Svart skärm efter att locket stängts, trots inställningar att inget ska hända!

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Svart skärm efter att locket stängts, trots inställningar att inget ska hända!

Har en Asus Zenbook UX430UAR med Win10 Home.

Har under energi-inställningar ställt in att INGET ska hända när man stänger locket och även stängt av allt vad sleep mode och allt sånt heter.

Trots detta så är skärmen svart när man öppnar locket igen efter typ en kvart. Datorn är fortfarande på men det enda sättet att få liv i skärmen igen är att hård-starta om genom att hålla inne powerknappen i några sekunder.

Har sökt runt lite och provat det mesta nu tror jag.

Någon som känner till problemet? Det är en hel del på typ Reddit som upplever samma problem och inte heller finner någon lösning.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coxen:

Har en Asus Zenbook UX430UAR med Win10 Home.

Har under energi-inställningar ställt in att INGET ska hända när man stänger locket och även stängt av allt vad sleep mode och allt sånt heter.

Trots detta så är skärmen svart när man öppnar locket igen efter typ en kvart. Datorn är fortfarande på men det enda sättet att få liv i skärmen igen är att hård-starta om genom att hålla inne powerknappen i några sekunder.

Har sökt runt lite och provat det mesta nu tror jag.

Någon som känner till problemet? Det är en hel del på typ Reddit som upplever samma problem och inte heller finner någon lösning.

Du har kanske en skärmsläckare som hänger sig, om du vill att skärmen ska vara tänd behöver du inte bara ställa om energischemat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av mrqaffe:

Du har kanske en skärmsläckare som hänger sig, om du vill att skärmen ska vara tänd behöver du inte bara ställa om energischemat.

Har ingen skärmsläckare aktiverad.

Jag kanske var lite otydlig, skärmen blir såklart svart och stänger av sig när man stänger locket
Men sen stannar den i svart läge när man öppnar den igen.
Vad jag har avaktiverat i energischemat är att datorn inte sä gå in i sleep mode/hibernation/stänga av datorn, när man stänger locket.

Jag har till och med blåst rent och gjort en nyinstallation. Med senaste allt, drivisar, bios you name it!

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat om datorn verkligen är igång o0ch inte hängt sig, tex genom att logga in med fjärrskrivbord när skärmen dött ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.