bana och att man inte får lite olika hosts att välja mellan:S. Hoppas de ändrar det snart!

Permalänk
Medlem

Tjena
om jag ändå ska chippa mitt xbox kan man väl köpa detta paket direkt då eller ? e det nåt att ha ?
http://www.chipper.se/pages-productinfo/category-127_128/prod...
tacksam för svar

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Medlem

fick min xbox 360 idag, med spelet saints row. Är grymt nöjd, boxen låter knappt
ngt, tkr iaf jag. "PONTUS P" gamertag om ni vill lira ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Det är då den söker;). Helt plötsligt kommer det in ~12 spelare på en sekund, sen kommer det fler tills tillräckligt många är "ready". Tycker för övrigt de gjort "söka host"-delen i CoD III riktigt konstig, dels att det inte står något när den söker, dels att man inte kan välja bana och att man inte får lite olika hosts att välja mellan:S. Hoppas de ändrar det snart!

Jo jag upptäkte det nu ochså, men fan vad det är problem med alla servrar, när man är 20+ så stannar fan hela spelet skit ofta, eller är det bara jag?

Annars är det rätt kul, utom att jag suger:) Spela någon dag?

Permalänk
Medlem

Här sitter man och väntar på sin box, som förmodligen kommer att komma på fredag om webhalen hinner skicka den imorgon. Men nej, jag får inte spela förrens på tisdag när jag kommer hem. Då har jag med mig tjejen med och då är det inte säkert att man får pilla på den speciellt mycket : (.

Jag är förbaskat sugen på PGR3 nu, och sen när lönen kommer ska jag handla lite rea-spel som PDZ Fight Night 3 och något mer, och två bamsingar. Förmodligen viva piñata och något sportspel.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Nån som har skaffat sig microsoft trådlösa ratt och lirat lite PGR3 med forcefeedback? UNDERBART

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Här sitter man och väntar på sin box, som förmodligen kommer att komma på fredag om webhalen hinner skicka den imorgon. Men nej, jag får inte spela förrens på tisdag när jag kommer hem. Då har jag med mig tjejen med och då är det inte säkert att man får pilla på den speciellt mycket : (.

Jag är förbaskat sugen på PGR3 nu, och sen när lönen kommer ska jag handla lite rea-spel som PDZ Fight Night 3 och något mer, och två bamsingar. Förmodligen viva piñata och något sportspel.

Vad du än gör. köp inte PDZ, har inte spelet ett så dåligt spel på år och dar. Mutiplayern känns som Goldeneye till n64 fast dom har tatt bort allt som gjorde den bra.

Singel playern får en att avlida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av !Popp3!
fick min xbox 360 idag, med spelet saints row. Är grymt nöjd, boxen låter knappt
ngt, tkr iaf jag. "PONTUS P" gamertag om ni vill lira ^^

Låter knappt ngt? tycker då att min lever om nå jävulskt.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Har iaf 5 spel nu såhär i mellandagarna.. ett blev Gears of war (såklart? ) (GRYMT för övrigt) 449:- på Game. Det jag tycker är kul med det spelet att det är lite utmaning.. man KAN inte springa fram o slakta allting.. man måste söka cover för att överleva.. Grymt kul!

Ett spel jag funderar på är Dead Rising.. Trailern ser grymt rolig ut.. är det nån här som har några reflektioner kring spelet?

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Tjena, sitter här och funderar om man ska köpa en 360 imorgon (igen) på mellandagsrean på onoff. Jag hade en core för ungefär ett halv år sen, jag var missnöjd med bilden. Kan tillägga att jag hade orginal sladdar på en 21tums crt. Men nu har jag en 28crt med komponent, Blir det stor skillnad med premium sladdarna ? alltså kör då direkt in i tvn, Finns det något billigt altenativ som höjer bildkvaliten ännu mer ?.

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Tjena, sitter här och funderar om man ska köpa en 360 imorgon (igen) på mellandagsrean på onoff. Jag hade en core för ungefär ett halv år sen, jag var missnöjd med bilden. Kan tillägga att jag hade orginal sladdar på en 21tums crt. Men nu har jag en 28crt med komponent, Blir det stor skillnad med premium sladdarna ? alltså kör då direkt in i tvn, Finns det något billigt altenativ som höjer bildkvaliten ännu mer ?.

lAlAz0r

Svårt att säga.. Men jag upplever bilden som bra på min 32" 100Hz faktiskt och jag har Premium.. Jag har dock aldrig sett Core.. men det kan väl knappast bli sämre?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Tjena, sitter här och funderar om man ska köpa en 360 imorgon (igen) på mellandagsrean på onoff. Jag hade en core för ungefär ett halv år sen, jag var missnöjd med bilden. Kan tillägga att jag hade orginal sladdar på en 21tums crt. Men nu har jag en 28crt med komponent, Blir det stor skillnad med premium sladdarna ? alltså kör då direkt in i tvn, Finns det något billigt altenativ som höjer bildkvaliten ännu mer ?.

lAlAz0r

om du har component så kör du antagligen plasma? Fick min 42" plsma igår och kör med component nu. Kan bara säga att jag aldrig met kommer kunna lira på en vamligt crt. Enorm skillnad i mina ögon.

Sen till dig som funderade på dead rising, laddade nyss ner demot på live och det var dö grymy. Ett rent slaktar spel. Love it..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

hur joinar man servrar på saints row på live? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Har iaf 5 spel nu såhär i mellandagarna.. ett blev Gears of war (såklart? ) (GRYMT för övrigt) 449:- på Game. Det jag tycker är kul med det spelet att det är lite utmaning.. man KAN inte springa fram o slakta allting.. man måste söka cover för att överleva.. Grymt kul!

Ett spel jag funderar på är Dead Rising.. Trailern ser grymt rolig ut.. är det nån här som har några reflektioner kring spelet?

Mvh

Köpte GoW på Elgigannten vid release för 449kr

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Köpte GoW på Elgigannten vid release för 449kr

Gav du dom för mycket pengar? Själv köpte jag det för 399kr på elgiganten. *smiley med jättetunga*

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Betalar för tillägg som egentligen redan fanns på disken?
http://www.kotaku.com/gaming/marketplace/some-marketplace-dow...

Inget jag kände till iaf, lite trist om man köper en add-on grej på Live och så är det bara en nyckel för att låsa upp grejer som redan fanns i spelet på skivan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
om du har component så kör du antagligen plasma? Fick min 42" plsma igår och kör med component nu. Kan bara säga att jag aldrig met kommer kunna lira på en vamligt crt. Enorm skillnad i mina ögon.

Sen till dig som funderade på dead rising, laddade nyss ner demot på live och det var dö grymy. Ett rent slaktar spel. Love it..

Okej då måste jag missuppfattat vad komponent är men det blir lite bättre bild med premium sladdarna ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Okej då måste jag missuppfattat vad komponent är men det blir lite bättre bild med premium sladdarna ?

lAlAz0r

Jo det blir det om du kört dom rakt in i tv:en

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Betalar för tillägg som egentligen redan fanns på disken?
http://www.kotaku.com/gaming/marketplace/some-marketplace-dow...

Inget jag kände till iaf, lite trist om man köper en add-on grej på Live och så är det bara en nyckel för att låsa upp grejer som redan fanns i spelet på skivan.

Omoralen att ta betalt för att låsa upp content som redan finns på min skiva kan jag leva med. Men att ta betalt för att låsa upp content, som går att få utan att betala är ju svindleri så jag mår illa. Inte ens ett meddelande? "Du kan få den här om du spelar lite till. Vill du ändå låsa upp detta item?". - Hu nej, om vi anstränger oss kan kunden tro att det är två skilda items och med lite tur kanske han till och med köper något som han redan har låst upp! ;S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
om du har component så kör du antagligen plasma? Fick min 42" plsma igår och kör med component nu. Kan bara säga att jag aldrig met kommer kunna lira på en vamligt crt. Enorm skillnad i mina ögon.

Sen till dig som funderade på dead rising, laddade nyss ner demot på live och det var dö grymy. Ett rent slaktar spel. Love it..

Testa med VGA sladden, du kommer se ännu mer skillnad
Skuggor är inte kolsvarta längre

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Hejsan, har köpt mig en 360 för ett par veckor sedan och nu är det dags för en ny tv till den, har inte så stor budget så jag tänkte fråga vad ni tror om denna tv?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=86859

Är ju ingen LCD men som sagt jag är inte så kräsen och har ca 6000kr i budget.

Visa signatur

If ya don't eat ya don't shit. and if ya don't shit ya die!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOppa
Hejsan, har köpt mig en 360 för ett par veckor sedan och nu är det dags för en ny tv till den, har inte så stor budget så jag tänkte fråga vad ni tror om denna tv?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=86859

Är ju ingen LCD men som sagt jag är inte så kräsen och har ca 6000kr i budget.

Plasma är bättre än lcd, inga efter släpnigar.

Permalänk

finns inget som konstaterar att plasma är bättre än LCD.
det är en sak som man måste få avgöra själv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOppa
Hejsan, har köpt mig en 360 för ett par veckor sedan och nu är det dags för en ny tv till den, har inte så stor budget så jag tänkte fråga vad ni tror om denna tv?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=86859

Är ju ingen LCD men som sagt jag är inte så kräsen och har ca 6000kr i budget.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power