Permalänk
Medlem

k800i sönder :(

Min helt nya k800i har gått sönder

Den har funkat perfekt till idag då den helt plötsligt blev jättekonstig.

Den fick ränder över hela skärmen så det går inte att se något alls. Du märker dock om du stänger av knapplåset för då blir det mer ljus vid skrärmen. Om jag startar om den börjar den ibland att fungera perfekt men går sen tillbaks till det konstiga igen.

Nåt som jag har tänkt på som det kanske finns någon sanning i är att den funkar för det mesta om jag tar ut batteriet några sekunder. Fast ibland räcker det med att starta om!

Vad tror ni det kan bero på?

Köpte mobilen på meramobil. Antar att den behöver lämnas in? Brukar det vara problem med att skicka tillbaks mobiler till dom? Det går inte att skicka direkt till sonyericsson va?

Vore tacksam för hjälp

Här är en bild på skärmen så ni lättare ska kunna bedöma det:

http://img150.imageshack.us/img150/52/p8180109do6.jpg

Har förstått att om det är nån sorts yttre påverkan så gäller inte garantin. Men tror verkligen inte att detta är yttre påverkan!

grejen är att skärmen blir perfekt ibland! Just nu funkar den nämligen perfekt! Själv skulle jag chansa på någon sorts glapp!

Om det hade varit någon så kallad yttre påverkan så hade den väl inte kunnat funka perfekt ibland?

Permalänk
Medlem

de är nog bäst att lämna in den,de skulle jag har gjort.
för övrigt så har jag själv en k800i som oxå krånglar,det verkar vara många som har problem med sina k800i.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Testa att kontakta engström telecom.

Permalänk
Medlem

Pratar du med meramobil så skickar de dig en fraktlapp till Anovo.

Alltid svårt att bedöma en service utifrån men är det ingen fuktskada ser du ut att ha ditt på det torra

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd

Prova uppdatera mjukvaran

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är glappkontakt i elektroniken som styr skärmen. När du tar ur batteriet eller slår på/av telefonen så klämmer du lite på skalet, och det får glappkontakten att försvinna tillfälligt. Att uppdatera mjukvaran lär inte hjälpa. Lämna in telefonen på service där du köpte den, så ska de fixa det åt dig.

Jag har också en k800i, har aldrig haft några problem med den.

Permalänk
Medlem

Testade att uppdatera direkt efteråt vilket inte funkade! Men den har däremot funkat hela dagen nu! inga problem alls. Visserligen har jag knappt använt den då den bara legat på bordet.

Detta känns som ett väldigt stort problem om jag ska lämna in den. För när dom felsöker den kanske dom inte hittar fel och får då betala felsökningskostnad + porto

Hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Vad händer om du trycker lite på loggan under skärmen, eller andra ställen runt skärmen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waggie
Testade att uppdatera direkt efteråt vilket inte funkade! Men den har däremot funkat hela dagen nu! inga problem alls. Visserligen har jag knappt använt den då den bara legat på bordet.

Detta känns som ett väldigt stort problem om jag ska lämna in den. För när dom felsöker den kanske dom inte hittar fel och får då betala felsökningskostnad + porto

Hur ska jag göra?

Är mobilen genom "3" så hjälper mjukvaru byte 99gånger av 100 (bara en siffra jag ryckte ur häcken, men för mig har det alltid hjälpt. 5 av 5)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.