söker ett ryndstations manager spel

Permalänk

söker ett ryndstations manager spel

söker ett specifikt sådant.
man börjar i en liten rymdbas mitt i rymden, sen får man expandera och sätta ut mer och mer moduler, dra el, värme och luft till dem, man kan anställa folk från jorden, beställa varor om så behövs. minns inte var målet med spelet var, om det bara var att sköta om stationen eller om man skulle göra nått mer.

nån som vet namnet på spelet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är det möjligtvis Surviving Mars du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Är det möjligtvis Surviving Mars du tänker på?

Det första jag också tänkte på.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av tonii:

Är det möjligtvis Surviving Mars du tänker på?

rymdstationen var ute i själva rymden, inte på nån planet.
har ett svagt minne utav att man var på uppdrag från jorden att borra en massa material och man kunde bygga nån modul som skickade ut drönar för det syftet.
man skulle bygga generatorer inne i rymdstationen och från dessa så skulle man dra el, luft och värme till de olika modulerna så att människor kunde leva där.
människorna hade olika skills, vissa stod för underhållet utav maskiner, vissa var forskare osv, dessa kunde man anställa från jorden.
mat har jag också för mig att man kunde producera längre fram i spelet, men är lite osäker.
spelet har väl minst 5 år eller mer på nacken.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Funderade först på Space Engineers men lite osäker i och med nya inlägget. Aldrig spelat det själv men var väldigt populärt när det var nytt. Såvida jag inte blandar ihop med något annat.
https://store.steampowered.com/app/244850/Space_Engineers/

Space Haven påminner lite men lika där, inget jag spelat själv men varit lite nyfiken på. Men fortfarande Early Access efter många år på Steam samtidigt...
https://store.steampowered.com/app/979110/Space_Haven/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

rymdstationen var ute i själva rymden, inte på nån planet.
har ett svagt minne utav att man var på uppdrag från jorden att borra en massa material och man kunde bygga nån modul som skickade ut drönar för det syftet.
man skulle bygga generatorer inne i rymdstationen och från dessa så skulle man dra el, luft och värme till de olika modulerna så att människor kunde leva där.
människorna hade olika skills, vissa stod för underhållet utav maskiner, vissa var forskare osv, dessa kunde man anställa från jorden.
mat har jag också för mig att man kunde producera längre fram i spelet, men är lite osäker.
spelet har väl minst 5 år eller mer på nacken.

Ja då vet jag tyvärr inte. Min google-fu är sådär men lyckades få fram några titlar: Space Station Tycoon, Falling Frontier och Ixion.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av anders190:

Funderade först på Space Engineers men lite osäker i och med nya inlägget. Aldrig spelat det själv men var väldigt populärt när det var nytt. Såvida jag inte blandar ihop med något annat.
https://store.steampowered.com/app/244850/Space_Engineers/

Space Haven påminner lite men lika där, inget jag spelat själv men varit lite nyfiken på. Men fortfarande Early Access efter många år på Steam samtidigt...
https://store.steampowered.com/app/979110/Space_Haven/

inget utav dem tyvärr, men space engineers ska jag hålla ett öga efter, intressant.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av tonii:

Ja då vet jag tyvärr inte. Min google-fu är sådär men lyckades få fram några titlar: Space Station Tycoon, Falling Frontier och Ixion.

tack för att du försökte iaf. inget utav dem heller tyvärr

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av perost:

liknande, men nej

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

spelet såg rätt så snyggt ut, zoomade man in så såg man alla rummen osv och zoomade man ut så lades taket på så att man såg stationens helhet.

när man byggde en ny modul så såg man människorna gå till slussen, ta på sig rymddräkterna och sen åka ut i rymden till stället där modulen skulle byggas.

man kunde genom en dator ta kontakt med sina arbetsgivare på jorden, ibland hade de frågor som man skulle svara på.

jo man kunde odla sin egen mat kom jag på nu, man byggde moduler med farms i sig.

hmm, jag kommer på mer och mer allt eftersom, men inte namnet

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av tonii:

Ja då vet jag tyvärr inte. Min google-fu är sådär men lyckades få fram några titlar: Space Station Tycoon, Falling Frontier och Ixion.

sorry, det var jag som var lite för snabb att avfärda dessa spel du nämnde, det var Space Station Tycoon som jag sökte.
tack

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer