Permalänk
Medlem

Nya bra spel?

Har nyss bytt datordelar och har varit borta från spelmarknaden i 3år kanske.

så jag är helt blind när det gäller vad jag ska leta efter så nu vill jag ha tips!
spelar ingen roll vad det är FPS,RTS,RPG m.m..
inga MMORPG bara

Har börjat spela F.E.A.R nu och det är riktigt grymt! men man kan ju inte bara spela ett spel, inga spel över internet heller då jag inte har bredband än!

tackar!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

RTS: Supreme Commander, World In Conflict BETA (är väl öppen beta fortfarande?)

RPG: Titan Quest kan vara rätt kul, Oblivion om du inte spelat det.

FPS: Själv inte testat S.T.A.L.K.E.R. och en del säger att det suger men det fick trots allt 8.5 av Gamespot :D.

Permalänk

dark messsiah of might and magic är fint

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

jag tycker s.t.a.l.k.e.r var rätt coolt, orkade inte spela igenom hela spelet men det var helt klart fränt.

Annars är ju min favorit call of duty 2

och den 27aug släpps ju nya medal... airborn :D:D:D

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Oblivion, NWN2, C&C Tiberium Wars, Lost Planet.

och just det, MSRÖJ :D!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ghost recon advanced warfighter 2

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

civilization 4

Permalänk
Medlem

jag inväntar Crysis

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

jag tycker om Quake wars Beta 2, dock är nycklarna slut så om du inte redan fixat en så får du vänta nån månad tills spelet kommer

http://www.youtube.com/watch?v=_nx730cy5wU

http://www.youtube.com/watch?v=6vDIHq9J1Xo

jag som gjort dom, dock är det beta 1 ( Grafiken är förbätrad lite på beta 2

och där kör jag utan AA

annars är: S.t.a.l.k.e.r snyggt men tråkigt :P,

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Snart släpps ju Bioshock också som du borde skaffa, släpps mot slutet av denna månad tror jag.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

och så kommer hellgate: london 2 november!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Battlefield 2, Ghost Recon Advanced Warfighter 1 & 2 (<3<33), splinter cell double agent alal 4 är riktigt bra spel

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Hedersmedlem

Overlord, Stalker, CC3, Call of Duty 2,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Overlord, Stalker, CC3, Call of Duty 2,

Call of duty2 ?

1. Det är inte nytt
2. de maxxa jag med min intel celleron 3.0ghz 1gb ram och 6600GT så nej

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozon1337
Call of duty2 ?

1. Det är inte nytt
2. de maxxa jag med min intel celleron 3.0ghz 1gb ram och 6600GT så nej

På dx7 och halvkassa FPS ja, men jag tror knappast att du maxade det på dx9.

Jag testade att maxa spelet på dx9 med systemet i sing. Då fick jag en fps mellan 75 - 100, men det går inte så bra att spela med om man kör multiplayer då ska man helst ligga på 125 konstant.
Så jag fick sänkt lite saker för att bli så snabb som möjligt i multiplayer.

Så jag tror knappast stt du maxade CoD2 på dx9.

Här kommer en jämförelse mellan dx7 och dx9 på högsta inställningar.

inställningar dx9

texture settings dx9
--------------
inställningar dx7

texture settings dx7
--------------
Beltot dx7

Beltot dx9
--------------
stalingrad dx7

stalingrad dx9
--------------
tujane dx7

tujane dx9

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Bioshock kommer ut snart, det är ett måste helt enkelt ;).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dcfc
På dx7 och halvkassa FPS ja, men jag tror knappast att du maxade det på dx9.

Jag testade att maxa spelet på dx9 med systemet i sing. Då fick jag en fps mellan 75 - 100, men det går inte så bra att spela med om man kör multiplayer då ska man helst ligga på 125 konstant.
Så jag fick sänkt lite saker för att bli så snabb som möjligt i multiplayer.

Så jag tror knappast stt du maxade CoD2 på dx9.

dx9[/url]

Jo det gjorde jag för det första så de är inte krävande nånstans :S för det andra det är FULT för det tredje denna tråd är om nya spel

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

Om man har vart borta från marknaden i 3 år så är det lätt värt att spana in CoD2 för det är ett jävligt roligt spel. Spel behöver inte vara nya för att se bra ut och framförallt vara roliga.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Half Life 2. Det släpptes i slutet av 2004 så du har kanske redan lirat det dock.

Civilization 4 är ett måste såklart om du gillar den serien.

Permalänk

MEN HALLÅÅÅ! (Ursäkta ej, var tvungen att ryta lite) *Fnizz*
Ärligt.. killen har varit borta i tre år, med andra ord har han inte spelat världens mest omtyckta spel, om det inte är det så borde det vara det! HALF-LIFE 2 och dde två tilläggen!!!!!!!!!!!!!! Jag njöt varenda sekund av de spelet! God damn asså! Måste komma en trea eller nåt snaart!

Permalänk
Medlem

Cod 2 är gammal skåpmat och inte snyggt alls.
Testa CM Dirt

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomer84
Cod 2 är gammal skåpmat och inte snyggt alls.
Testa CM Dirt

WORD du kan även invänta Crysis

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dcfc Då fick jag en fps mellan 75 - 100, men det går inte så bra att spela med om man kör multiplayer då ska man helst ligga på 125 konstant.

Lol.

Permalänk

Stalker skulle jag också rekomendera. Uppgraderade min dator för några veckor sen också och håller nu på och lirar igenom det igen. Kan dock rekomendera lite moddar också som ABC-modden jag lirar med nu. Stämningen blir inte mycket bättre än så

Spelet hittar du på webhallen gör 169:- (Ruskigt billigt för ett hyffsat nytt spel), och modden hittar du på det officiella Stalker-forumet. Se till att läsa igenom tråden som tillhör bara då det är ett gäng små-patchar att installera till den.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen Bioshock såg coolt ut, synd att det inte var släppt bara även hellgate london blev jag sugen på! (satt ju mååååånga timmar med diablo 2 så..)

Half-Life 2 har jag spelat! men såg att episode 1 hade kommit right? det ska jag nog skaffa! sen kommer väl ep2 också?
Stalker provade jag hos en polare, fastnade inte för det dock...provade även Prey och det var ju bara helt weird och knasigt

men nu har jag några spel att kolla upp iaf! mycket fina tips tackar

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

RTS: Company of Heroes - Tänker inte argumentera, testa demot.

Permalänk

Tror att ep2 har släppts, eller har jag fel?! Sen är väll Far cry rätt coolt, sen kommer ju crysis och farcry 2 snart..

Permalänk
Avstängd

Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Colin McRae DiRT, Company of Heroes, Quake 4 (om du spelar Multiplayer i LAN, annars suger det).

FlatOut2 är ett bra spel även om det inte är så nytt...

Permalänk
Medlem

jooo flatout 2 måste jag bara ha! hoppas det är lika bra (bättre) än ettan..har suttit och nött det igen även fast det flöt på bra med gamdatorn också...har typ 3 banor kvar...inte så långt

är 2:an bättre? längre? roligare multiplayer? några fler körstilar?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!