Permalänk
Medlem

Hjälp med prestandabeskrivning

Jag har fixat ihop en gammal dator som ska skänkas till vildakidz (förening som hjälper barn och familjer med begränsad ekonomi).

Datorn fungerar fint till kontorsarbete men finns det chans att den klarar enklare spel? Vore i så fall uppskattat med hjälp att fixa en ärlig beskrivning på vad som är en rimlig förväntning innan jag lägger upp annonsen.

AMD FX 8350 4,0GHz (8 kärnor)
Moderkort Asus M5A97
8 GB ram
EVGA Geforce GTX 670 FTW 2Gb
WD Green 1 TB lagring
24" 1080p skärm

Hoppas jag valt rätt forumdel, annars får mod gärna flytta tråden.

Permalänk
Medlem

Kan såklart spela äldre spel, men även vissa som är fortsatt populära idag som Gta 5, Valorant, Minecraft, Forza Horizon 4/5, Fifa (inkl. 23), Rainbow Six Siege m.fl. Även möjligen lite Fortnite och Apex Legends på låga inställningar men kanske inte bästa upplevelsen

Sen finns det ju alltid en massa nya väldigt simpla spel som är populära som går i trender, som Among Us. Vet inte vad sådant som är populärt just nu, men de kan ju spelas på 'potatisar' och 'brödrostar' liksom.

Permalänk
Medlem

En SSD hade gjort underverk i den datorn och +8GB beggat RAM hade nog inte suttit fel för spel.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Kan såklart spela äldre spel, men även vissa som är fortsatt populära idag som Gta 5, Valorant, Minecraft, Forza Horizon 4/5, Fifa (inkl. 23), Rainbow Six Siege m.fl. Även möjligen lite Fortnite och Apex Legends på låga inställningar men kanske inte bästa upplevelsen

Sen finns det ju alltid en massa nya väldigt simpla spel som är populära som går i trender, som Among Us. Vet inte vad sådant som är populärt just nu, men de kan ju spelas på 'potatisar' och 'brödrostar' liksom.

Tackar, det uppskattas att kunna ge lite exempel och referens!

Skrivet av Fenrisulvfan:

En SSD hade gjort underverk i den datorn och +8GB beggat RAM hade nog inte suttit fel för spel.

Absolut! Jag har haft lite utkik efter en billig 120/240 GB ssd men inte lyckats göra något fynd men det hade verkligen varit en värd uppgradering.
4*2GB ram idag så behöver i så fall hitta 2*8 eller 4*4 GB, det är lättare att även uppgradera i efterhand.