Streamlabs krångel med Browser Sources

Permalänk

Streamlabs krångel med Browser Sources

Halloj.

Jag håller på med en layout för en stream, där jag ska ha både en bracket från challonge och en spellista från youtube.
Bara att lägga till Browser source tänkte jag. Men När jag lägger till dem, så dyker det upp rutor där jag ska godkänna det ena och det andra. Bara i Streamlabs, inte i själva browsern.

Jag testade att stänga av mina adblocks osv, för att försöka få upp ett popup fönster där jag kunde godkänna, och gå vidare, men de dyker inte upp....

Det funkade att visa bracketen i challonge för några veckor sen, men nu går det ju inte.

Kan någon hjälpa?

Permalänk

att de inte dyker upp i din browser är troligen för att du redan accepterat det där så kakor å shit som säger att du är good to go existerar redan.

obs browser är ju typ en helt ny browser så inga kakor och så vidare existerar för dessa fönster.

vill du inkludera div webfönster i obs browsern så får du typ använda dig av embeded länkar.

EDIT:

såg nu att det fanns ett "interact" om man högerklickade på browser källan som öppnade ett fönster där du kunde klicka och skriva i fönstret.

använder typ aldrig browser i obs så visste inte att det gick trodde allt var tvunget att bara embed länkar.

men det medför ju att du kommer kunna logga in och acceptera cookies även med obs browsern utan bekymmer så borde lösa problemet med att behöva acceptera cookies iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tack snälla Rouge of Darkness. Det funkade perfekt!

Permalänk
Skrivet av Djungelraffel:

Tack snälla Rouge of Darkness. Det funkade perfekt!

vilken tur.

för jag kollade i obs studio och tänkte inte på att du använde streamlabs (typ samma fast med massa plugins förinstallerade)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows