Star Citizen – den stora tråden

Permalänk

Jahapp, nu har jag blivit en Backer Räcker det med en handkontroll eller måste man köpa mer grejer för att ha någon chans i rymden?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jahapp, nu har jag blivit en Backer Räcker det med en handkontroll eller måste man köpa mer grejer för att ha någon chans i rymden?

Det tror jag, i en av filmerna sitter ju Chris själv med en handkontroll. Sen får man säker mer precision med en stor joystick, men många kommer nog köra med 360 kontroller.
https://www.youtube.com/watch?v=SJChKNB9lqk

Permalänk
Medlem

Det kommer säkerligen ha stöd för massa olika tillbehör. Allt från mus/tangentbord till handkontroll och riktigt joysticks.

Vafan hände egentligen. Det är uppe i snart 5.4 miljoner nu

Permalänk
Medlem

Hur många luras in i hypen och betalar mycket mer än vad det var tänkt från början? Jag har inte öst pengar på det, men ändå uppgraderat en gång och lurar på att göra det ytterligare en gång.

Har inte läst något om försäkring, är det något som ingår i alla skepp som man får när man "pledgat"? Eller bara extraskeppen man kan köpa? Eller är det något man köper vid sidan om?

Permalänk
Medlem

Sådär, då blev man befordrad från early Adopter till Rear Admiral också, med ett Constellation under byggnation. Helt sjukt egentligen, men man lever bara en gång.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hur många luras in i hypen och betalar mycket mer än vad det var tänkt från början? Jag har inte öst pengar på det, men ändå uppgraderat en gång och lurar på att göra det ytterligare en gång.

Har inte läst något om försäkring, är det något som ingår i alla skepp som man får när man "pledgat"? Eller bara extraskeppen man kan köpa? Eller är det något man köper vid sidan om?

Alla skepp man skaffar via crowdfunding fasen, dvs pledge skepp, skall ha livstidsgaranti på skrovet, men ej på uppgraderingar man gör. Det är så jag förstått det nu. Det var lite därför jag skaffade et bättre pledge skepp, så att man har nåt ritkigt bra som bas så man inte blir allt för rädd för att åka ut och utforska. Sen kanske försäkringar kommer vara billiga och inte alls några problem att skaffa senare, så vem vet, jag kanske ångrar mig hårt sen. Den som lever får se.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Stämmer. Du kan aldrig bli av med dina pledgeskepp vilket du kan om du köper samma skepp ingame senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Alla skepp man skaffar via crowdfunding fasen, dvs pledge skepp, skall ha livstidsgaranti på skrovet, men ej på uppgraderingar man gör. Det är så jag förstått det nu. Det var lite därför jag skaffade et bättre pledge skepp, så att man har nåt ritkigt bra som bas så man inte blir allt för rädd för att åka ut och utforska. Sen kanske försäkringar kommer vara billiga och inte alls några problem att skaffa senare, så vem vet, jag kanske ångrar mig hårt sen. Den som lever får se.

Det var väl det jag misstänkte. Tack för svaret.

Nej, jag håller nog i mina pengar trots allt även om jag är sugen på något riktigt trevligt fraktskepp av något slag. Skall flytta snart och hoppas kunna plugga ett tag framöver, så det får räcka. Det är ändå uppe i $5.5m om några minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vafan hände egentligen. Det är uppe i snart 5.4 miljoner nu

Helt sjukt, jag gillar

Min smärtgräns är MSIC Freelancer, helt perfekt egentligen för jag älskar att utforska. Ska bli härligt att hänga ute i gränslandet och kunna styra kosan ditåt kartan är tom

Jag får ingen av usream-strömmarna att funka, alla är svarta rektanglar för mig.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk

En annan dum fråga, nu när jag valde Origin 300i skeppet, till att börja med och att nu att dom har livstidsgaranti så blir fler och fler skepp intressanta.
Drake Cutlass för att leka pirat, Anvil Aerospace Hornet när man måste ut i krig, Misc Freelancer då man ska upptäcka världen.
RSI Constellation bara för att känna sig mäktig. 580 dollar för alla utöver Bounty hunter, helt galet.
Om man köper de ingame, finns det något pris då så man kan avgöra om man vill lägga ut riktiga pengar eller spara ihop ingame, och hur länge det kommer ta?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Nej det finns inget ingamepris än men jag antar att det kommer kosta en del sen har man som sagt försäkringen på de skepp man köper nu också så man kan aldrig bli av med dem. Det kan man om man köper dem ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det kommer säkerligen ha stöd för massa olika tillbehör. Allt från mus/tangentbord till handkontroll och riktigt joysticks.

Vafan hände egentligen. Det är uppe i snart 5.4 miljoner nu

Folk känner lukten av en kioskvältarsuccé och alla vill vara med. Dessutom blir de just nu omskrivna överallt som den största crowdfundingsuccén hittills vilket genererar nya intressenter. Snöbollseffekten.

Återstår att se om de kan leverera sen. Nu har de iaf fått möjligheten, vilket ju är ascoolt. Alltför länge har det saknats ett riktigt seriöst sci-fi flygsimulatorspel. Det som jag är mest spänd över är det här med att man själv kan sätta upp dedikerade servrar samt dedikerade modtools. Tänk er samma öppenhet som Skyrim, fast i rymden och att du kan sätta upp en server tillsammans med några polare och spela ihop. Det kommer ju att skapas en Star Wars RP server direkt.

Det finns potential för att skapa ett genredefinierande spel här som det kommer att snackas om i ett årtionde efteråt och den möjligheten känns värt en slant. Därav att jag har sponsrat dem.

Låt oss hoppas att drömmen går i uppfyllelse.

Ps. Dessutom: Oculus i kombination med det här = *torkar saliven från hakan* Ds.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fy fan vad awesome! Var jävligt tveksam på att dom satte mål att nå 5.5 miljoner, för att låsa upp Bengal Carriern.. Men fy fan vad förvånad man blir när man kolla statsen idag. Bådar mycket positivt till att Star Citizen kommer bli en succe

Får hoppas att jorden inte går under nästa månad ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Tror man kommer nå 6 miljoner. Det är 6 timmar kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tror man kommer nå 6 miljoner. Det är 6 timmar kvar

Jadå, jänkarna börjar ju snart vakna nu.

Permalänk
Medlem

Om de får upp websidan dvs. Den funkar inte just nu.

Permalänk
Medlem

6 miljoner skulle vart awesome, ett sådant här spel blir ju inte på riktigt utan orkester musik!

Har redan gjort mitt dock, 420$ får räcka!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funkar med flera konton, alltså om detta måstes ha om man vill vara pirat samtidigt som man vill ha ett lagligt företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

Någon som vet hur det funkar med flera konton, alltså om detta måstes ha om man vill vara pirat samtidigt som man vill ha ett lagligt företag?

Du kommer garranterat kunna skapa en karaktär på deras servrar världen och en helt annat i någon privat "öppen" server/mod.

Hurvida man kan skapa flera karaktärer på samma vet jag inte men det låter ganska troligt eftersom det nästan är standard i alla andra MMOs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du kommer garranterat kunna skapa en karaktär på deras servrar världen och en helt annat i någon privat "öppen" server/mod.

Hurvida man kan skapa flera karaktärer på samma vet jag inte men det låter ganska troligt eftersom det nästan är standard i alla andra MMOs.

Fast nu är ju detta inte ett MMO så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

Fast nu är ju detta inte ett MMO så

Jo det är det.

Kommer vara MMO liknande guildwars modell.

Från deras hemsida:
"•Single Player – Offline or Online(Drop in / Drop out co-op play)
•Persistent Universe (hosted by US)
•Mod-able multiplayer (hosted by YOU)
•No Subscriptions"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jo det är det.

Kommer vara MMO liknande guildwars modell.

Från deras hemsida:
"•Single Player – Offline or Online(Drop in / Drop out co-op play)
•Persistent Universe (hosted by US)
•Mod-able multiplayer (hosted by YOU)
•No Subscriptions"

Skrivet av http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen-faq/:

Is Star Citizen an MMO?
No! Star Citizen will take the best of all possible worlds, ranging from a permanent, persistent world similar to those found in MMOs to an offline, single player campaign like those found in the Wing Commander series. The game will include the option for private servers, like Freelancer, and will offer plenty of opportunities for players who are interested in modding the content. Unlike many games, none of these aspects is an afterthought: they all combine to form the core of the Star Citizen experience.

Så inte ett MMO och vill därför veta om någon har hört något från utvecklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

Så inte ett MMO och vill därför veta om någon har hört något från utvecklarna.

Jag förstår inte varför alla skall vara så envisa... :S

Om utvecklaren påstår att något är ett MMO eller inte har INGET med saken att göra. World of Tanks eller BF3 är inga MMO eftersom de saknar persistant world, Star Citizens är ett MMO eftersom det har en persistant world.

Läser du på vad ett MMO är under:

http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_gam...

så framgår det tydligt att Star Citizen uppfyller alla krav för att vara ett MMO, och därför kommer vara ett MMO.

Mitt singleplayer spel blir inte mer MMO bara för jag påstår att det är det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag förstår inte varför alla skall vara så envisa... :S

Om utvecklaren påstår att något är ett MMO eller inte har INGET med saken att göra. World of Tanks eller BF3 är inga MMO eftersom de saknar persistant world, Star Citizens är ett MMO eftersom det har en persistant world.

Läser du på vad ett MMO är under:

http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_gam...

så framgår det tydligt att Star Citizen uppfyller alla krav för att vara ett MMO, och därför kommer vara ett MMO.

Mitt singleplayer spel blir inte mer MMO bara för jag påstår att det är det...

Dock frågade jag inte om det var ett MMO, jag frågade om flera charactärer som du svarade på genom att jämföra med andra spel som SPECIFIKT marknadsför sig som MMOs. Eftersom utvecklarna för detta har valt att säga att de INTE är ett MMO så håller de sig inte till den modellen och ditt svar ger mig inget.

Permalänk
Medlem

Okej jag borde ha svarat: "Andra liknande spel som har persistant world massiv online multiplayer" istället...

Förlåt för jag tyckte MMO lät kortare och smidigare

Men om vi säger såhär då.
Ifall man inte skulle få skapa flera karaktärer kommer många fans bli mycket besvikna, och då det inte är mycket extra jobb för dem, samt de verkar gilla att göra saker som communityn frågar efter kommer det troligtvis finnas med. Eventuellt som i GW eller WoT med liknande betalmodeller där du får betala lite extra $ för att låsa upp fler karaktärs/garage slots.

Permalänk

Ingen som har länkat den nya filmen? Trodde det här bara var en concept-bild, men det var visst lite större än så

http://vimeo.com/53829036

Helt sjukt att 6 miljoner faktiskt är inom räckhåll nu. Mindre än 150k kvar nu, och vi har dryga 3h på oss.

Jag köpte mig en M50 Interceptor trots allt. Så nu har man 4 skepp att leka med Antagligen så kommer jag använda M50 när jag lirar ensam, och P52 när jag åker med polare. Dogfighting ftw!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

6 MILJONER! WOOOH All hail the lamp!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt bra!

Permalänk
Medlem

Blev ett $60 paket med en 300i för mig. Känns som det är allt jag har råd med för närvarande.

Någon som vet om det kommer att gå att köpa upp sig innan spelet släpps eller är det hård deadline om 50 min?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL