Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Denna verkar vara begränsad till särskilda användare.

"Vi är ledsna men du är inte berättigad till detta erbjudande. För mer information vänligen kontakta Nespresso-klubben och uppge felkoden C140."

Kanske borde ha nämnt detta också, men jag antog att det skulle framgå på något vis i processen. Jag har inte beställt själv (än), funderar fortfarande.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

<Uppladdad bildlänk>

Kanske borde ha nämnt detta också, men jag antog att det skulle framgå på något vis i processen. Jag har inte beställt själv (än), funderar fortfarande.

För 680 spänn är det inte mycket att fundera på
I värsta fall dricker du 100 koppar go kaffe och sedan säljer du maskinen för en femhundring och går typ break even.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Lägg till rabattkoden "POPBLACK" eller "POPWHITE" i kassan. Så läggs en svart eller vit maskin till i korgen för 0kr.

Tack! Jag lyckades få in 10% rabatt också när jag gick med i email listan. Så tips om någon funderar på köp.

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

För 680 spänn är det inte mycket att fundera på
I värsta fall dricker du 100 koppar go kaffe och sedan säljer du maskinen för en femhundring och går typ break even.

Hehe ja, hoppas bara inte marknaden blir översaturerad av andrahands-pop-maskiner sedan

Skrivet av Entash:

Tack! Jag lyckades få in 10% rabatt också när jag gick med i email listan. Så tips om någon funderar på köp.

Hur fick du till -10%? Jag la till email osv men får inte in den i kassan sedan. Borde den inte komma automatiskt?

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk

Förresten - vid en snabb blick på Blocket finns det ett gäng Pop-maskiner ute för ~500 som inte verkar sålda på några veckor. Så andrahandsvärdet kan vara lågt.

Bara en liten varning. Jag funderar fortf på saken pga det.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Hehe ja, hoppas bara inte marknaden blir översaturerad av andrahands-pop-maskiner sedan

Hur fick du till -10%? Jag la till email osv men får inte in den i kassan sedan. Borde den inte komma automatiskt?

Minns inte exakt, tryckte mig bara fram massa, kanske länken nedan. Hade inte rabatt först men blev utloggad och när jag kom in igen låg det en rabatt där.

https://www.nespresso.com/se/se/registration?execution=e1s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

För 680 spänn är det inte mycket att fundera på
I värsta fall dricker du 100 koppar go kaffe och sedan säljer du maskinen för en femhundring och går typ break even.

Tyvärr så säljs inte vertuo i normala butiker utan man måste beställa från hemsidan om man vill ha fler,
jag gissar att jag kommer dricka upp mina kapslar, experimentera lite med att hacka maskinen och sedan köpa en ny espressomaskin.

Hoppade ändå på då min nuvarande maskin är på väg att ge upp, men det är ändå svårt att slå kaffe från nymalda bönor - får se vad nespresso levererar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Tyvärr så säljs inte vertuo i normala butiker utan man måste beställa från hemsidan om man vill ha fler,
jag gissar att jag kommer dricka upp mina kapslar, experimentera lite med att hacka maskinen och sedan köpa en ny espressomaskin.

Hoppade ändå på då min nuvarande maskin är på väg att ge upp, men det är ändå svårt att slå kaffe från nymalda bönor - får se vad nespresso levererar.

Så var det ganska länge med "vanliga" nespresso kapslar också. Nu finns dem i varje livsmedelsbutik. Tror att vertuokapslarna går samma väg. Något år exklusivt i nespressobutik/online för att sedan leta sig ut bredare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Så var det ganska länge med "vanliga" nespresso kapslar också. Nu finns dem i varje livsmedelsbutik. Tror att vertuokapslarna går samma väg. Något år exklusivt i nespressobutik/online för att sedan leta sig ut bredare.

Vertuokapslarna har funnits sen 2014 (2016 i europa). Tor inte det kommer komma kapslar från andra leverantörer tyvärr.

https://www.kaffekapslen.se/artikler/nespresso-vertuo-guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Så var det ganska länge med "vanliga" nespresso kapslar också. Nu finns dem i varje livsmedelsbutik. Tror att vertuokapslarna går samma väg. Något år exklusivt i nespressobutik/online för att sedan leta sig ut bredare.

Det var pga nespresso hade patent på "kapseln" tills rätten tillintetgjorde patentet och alla fick tillverka kapslar (källa). Tror "problemet" med nya kapslarna är att de har en rätt unik metod (centrifugering) för att utvinna kaffet och således kan de kanske behålla sitt patent denna gång.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tack! Jag lyckades få in 10% rabatt också när jag gick med i email listan. Så tips om någon funderar på köp.

Jag har fått hem min nu, ska fixa en köpp om en stund. Tänkte bara tillägga att man dessutom får Nespressos sample box med 12 kapslar till, så 112 kapslar + maskin för 700 kr känns som en bra deal (Kanske inte går att köpa längre ens?)

Sample boxen ser ut såhär: https://product-images-cdn.liketoknow.it/3kCpuKl4Yfw13DYnOaGF...
(Tog bild från Google)