Permalänk
Medlem

Max var syftningsfel. Ricchiardio flydde fältet när max gasa förbi honom i simulatorn. Sen fick han en bra deal av renault också som gjorde en dålig affär.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Lite långsökt kan jag tycka, för det första tycker jag inte de kan jämföras. Dels har Bottas haft en avsevärt större samt längre topp än vad Ricciardo någonsin haft (även om Ric är en hyvens svärmorsdröm och därför mycket poppis i bland annat Sverige) men sedan att båda nu skulle förtjäna en plats i F1 pga mest för att de är "härliga medieprofiler"... njae.

Nu var inte min jämförelse av dom rent prestandamässigt i sina bilar, då precis som du säger så är Bottas vassare än Ric.
Men jag tycker det är lite kul med avslappnade profiler i sporten, himla tråkiga presskonferenser när dom bara svarar ja och nej på frågor. Sen är dagens reportrar ganska kassa tycker jag med dåliga frågor.
Men är det enough att vara ett charmtroll för att få ha en plats i F1? Nää det tycker jag såklart inte, men himla tråkigt om alla bara va bittra hela tiden och skyller på grejer. Denna eviga vågskål..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Nu var inte min jämförelse av dom rent prestandamässigt i sina bilar, då precis som du säger så är Bottas vassare än Ric.
Men jag tycker det är lite kul med avslappnade profiler i sporten, himla tråkiga presskonferenser när dom bara svarar ja och nej på frågor. Sen är dagens reportrar ganska kassa tycker jag med dåliga frågor.
Men är det enough att vara ett charmtroll för att få ha en plats i F1? Nää det tycker jag såklart inte, men himla tråkigt om alla bara va bittra hela tiden och skyller på grejer. Denna eviga vågskål..

Absolut inget fel på Bottas men han har bara vunnit i Merc. Ricciardo har ju vunnit med McL förutom RB. Bot har 4 säsonger med vinster och 5 säsonger från första till sista. Ric har 5 säsonger med vinster och det är 8 säsonger mellan första och sista.
Pallplatser har Bot bara en i Williams och en hög i Merc, Ric har pallplatser med McL, RB & Renault. Båda har från första till sista 8 säsonger. Men visst Bot körde Merc när dom var som vassast och har bättre placeringar i totalen.

Båda till Haas som gillar erfarna förare så får de göra upp om vem som är bäst av dom

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Absolut inget fel på Bottas men han har bara vunnit i Merc. Ricciardo har ju vunnit med McL förutom RB. Bot har 4 säsonger med vinster och 5 säsonger från första till sista. Ric har 5 säsonger med vinster och det är 8 säsonger mellan första och sista.
Pallplatser har Bot bara en i Williams och en hög i Merc, Ric har pallplatser med McL, RB & Renault. Båda har från första till sista 8 säsonger. Men visst Bot körde Merc när dom var som vassast och har bättre placeringar i totalen.

Båda till Haas som gillar erfarna förare så får de göra upp om vem som är bäst av dom

Ohh! Den tanken gillade jag! Bottas och Ric i Haas. Himla bra duo skulle jag tro, ganska givmilda båda två och bra teamspelare.

Dock så skulle jag tro att Audi kan vara intresserade av Bottas tills dom är igång 2026

Permalänk
Medlem

Hur tror ni att förare uppställningen kommer se ut 2025 ?

Red Bull Verstappen-Perez
Ferrari Leclerc-Hamilton
Mclaren Norris-Piastri
Mercedes Russell-Antonelli
Aston Martin Alonso-Stroll
RB Tsounda-Lawson
HAAS Bearman-Magnusson
Wiliams Albon-Bottas
Alpine Gasly-Ocon
Sauber Sainz-Hulkenberg

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur tror ni att förare uppställningen kommer se ut 2025 ?

Red Bull Verstappen-Perez
Ferrari Leclerc-Hamilton
Mclaren Norris-Piastri
Mercedes Russell-Antonelli
Aston Martin Alonso-Stroll
RB Tsounda-Lawson
HAAS Bearman-Magnusson
Wiliams Albon-Bottas
Sauber Sainz-Hulkenberg

Jag tror Sainz går till antingen Mercedes eller Red Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag tror Sainz går till antingen Mercedes eller Red Bull.

Mercedes tror jag inte på eftersom dom bara vill erbjuda max 1 års kontrakt. Och kommer inte heller ta något beslut först Antonelli har fyllt 18. Tror inte Sainz har lust att vänta så länge.

Red Bull kanske men vill han verkligen vara andra förare till Verstappen egentligen ? Sedan så gör Perez exakt vad andra förare ska göra i topp team just nu. Men det kanske ändras under Europa säsongen som föra året när han var hel kass och knappt tog sig till Q3 så vi får väl se.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur tror ni att förare uppställningen kommer se ut 2025 ?

Red Bull Verstappen-Perez
Ferrari Leclerc-Hamilton
Mclaren Norris-Piastri
Mercedes Russell-Antonelli
Aston Martin Alonso-Stroll
RB Tsounda-Lawson
HAAS Bearman-Magnusson
Wiliams Albon-Bottas
Sauber Sainz-Hulkenberg

Något i den stilen, men tror mer som ovanstående att Sainz väljer något team som ligger mer i toppen.
Sen hoppas jag att Stroll pajasen är borta till säsongen 2025.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nä säger mer om max. Albon, gasly, Perez, kvyat, ricchiardio, sainz är alla dugliga förare

Säger du det så..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Något i den stilen, men tror mer som ovanstående att Sainz väljer något team som ligger mer i toppen.
Sen hoppas jag att Stroll pajasen är borta till säsongen 2025.

Det är vi nog många som tycker, så länge pappa äger stallet så kommer han fortsätta att vara helt omedveten och opåverkad vad som händer eller vad han orsakar

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Abu Dhabi Autonomous Racing League

Live nu.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Abu Dhabi Autonomous Racing League

https://www.youtube.com/watch?v=TPzBH-7ckO0

Live nu.

Självkörande racinbilar fanns i fönstret på leksaksaffären när man var liten knodd för länge sedan.

Men halv skämt åsido.
När team-order redan är kontroversiella så kan jag knapp sätta ord på hur ointressant en självkörande serie skulle vara när utgången med 100% säkerhet bestäms utanför "bilarna".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Abu Dhabi Autonomous Racing League

https://www.youtube.com/watch?v=TPzBH-7ckO0

Live nu.

Jag förstår att det är ett proof of concept och mediastunt, men fasen vilken deppig framtidsbild man kan få… AI-konst och autonom motorsport. Bara lägga sig ner och dö.

Permalänk
Medlem

Nu var det ganska menlöst. Bilarna stannade osv så det är en bit kvar. Nu tror jag inte att AI kommer ersätta mänskliga racingförare, har väldigt svårt tro den stora massan är intresserade av att följa en sådan serie. Teknologin däremot har absolut en framtid i andra sammanhang.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nu var det ganska menlöst. Bilarna stannade osv så det är en bit kvar. Nu tror jag inte att AI kommer ersätta mänskliga racingförare, har väldigt svårt tro den stora massan är intresserade av att följa en sådan serie. Teknologin däremot har absolut en framtid i andra sammanhang.

Teknologin borde stoppas innan det blir totalförbud mot att köra bil själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Teknologin borde stoppas innan det blir totalförbud mot att köra bil själv.

Finns mycket man kan önska men där kommer vi nog inte ha särskilt mycket säga till om. Jag gillar utvecklingen lika lite som du men tyvärr är det nog dit vi är på väg.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Finns mycket man kan önska men där kommer vi nog inte ha särskilt mycket säga till om. Jag gillar utvecklingen lika lite som du men tyvärr är det nog dit vi är på väg.

Dags för väpnat uppror kanske?

Permalänk
Medlem

Högst pinsamt... Lisa är cool dock i intervjun.

https://www.facebook.com/watch/?v=776973100754533

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

https://corp.formula1.com/formula-1-and-viaplay-group-agree-l...

Innebär detta att man fortsatt kan titta genom F1TV, eller tvingas man till något överprisat Viaplay-abonnemang tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

https://corp.formula1.com/formula-1-and-viaplay-group-agree-l...

Innebär detta att man fortsatt kan titta genom F1TV, eller tvingas man till något överprisat Viaplay-abonnemang tro?

"F1 TV Pro är fortsatt tillgängligt i länderna."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/GMM0nV/kort-om-sport...

Vilket är väl bra för konsumenten, är väl alltid bra med valmöjligheter. Dock tycker jag det ändå är konstigt med F1 TV Pro, dom säljer apdyra rättigheter, som dom sedan underminerar genom att erbjuda en egen tjänst där dom har en högst tvivelaktigt konkurrensfördel. Dessutom verkar partners till och vara tvingade till att marknadsföra F1 TV Pro... Aja är väl bra for oss, att det finns ett såpass mycket billigare alternativ, men som sagt känns det som en konstig affärssituation. Men antar att inte allt för många bytt till F1 TV Pro, för då hade man väl inte förlängt. Men om fler och fler byter, kanske vi äntligen får se ett F1/motor paket för att kunna konkurrera med priset? Nuvarande pris är ju minst sagt magstarkt, och känns väl typ bara motiverat om man kollar på väldigt mycket olika sporträttigheter.

Permalänk
Medlem

Vore ju inte så jäkla kul om de tog bort möjligheten för mig titta på F1TV när jag precis betalat för ett år till.

Låter dock betryggande att jag kan fortsätta men jag vill nog se en säker bekräftelse på det innan jag slappnar av, AB hör inte till de mest pålitliga källorna i min bok.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har bundet Allente i 1,5 år till så är det trevligt att F1 stannar kvar. Måste säga att jag är rätt förvånad dock med tanke på deras ekonomiska läge. Gött att fortsätta kunna höra Janne o co’s kommentering.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vore ju inte så jäkla kul om de tog bort möjligheten för mig titta på F1TV när jag precis betalat för ett år till.

Låter dock betryggande att jag kan fortsätta men jag vill nog se en säker bekräftelse på det innan jag slappnar av, AB hör inte till de mest pålitliga källorna i min bok.

Finns ju alltid vpn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vore ju inte så jäkla kul om de tog bort möjligheten för mig titta på F1TV när jag precis betalat för ett år till.

Låter dock betryggande att jag kan fortsätta men jag vill nog se en säker bekräftelse på det innan jag slappnar av, AB hör inte till de mest pålitliga källorna i min bok.

Kan med 99,9% säkerhet säga att det är i princip bara ett kopierat pressmeddelande från viaplay, samma text på flera nyhetssidor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Finns ju alltid vpn

Visst, men slipper jag böka med sådant så vill jag helst slippa.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Galet! Hade vart intressant se en AI lösa detta https://www.youtube.com/shorts/W6fAqYmV-XQ

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.bbc.co.uk/sport/articles/c84z8qklqvzo.amp

Väldigt mycket rykten nu om att Adrian Newey ska lämna Red Bull. Ska bli intressant att se hur detta utspelar sig. Om Newey lämnar, kommer då Verstappen att lämna också? Och vad händer med Horner?

Edit: Nu officiellt bekräftat:
https://www.formula1.com/en/latest/article/breaking-red-bull-...

Permalänk
Medlem

Återstår att se. De har ju ersättare till newey så kan ju va positivt med lägre lönekostnader

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Adrian Newey will leave Red Bull in 2025 after 19 years with the Formula 1 team.

Ferrari next och Red Bull kommer falla som en sten

https://www.google.com/amp/s/www.skysports.com/amp/f1/news/12...