Datorbutiken, Ett stort skämt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av So_it_goes
Kontakta kundtjänst ??

Hur lätt är det när man blir frånkopplad efter 23 minuters väntan ?????
Under hela den tiden har man sagt " du står på plats 1 i kön".

Finns det enbart 1 person på telefonsupport ?

Suck, och nu fick man plats nummer 4 i kön.
4 x 20 minuter = 80 minuters väntan ???

//

Deras telefonsupport är rent utsagt hemsk.
Dom måste anställa mer personer där.

Man blir väldigt lätt frånkopplad

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Bloodfeast - Vi har haft folk i intervju hela dagen idag, och då vi samordnat Kundtjänsterna mellan datorbutiken.com och JME Data skall tillgängligheten bli avsevärt bättre. Vi hindras lite idag av att sitta i två affärssystem, med personal som inte kan båda. Detta kommer att lösas, dock kan det ta någon vecka ytterligare att få på plats. Tills dess finns alltid db-mannen

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Skyll dig själv som inte ringde direkt utan bara mailade antar jag:-)

SKa la inte spela någon roll om returanmälan görs på nätet eller via deras telefon. Orka sitta vänta en timme utan att komma fram.

Permalänk
Medlem

Brallor: Om alla kan sätta ihop en dator är det väl bara att skippa att beställa montering...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk

polack - Good point Jag påminner om att man kan maila mig om man vill plocka bort monteringen för att snabba på en leverans. Vi har helt enkelt väldigt mycket att bygga just nu. Roligt för oss, men trist för de som får vänta..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

DB mannen du har mail:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
Brallor: Om alla kan sätta ihop en dator är det väl bara att skippa att beställa montering...

Givetvis kan inte alla det men det måste finnas massor som har gått någon form att "data-utbildning" som kan göra det i sömnen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

jag tog montering jag väntade 20 dagar..då stog de 7-14 dagar..men har ökat med tiden..på de företag jag jobbar på så har vi en monterings tid.och tar vi in många ordrar drar vi in mer folk eller kör övertid inte förlänger hela tiden..man blir ju bara mer ilsk varje gång db förlänger..jag hade planer på att avboka om jag skulle få vänta 1 vecka till..nu återstår de att se hur snabb leveransen är...jag vill ha den imorrn då är de fredag.
den står leveransklar just nu kl.10:50 6 sep 2007 och jag bor i vänersborg.
beställde en samsung 226bw lcd av komplett ..det tog 1 dygn..få se om db är lika bra. nu har ett kollinummer kommit + att datorn är skickad..fortsättning följer:)

Coolermaster Mystiqe II Chassi | Core 2 Duo E6850 @ 3.0 Ghz | Asus P5N32-E SLI | 4Gb OCZ Gold XTC 4GB DDR2 PC2-6400 800MHz | Gainward 8800 Ultra 768Mb | 22" Samsung Wide 226 BW 2ms | 700 Watt OCZ Agg | 2x500Gb SATAII | Vista 64-Bits |

Permalänk
Medlem

Du får nog inte imorgon Jag beställde lite prylar utan montering i Måndags natt, allt plockades i Tisdags o blev klart för leverans, men i skrivande stund är det fortfarande Leveransklar - Avvaktar leverans :S Verkar som att det köar för att få komma med en postbil ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
Du får nog inte imorgon Jag beställde lite prylar utan montering i Måndags natt, allt plockades i Tisdags o blev klart för leverans, men i skrivande stund är det fortfarande Leveransklar - Avvaktar leverans :S Verkar som att det köar för att få komma med en postbil ?

Samma här beställde i tisdags, det plockades och runt 7.30 på onsdags morgonen ändrades statusen till "Leveransklar - Avvaktar leverans" och sedans dess har det inte hänt något. Verkligen jobbigt skulle behöva grejerna till helgen men nu verkar det tveksamt.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Vi håller på att ställa om diverse funktioner för att möta en ökad efterfrågan, vilket redan syns i form av utökade öppettider på Kundtjänst och inom kort även på lager. Tack för tålamodet!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Är väl bättre att ni sätter in mer personal på era vanliga öppettider så svarstiderna sjunker, istället för att låta det vara lika lång kö men längre öppettid? Jag ringde idag och stog 40 minuter i kö då var det 7 personer före mig, och det är rent ut sagt uselt, sen skiter jag i om ni har slagit ihop två företag, har sjukt folk eller vad ni nu vill skylla på.

Permalänk

Valpurgius - Källan till problemet ligger inte på Kundtjänst. Vi utlyser i dagarna ytterligare ett antal lediga tjänster på lager för att möta en kraftigt ökad efterfrågan, vilket i sin tur löser köproblematiken i telefonerna då det som förfrågas mest är leveranstider etc. Det är bättre att sätta in folk för att packa ordrar, än folk som besvarar frågor om varför de inte packats.. När detta också kommit på plats kommer även Kundtjänst köproblematik lösas, varefter jag hoppas att även du kan se fördelarna med en kvällsöppen Kundtjänst..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Absolut men jag ser inte fördelarna med det nu, utan tror ni skulle tjäna på att ha mer personal under kortare tid för att få ner kötiderna.

Sen verkar det inte som om min order kom iväg endå idag även fast killen jag pratade med sa att paketet stog och väntade på att posten skulle hämta upp det.

Jag beställde saker från Inwarehouse och Dustinhome efter det att jag la min order på DB och dom sakerna har jag redan hämtat ut medans ni inte ens fått grejerna ifrån erat lager.

Permalänk

Samma sak för mig. Beställde både från dustinhome och DB igår kväll. Från DB har det inte hänt ett skvatt än. Dock så har redan dustinhome packat och skickat iväg mina paket. Förhoppningsvis får jag dem imorgon, men måste vänta tills nästa vecka på de andra grejerna. Menmen.. får väl ta det som att det är mycket för DB just nu..

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Det är tur att det finns så många djupt insatta i ämnet här, så att inga "bortförklaringar" ifrån DBs sida spelar roll, ni borde ju kunna läxa upp DB, eller varför inte starta ett eget företag. Ni vet ju uppenbarligen hur man gör...

Herregud...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Det handlar inte om att vara insatt eller inte, om killen säger att paketet står och väntar på att posten ska hämta det så ska det gå iväg den dagen också. Sen tycker ialla fall jag det är dåligt när det står att sakerna är packade och redo för leverans från klockan sju igår morse sen har det inte hänt någonting.
Jag som kund bryr mig faktiskt inte i vilka problem dom har för tillfället dom gör reklam på sin hemsida att man ska välja dom för deras snabba leveranser sen lever dom inte upp till det, klart man blir grinig.

Jag kommer välja andra butiker hädanefter, och rekommendera andra att vända sig till butiker som har bra kundsupport och snabba leveranser som exempelvis Inwarehouse eller Dustinhome.

Permalänk
Medlem

Jämför priserna mellan en Intel C2D 6750 på DB och Dustin, det skiljer en hel del och köper man många komponenter och är priskänslig (privatperson) så är det lätt att räkna ut vart man vill köpa produkterna ifrån. Jag har handlat från DB som privatperson och åt andra länge och har inget annat än positiva erfarenheter. Visst är det tråkigt när det strular men det kan hända vart som helst. Jag beställde en del saker nu i tisdags och mina saker är på väg.

När jag handlar komponenter åt företag så väljer jag oftare Dustin eftersom de är otroligt snabba på att leverera och då spelar inte priset lika stor roll, men jag handlar gärna från DB, det beror på om de har det jag söker i lager eller ej.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valpurgius
Det handlar inte om att vara insatt eller inte, om killen säger att paketet står och väntar på att posten ska hämta det så ska det gå iväg den dagen också. Sen tycker ialla fall jag det är dåligt när det står att sakerna är packade och redo för leverans från klockan sju igår morse sen har det inte hänt någonting.
Jag som kund bryr mig faktiskt inte i vilka problem dom har för tillfället dom gör reklam på sin hemsida att man ska välja dom för deras snabba leveranser sen lever dom inte upp till det, klart man blir grinig.

Jag kommer välja andra butiker hädanefter, och rekommendera andra att vända sig till butiker som har bra kundsupport och snabba leveranser som exempelvis Inwarehouse eller Dustinhome.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Jämför priserna mellan en Intel C2D 6750 på DB och Dustin, det skiljer en hel del och köper man många komponenter och är priskänslig (privatperson) så är det lätt att räkna ut vart man vill köpa produkterna ifrån. Jag har handlat från DB som privatperson och åt andra länge och har inget annat än positiva erfarenheter. Visst är det tråkigt när det strular men det kan hända vart som helst. Jag beställde en del saker nu i tisdags och mina saker är på väg.

När jag handlar komponenter åt företag så väljer jag oftare Dustin eftersom de är otroligt snabba på att leverera och då spelar inte priset lika stor roll, men jag handlar gärna från DB, det beror på om de har det jag söker i lager eller ej.

Som privatperson är det alltid det billigaste som gäller, speciellt när det gäller några hundralappar och i hela system tusenlappar. DB verkar ha en tuff tid nu och inlägg som Valpurgius är bara onödiga. Visst, det är din åsikt men att "rekommendera" andra att inte vända sig till DB är bara lågt. Det må hända att 1 av 10 får en försenad leverans, thats life - live with it. Du dör inte om du får dina saker 2 dagar 'senare'. Känns som om det är ett i-lands problem...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

priset är viktigt ..men inte om de skiljer lite grann..jag brukar handla av komplett..dom är hur bra som helst..brukar ha de mesta i lager..tog db för att de blev endel prisskillnader när jag köpte en hel dator..jag tog montering för att jag fått defekta delar de andra 2 ggr jag beställt av dom fast de var ett par år sen nu..ville inte få problem gen så jag tog montering..men få stå i kö i 3 veckor på montering är uselt med tanke på att db är ganska så stora..har ringt dom ca 10ggr senaste månaden och alltid minst 50min väntetid..katastrof..nu hoppas jag innerligt mina grejjer anländer imorrn..de e väl de minsta man kan begära efter denna väntetid..annars betalar jag gärna mer på nåt annat ställe nästa gång..har beställt från jme förr med..likadant problem där med leveranser
jag förstår folks ilskna när de står leveransklart men inget händer på flera dagar..har råkat ut för de..klart man blir förbannad..står de leveransklart så ska de levereras klart slut. sen en sak till varför har db så svårt få in vissa delar i lager när komplett kan få in 100-tals..hoppas jag får nöje av min nya dator bara..så brukar man glömma problemen fort:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Som privatperson är det alltid det billigaste som gäller, speciellt när det gäller några hundralappar och i hela system tusenlappar. DB verkar ha en tuff tid nu och inlägg som Valpurgius är bara onödiga. Visst, det är din åsikt men att "rekommendera" andra att inte vända sig till DB är bara lågt. Det må hända att 1 av 10 får en försenad leverans, thats life - live with it. Du dör inte om du får dina saker 2 dagar 'senare'. Känns som om det är ett i-lands problem...

Finns flera butiker som erbjuder samma priser som DB och som levererar som utlovat, därför skulle jag aldrig rekommendera någon att handla därifrån. Sen det jag är mest irriterad över är att killen jag pratade med sa att mitt paket stog och väntade på att posten skulle hämta det men det har fortfarande inte avgått från deras lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valpurgius
Finns flera butiker som erbjuder samma priser som DB och som levererar som utlovat, därför skulle jag aldrig rekommendera någon att handla därifrån. Sen det jag är mest irriterad över är att killen jag pratade med sa att mitt paket stog och väntade på att posten skulle hämta det men det har fortfarande inte avgått från deras lager.

Alltså posten brukar ju inte hämta paketen förrens på kvällen/eftermiddagen det mesta av deras logistik sker nattetid.
Skiten ska registreras, sorteras, sorteras igen, köras till uppsamlande terminal för att antingen skickas med stor bil till tjota-heiti eller läggas på den lilla lokala bilen som körs till närområdet runt terminalen osv osv osv
Sen är det dessutom inte ovanligt att postens kollisökning inte uppdateras förrens kanske 24tim senare (när det funkar som sämst).

Ett par gånger har mitt paket hunnit ankomma utlämningsstället innan det syntes i kolli sökningen.
Värt att nämna är kanske att jag inte ens handlar hos DB, men tyckte dom får lite onödigt mycket skit nu.

P.S. Posten suger ;p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Alltså posten brukar ju inte hämta paketen förrens på kvällen/eftermiddagen det mesta av deras logistik sker nattetid.
Skiten ska registreras, sorteras, sorteras igen, köras till uppsamlande terminal för att antingen skickas med stor bil till tjota-heiti eller läggas på den lilla lokala bilen som körs till närområdet runt terminalen osv osv osv
Sen är det dessutom inte ovanligt att postens kollisökning inte uppdateras förrens kanske 24tim senare (när det funkar som sämst).

Ett par gånger har mitt paket hunnit ankomma utlämningsstället innan det syntes i kolli sökningen.
Värt att nämna är kanske att jag inte ens handlar hos DB, men tyckte dom får lite onödigt mycket skit nu.

P.S. Posten suger ;p

Jag jobbar själv på Posten så jag vet hur saker och ting sköts, Datorbutiken levererade inte paketet igår som dom sa när jag pratade med dom, så enkelt är det.

Jag har aldrig haft problem med att söka upp mina kollinummer på internet, dock kan det som du säger ibland ligga lite efter.

Permalänk

Valpurgius - Vi har två hämtningar varje dag, en vid lunchtid och en sen eftermiddag. Om vi försett paketet med kollinummer kan du lita på att paketen åker med nästa bil som hämtar på vårt lager, vi producerar inte en kollinummer innan paketen packas utan "i samband med". Kort efter bilen hämtat skickar vi EDI-data till Posten vilket gör att kollinummer kan vara synliga i kollisökningen innan godset ankommit terminalen, men att vi inte skulle ha packat/skickat ett paket som fått kollinummer - det är omöjligt! För att se exakt när på dagen ditt paket packades, maila mig med referens till ordernummer. Tack!

Sampa - Att så många har synpunkter på oss tar jag som ett ytterst gott tecken, det innebär att många också handlar av oss och väljer oss framför andra. Att sedan synpunkterna är övervägande negativa är självklart, nöjda kunder håller ofta tyst.. Jag gläds dessutom åt att kunna föra en så öppen och konstruktiv dialog med våra kunder på öppet forum vilket ger oss en oöverträffad möjlighet att snabbt agera där saker brister, och ta till oss av förslag och idéer för att bli det ni vill vi skall vara. Oslagbart!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

2007-09-07 11:41 Hemköp Torpa/Spelbutiken Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2007-09-07 01:03 Göteborg Försändelsen har sorterats
2007-09-06 16:53 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
2007-09-06 14:47 Malmö Försändelsen har sorterats

äntligen funkar leveransen från DB
tackar så mycket..idag blir de kul...men de bör fixa monteringskön och telefonkön:)

Permalänk

Klunken m.fl - Telefonkön löser sig automatiskt när Monterings- och leveranskön hanterats. Nu ligger vi inte speciellt långt back alls, kanske 1-2 dagar på sin höjd, men med den volym order vi tar in blir det en belastning på Kundtjänst avseende mail och telefon ändå.. Vi söker personal till produktion i skrivande stund, se länk på http://www.shoppingsajterna.se/

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Går jag in och tittar på min beställning så står det: 731735097 Leveransklar - Avvaktar leverans 2007-09-07 10:59:21 Vad är det som händer nu? Den ska väl vara packad och klar? Varför har jag inte fått något kolliid?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Avstängd

alltså gud vad alla gnäller, vill ni ha era prylar direkt använd era ben ni fått och promenera ner till siba/elgiganten/whatever....

Permalänk

Bor man på en ort där det inte finns någon datorbutik så är det väldigt svårt att göra. Och jag vill bara veta vad det är som gör att mitt/mina packet inte skickas..

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
alltså gud vad alla gnäller, vill ni ha era prylar direkt använd era ben ni fått och promenera ner till siba/elgiganten/whatever....

Nu har väl varken Siba eller Elgiganten särskilt stort utbud för den som vill bygga sin dator själv?

Mitt paket är i alla fall på väg och jag har fört en dialog med Dbmannen, jag hoppas att dom får ordning på sina problem, och att alla får sina paket på utlovad leveransdag.

Andersson89 - Stog så för mig också från onsdag morgon tills iförmiddags då dom äntligen fick iväg mitt paket. Om du läser tråden så ser du att dom ligger efter med sina ordrar ett par dagar och att det snart ska vara löst-