Tangentbort till stationär (Vill ha som bärbar)

Permalänk
Medlem

Tangentbort till stationär (Vill ha som bärbar)

Tjenare!

Sitter här med mitt gammla Microsoft Tangentbord från 98.
Jag har precis skaffat en stationär spel-dator igen för att allting går för långsamt på en bärbar. Problemet är bara tangentbordet.. ¨På min bärbara så är det bara mjuka "tap-tap-tap", medans på detta så gäller det att ta i för kung å fosterland för varje bokstav.

Nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig hitta ett "bra" tangentbord!! Gärna ett med mjuka knappar!

Tack!

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Låter som att du letar efter Logitech Ultra-X

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Det finns ju något gummiliknande tangentbord på classe mm som man kan rulla ihop.. sen finns det ju diverse tangentbord där man skriver i lyften
antagligen har man ett slags ringar på armarna eller så är det en laser som läser ut vad man skriver för nått ^^

tror biltema ska ha något slimmat liknande tangentbord fast kan ha fel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Låter som att du letar efter Logitech Ultra-X

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Ska ta å titta på detta Logitech Ultra-X.. kommer säkert kosta lika mycket som datorn..

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Ultra-X är faktiskt riktigt billigt.

Permalänk
Inaktiv

det kostar väl bara 3 - 4 hundra?

Permalänk
Medlem

nej inte ens de ^^

199kr gav jag på pccity

kan finnas för 169-199 på siba?

Ger med bild på mitt flottiga ultra-x
Blivit lite blanknött på vissa ställen men bokstäverna(siffrorna syns som nytt

bara att ytfinishen är nernött

http://s121.photobucket.com/albums/o216/pgojim/?action=view&c...

Permalänk

Har Ultra-X media desktop den trådlösa varianten.

Det är gudomligt, enough said.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

håller med Bergstrom, helt underbara tangenter, lagomt motstånd, lite mer motstånd i den som bilden är på(min flickvän har samma). knapparna har mindre struktur på media trådlösa versionen, mediaversionen är även större, främst i sidled, för att få plats med standardlayout, vilket inte dne andra har, irriterande del knapp bland annar, men det lär man sig.
mitt ultrax media desktop inkl mus funkar perfa, känner inte för att byta på ett tag, har ju endå en wacom för detaljerat arbete så jag kräver inte så mkt av musen

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter också på UltraX helt okej tangentbord, men det kan vara värt att köpa en förlängningssladd (USB) den är inte speciellt lång, det är precis att den går runt bordet och ner till datorn.

Permalänk
Medlem

Lätt det bästa tangentbordet jag använt, har 3 stycken

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Nån som vet om det går att få tag på första varianen av logitech Ultra-X tangentbordet? Mitt börjar bli slitet men vill inte byta ut det för den nyare varianten av Ultra-X är inte alls lika behaglig, lite annat tryckmotstånd tycker jag...

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem

har sett att det finns nånstans

Tycker gamla varianten ser bättre ut också
och lär va skönare att skriva på iom större tangenter?

"Tröttna" på mitt ultra flat,

köpte 3200 istället

Skönare tangenter och tystare