Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
MultiMan - Den texten skall givetvis justeras men vi har fortfarande ett eget lager. Vi "speglar" endast sådant vi kan skaffa till dagen efter så att leveranstiden på grönmarkerad vara hålls rimligt låg, dvs 1-3 dagar.

Det är nu den 13e och fortfarande finns samma text kvar. Märkligt att det ska behöva ta sådan tid att ändra en mening. Här på forumet går det ju fort med orden. Det är direkt stötande att ni anger direkta felaktigheter om er själva, även om jag förstår att det riskerar ett ännu större kundtapp om majoriteten får redan på hur lagersituationen verkligen ser ut.

Ärlighet varar längst fick jag lära mig, men det var ju ett antal årtionden sedan. Dock, vi bygger ju själva det samhälle vi vill leva i, på alla plan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Förra veckan mailade jag db om att jag måste veta när jag kan vänta mig grejerna eftersom jag ska flytta till Indien snart, och att det inte funkar att det "bekräftade" datumet flyttas fram gång på gång. Det är fortfarande god tid för mig men om det är problem med leveransen vill jag ju veta det så att jag hinner beställa något annat.
Jag har inte fått något svar, men strax efter ändrades statusen till "leveransklar" och det har stått "levererad" på min orderöversikt sen i fredags, och "varorna finns nu på vårt lagor yada yada" och "avvaktar leverans" om man kollar info för den ordern.
Nu, onsdag eftermiddag, står det fortfarande "avvaktar leverans". Om det innebär att den ligger hos posten undrar jag varför jag inte fått bekräftelse och kolli-ID, och om inte är det väl lite väl lång tid för att packa grejerna? Om den ska "avvakta leverans" idag också kan jag nog inte få paketet den här veckan heller och det tycker jag är rätt tråkigt...
Beställde 22:e juli, alla varor var beräknade att komma innan augusti innan det började ändras, vad jag kan minnas. Inte för att ni kan hjälpa att era leverantörer är sega men jag vill veta vad som händer med min order.

En annan sak jag kom på som jag låtit vara innan, jag fick fel på ett Antec-chassi för mer än ett halvår sen och blev då lovad en avi så att jag kunde returnera det utan kostnad. Eller har jag missförstått det helt? Jag har för mig att jag hade tjatat lite för att få det svaret, men sen kom den aldrig ändå, och jag blev trött på att krångla med ett chassi jag ändå inte behövde längre just då. Sen när jag flyttade slängde jag chassit så det kvittar nu. Men det kändes iaf som om det var lite för besvärligt att få trasiga grejer fixade.

Synpunkt 3: Är inte bonusprylarna lite meningslösa? Det är såna saker man har om man behöver, och jag absolut inte behöver. Skulle inte ens vilja ge dem som present till någon... Nu har jag iofs bara 100 poäng. Men lite CD-R skivor eller ett enkelt USB-minne eller dylikt som man faktiskt använder hade varit mer meningsfullt, annars blir det bara onödig extra konsumption för att det är gratis.

Permalänk

MultiMan - Texten fixad. Att det tog lite tid förklaras med att det kan störa driften att publicera ny kod varför vi är lite restriktiva med det.. Sorry!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Hej datorbutiken

Om jag beställer en hel dator av er i lösa delar kan ni då montera den? Vid Ja, vad går det på då? Bor nära er butik i Staffanstorp så det behövs inte skickas

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskingevär
Hej datorbutiken

Om jag beställer en hel dator av er i lösa delar kan ni då montera den? Vid Ja, vad går det på då? Bor nära er butik i Staffanstorp så det behövs inte skickas

Funderat på att kolla deras hemsida?
Där står bl.a: Montering/test av specialkonfigurerat datorsystem 1 295:-

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

ok fyfan vad dyrt försöker hellre själv då

Permalänk
Medlem

Beställde varor i Onsdags morse som som alla hade en grön knapp och texten I lager, 1-3 dagars leverans
Har läste lite här på sidan nu och det verkar lite som om dom ändå inte har i lager utan dom får hem varorna på 1-3dagar eller hur menar dom?

Jag räknade med att få hem mina varor på 1-3 dagar men dom har inte ens skickat en bekräftelse på min beställning. Sen jag la in ordern har ingenting hänt.

Dum som jag var betalade jag med kort så pengarna drogs direkt.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

ja antigen är dom i lager eller hos deras leverantör och det stör jag mig på för det ser man ju inte, borde vara två ikoner, en för lager och en för leverantör.

Permalänk

SuPrAn, HazZarD - 1-3 dagar avser när vi kan skicka varan från oss. Detta ställdes dock på ända för några dagar sedan när beslut togs att lägga ut logistiken på tredje part. Inom kort kommer vi kunna erbjuda ett större lagerfört sortiment och snabbare leveranser. Avseende ikonerna kommer grön "plupp" avse vara i lager för omgående leverans.

För mer info kring detta, se nyheten på SweClockers:
http://www.sweclockers.com/nyhet/8131-datorbutiken_lagger_ut_...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Nu så hände det äntligen något

Varorna du beställt finns nu på vårt lager och kommer att levereras inom kort.
Fick ett mail och där stog det att varorna kommer skickas endast efter full betalning mottagits, men jag betalade med kort när jag gjorde beställningen så jag antar att det är ett meddelande som alla får när dom beställer?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskingevär
ok fyfan vad dyrt försöker hellre själv då

Det är inte så mycket egentligen, du har 3års inskicksgaranti också. (?)

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Lagersaldo strular

Har hittills varit väldigt nöjd med Datorbutiken.com, men känner mig dessvärre besviken efter de två sista beställningarna.
Den nästsista innehöll inte något godis (är man van att få lite så känner man sig lite lurad). Och den senaste ordern jag lagt är fortfarande inte behandlad, detta trots att jag vid beställningen beställde en skärm som fanns i lager och en hårddisk som skulle komma in två dagar senare.
I Onsdags kväll fanns monitorn fortfarande i lager som enligt min orderinfo inte skulle dyka upp förrän den 18/8 - väldigt konstigt. Hårddisken skulle komma in idag, men har inte fått något uppdatering på lagersaldo/orderinfo. Det har hittills gått att lita på DB.com, men fortsätter detta så kommer jag inte att handla mer då jag är beroende av korrekta lagersaldo och leveransdatum. Köper och bygger mycket datorer och har mer och mer gått över till DB.com från andra leverantörer, men vet inte om jag kan känna förtroende för lagersaldo och leveransdatum.

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem

Jag fick ett personligt mail om att min order skickats i måndags, efter att jag skrivit till kundtjänsten nån vecka tidigare, men jag har fortfarande inte fått någon riktig bekräftelse om att varorna är skickade, inget kollinummer. Idag är det fredag och jag har inga mail från datorbutiken, inga avier från posten, inget.
Normalt? Brukar man inte få veta när grejerna skickats ut, i ett automatiskt mail?

Permalänk

SuPrAn - Yes, standardsvar. Inget att bry sig om när man betalat med kort.

Gaidal - Jo, du skall få ett mail med kollinummer. Maila mig ditt ordernummer..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Hej
Beställde för första gången en ny dator i delar på datorbutiken i tisdags, allt gick smidigt och bra fram tills nu då jag upptäckte att min order har försvunnit. Jag har redan betallt allt och är lite orolig att den försvunnit, men förhoppninsvis syns den bara inte Har skickat till deras support men tänkte att jag kanske kan få ett snabbare svar här...

Permalänk
Medlem

Yes har precis kollat mitt grafikkort som är försenat enu engång!!!!!!!!
Räknade med att få kortet för ca 2veckor sedan!!!
Har väntat mer än en månad och har också varit dum och betalat med kort.
Börjar bli besviken på er instas datorbuticken.com.

Edit hoppas jag får det innan jag börjar plugga dvs 30augusti man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk

Seaz - Försvunnit? Nej, det tror jag inte. Maila mig så skall jag kolla på saken. Jag behöver ditt kundnummer.. Tänk på att du måste vara inloggad under "Internet-priser" för att se din order.

Vihan - En månad? Maila mig! Förvänta dig svar på måndag, senast tisdag, så skall jag kolla vad som hänt med kortet. Jag ser fram emot ditt mail!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Du har mail.

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Seaz - Försvunnit? Nej, det tror jag inte. Maila mig så skall jag kolla på saken. Jag behöver ditt kundnummer.. Tänk på att du måste vara inloggad under "Internet-priser" för att se din order.

Var inloggad på internet priser men den fanns inte där, det stod "inga aktiva ordrar" eller något sånt. Men det har löst sig nu finns den där igen Men tack i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hade en gratisfrakt innestående, jag passade på att beställa en ny dator från er.. men senare när jag såg att ni ändrat leveransdatum så avbeställde jag och beställde från en annan butik, Nu har min "gratisfrakt" rykt.

Är det en bugg eller en miss från er sida?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Seaz - Bra att det löste sig!

RoLeX - Nej, detta är ingen bugg. Din gratisfrakt "försvinner" i samband med order, dvs så fort du bekräftar en order där du valt att nyttja din gratisfrakt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Seaz - Bra att det löste sig!

RoLeX - Nej, detta är ingen bugg. Din gratisfrakt "försvinner" i samband med order, dvs så fort du bekräftar en order där du valt att nyttja din gratisfrakt.

Vad jag minns kunde jag inte välja utan den följde med ordern.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

RoLeX - Nej, har du en fraktfri leverans tillgodo kan du välja exvis antingen "Postpaket 0:-" eller "Postpaket 79:-". Väljer du det sistnämnda kvarstår den fraktfria leveransen på ditt konto. Det är gjort så för att du skall kunna skjuta upp en fraktfri leverans tills du skall handla lite mer.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Sååå, nu har lagervaror blivit försenade - allt enligt min kontosida på
DB.com. På ordersidan står det "Försenad - avvaktar nytt datum" på hårddisken, kollar man på varusidan står det "Tillfälligt slut - i lager tidigast 2008-08-25".
På skärmen står det fortfarande "bekräftad - tidigast 2008-08-18" vilket så här pass sent på kvällen (23:35) inte stämmer längre.

Ringer man kundtjänst så hamnar man i en telefonkö där det till sist är 2 före och sedan sitter man där tills a: Handen somnar och tappar luren. b: samtalet bryts då klockan passerar kundtjänstens öppettid - detta efter ha suttit närmare 1 timme och 10 minuter i kö. c: I ren frustration trycker man ihop luren så pass kraftigt att plasten spricker och luren disentigreras i handen och det kvarstår bara lite plastsmulor och en sladd - risken är överhängande för både hjärtinfarkt, hjärnblödning och stomipåse......

Vad är det som händer på DB.com ???

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem

Vet ni vad jag fick för svar jo att det var levrantörerna och db inte kunde påverka det. Och hur går det med

"Eget lager= Snabb leverans"

Jo en månad tack mitt somarlov är förstört!!!!

Har misat en massa lan med crysis!!!

Efter ca 1 mån 2 veckor ångrar man att man inte beställde på komplett.se
Dom tar fan inte en månad och 2 veckor i leverans tid. Jag tror i helvete att de har trevlig personal! Möts av ett sur ung kille i telefon som säger det är inte vårt fel vi kan ju inte beställa in och ha i lager eller? Joovisst helt rätt! Och när man frågar om man kan få kompensation som en dvi hdmi kabel på 2 meter då säger han mycket surt nej vi kan inte göra det, vi kan ej påverka leveranstiderna. Okeej det finns inga andra levrantörer eller?????????

Men nu har jag entligen fått kortet strax iallafall

Nästa köp= Komplett

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

lol!

Sammanfattning: Väntat en vecka på att få veta när grejerna egentligen kommer in till db, för datumet har ändrats några gånger. Sen får jag ett leveransmail om varorna gått till packning, fast utan kollinummer. Fem dagar senare ett mailsvar om att varorna skickats för några dagar sen. Exakt en vecka efter att grejerna skulle skickats får jag ett mail om att de inte har skickats alls, utan någon vidare förklaring (edit: efter att ha klagat i den här tråden...). Jag svarar och begär att samma dag få reda på vad som pågår och när jag får grejerna, det är ganska tidigt på eftermiddagen men jag hör inget mer. Klockan två dagen efter sitter jag nästan en timme i telefonkö för att prata med dem direkt. Det är en lång väntan för telefonsvararen säger "du har plats nummer ... i kön" tills jag är nummer 1, först då får jag veta min placering. Väntar sen 10 minuter som nummer 1.
Väl framme får jag veta att ordern legat i 8 dagar pga. av ett 10-pack CD-R skivor som inte finns fast de har stått som leveransklara hela tiden. Notera att jag inte fått veta något om detta. Jag säger diplomatiskt medan jag tänker "meh omgwtflol n00bs lr?" att då kan ni ju gärna skicka grejerna utan skivorna som jag kan köpa var som helst och skiter i vid det här laget, för jag har väntat länge nu.
Hoppas verkligen att jag får en leveransbekräftelse i eftermiddag...

Det är inget att göra någon jättegrej av för jag är ju fullt frisk och har hittat på annat att göra och får säkert grejerna sen... men jag kan ändå relatera till personen med "förstört sommarlov" ovan för jag har sett fram emot att ha en dator efter varje tråkig arbetsdag i flera veckor...

Permalänk
Medlem

Jahaja.. Följetongen fortsätter.....

Mail från DB kundtjänst:

"Meddelande om ändrat leveransdatum"

"Vi vill med detta mail berätta att minst en artikel på din order försenats från leverantör, vilket påverkar orderns totala leveranstid med uppskattningsvis 4 dagar. "

"Vi beklagar förseningen och ber dig notera att uppgifterna ovan är preliminära och bygger på information från våra leverantörer"

Roooooognnntuuuudjuuuuu........

Polaren som skulle ha skärmen kommer att bli såååååå glad att vänta några dagar till, han klarar sig så bra utan någon skärm alls....

Wow!

Nu till det faktiskt positiva: Hårddisken har äntligen blivit leveransklar! Halleluja!!!
Nu är det bara att hoppas på att leveransdatumen på skärmen som vid beställningen fanns i lager snart dyker upp på deras lager.....

Har de Ronny & Ragge som lageransvariga kanske ???

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem

Har de Ronny & Ragge som lageransvariga kanske ??? [/B][/QUOTE]

Jag ser det som mycket möjligt!

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

När jag handlar vill jag ha prylarna omgående. Så att beställa varor som inte finns i lager är för mig inget alternativ (möjligen varor på ingång). Att ett leverans datum bli framflyttat flera gånger är inte så proffsigt. Detta ger intrycket att man inte har någon större koll på sina leveranser. Datorbutiken har jag handlat på flera gånger men nu händer de nog inte igen. Kunder som är ute efter en produkt är ofta villiga att betala några kronor extra för en vara man kan få snabbare. Jag tyckte verkligen att DB var en bra butik men den uppfattningen har jag inte längre...

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag, eller har dom hamnat där dom var för...hur länge sen det nu var? Dom var inte populära iaf.