Permalänk

Nu har jag bestämmt mig, efter att ha luskat fram att det faktiskt är 8-bitars färggjup på LGn (Tillverkarens PDF måste stämma ) så blir det den istället för HPn, dock så tror jag att jag kommer sakna glossyn, men å andra sidan kanske det blir konstigt om man har 2 tfts brevid varandra och den ena är med glossy-yta.

Permalänk
Medlem

Varför frågar många om denne skärm har möjlighet att koppla VGA? Är inte DVI det senaste/bättre? Är det någon fördel med VGA mot DVI?

Permalänk

Vissa sitter väl fortfarande på en grafik kort som inte har DVI, sen så är det väldigt lite skillnad mellan DVI och VGA enligt mig.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Varför frågar många om denne skärm har möjlighet att koppla VGA? Är inte DVI det senaste/bättre? Är det någon fördel med VGA mot DVI?

Laptopen har bara VGA, prioriterade inte DVI vid detta laptop köp. Förövrigt en Dell Vostro 1500, måste väl funka bra med denna skärm? Ett GeForce 8600M GT 256MB GDDR2.

Jag tror jag bestämt mej för HPn, kan dock inte lägga order än då man väntar på löning :/

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
En W2207 har (om än dåliga) inbydda högtalare. Skaffa en kabel där du har RCA-honor på ena änden och Sterero-hane på andra änden så kan du koppla in tv-spelet i de inbyggsa högtalarna

Alltså jag är ganska kass när det gäller sånt här... Jag vill använda mina datahögtalare när jag ska lira xbox 360 på skärmen, kan du skicka länkar på vilka kablar jag måste ha för att göra det? Vet att jag säkert är jättedum som inte fattar vad du menar, men uppskattar verkligen om du (eller någon) skulle visa länkar där jag kan köpa de kablar som behövs.

Permalänk

Tja! Är det någon som skulle kunna ta en bild där man ser skillnaden på en HP w2207 och en 17" CRT?

TACK!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winter1
Ang kablar...

en sådan här:

De röda och vita kablarna från 360:m in i röd/vit på en sådan kabel. Sedan stereopluggen in i t.ex skärmen, om du nu vill använda den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
en sådan här: http://www.marketworks.com/hi/71/71133/10a3-042hf.jpg

De röda och vita kablarna från 360:m in i röd/vit på en sådan kabel. Sedan stereopluggen in i t.ex skärmen, om du nu vill använda den.

det kommer ju med en sån där också? fast inte som kabel då men en lite adapter , iaf med microsoft vga kabeln.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
en sådan här:

De röda och vita kablarna från 360:m in i röd/vit på en sådan kabel. Sedan stereopluggen in i t.ex skärmen, om du nu vill använda den.

Okej tack, det där fattade till och med jag! En sådan kabel finns väl på alla elektronikaffärer kan jag tänka mig.
Då är det bara att vänta tills xboxen kommer hem från reparationen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
en sådan här: http://www.marketworks.com/hi/71/71133/10a3-042hf.jpg

De röda och vita kablarna från 360:m in i röd/vit på en sådan kabel. Sedan stereopluggen in i t.ex skärmen, om du nu vill använda den.

Jag har inte skärmen så ni får gå och kolla själva. Men det brukar vara vanligast att man har "hon" -ingångar.

Om det är som jag tror, så ska du ha en sådan sladd fast med den röda och vita som HANAR. Dvs som piggar istället för hål.

PS, Ibland är den vita, svart men det spelar ingen roll det är samma sladd.

EDIT: Jag är en idiot, jag trodde han skulle koppla från datorn till skärmen som hade RCA-kontakter. Sorry.

Permalänk
Medlem

Jag förstår hur jag måste göra för att få ljud i skärmen, men skärmhögtalarna är inge vidare, utan jag vill använda mina datorhögtalare. Men mina datorhögtalare har ju ingen ingång för den där sladden. Den har ju bara en sladd att koppla in i datorn?

(Ber om ursäkt om jag förstör w2207-tråden med mina dumma frågor...)

Permalänk

Bara koppla dina högtalare till ljud ingången bakom din dator

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Bara koppla dina högtalare till ljud ingången bakom din dator

Nej men vi snackar om Xbox 360 nu

Permalänk
Medlem

Winter1, nu får du göra en egen tråd om dina bekymmer.

Permalänk
Medlem

Klarar min dator av att driva en 22"(1680x1050) om man vill ha höga inställningar på nyare spel?

Pentium D 3ghz, 7800GTX 256mb, 2 gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Winter1, nu får du göra en egen tråd om dina bekymmer.

Yes, ska nog lösa det!

Tillbaka till skärmen så vill jag bara säga att den är grymt prisvärd! Har använt skärmen i en vecka nu. Att man kan få en sån här fantastisk skärm för 3000:- är otroligt. Var rädd att 22 tum skulle vara FÖR stort men det är perfekt i mitt tycke. Rekommenderas!

Permalänk

Sitter och leker med min nu, kan bara säga en sak DAMN!

1 död pixel som lyser blå uppe i högre hörnet, jag kommer inte lämmna tillbaka den. Anledningen är för att jag är för lat + att den stör mig inte det minsta.

Allt som allt är jag galet nöjd med skärmen, World of Warcraft är helt skadat snyggt att lira i den här upplösningen, HD rippar på filmer och tv är underbara.

Nu ska jag ta och testa mig lite HL2

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

Jag fick min utbytesskärm idag. Satt och hoppades på en ny skärm men icke, det var massa tejprester på ramen när jag fick den och det är massa backlightbleed så bilden är helt flammig när skärmen är svart. Det är en rätt fet repa på foten också. Får väll ringa HP och kräva en ny skärm jag med då...

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hundralapp
Jag fick min utbytesskärm idag. Satt och hoppades på en ny skärm men icke, det var massa tejprester på ramen när jag fick den och det är massa backlightbleed så bilden är helt flammig när skärmen är svart. Det är en rätt fet repa på foten också. Får väll ringa HP och kräva en ny skärm jag med då...

Synd, som fan... en av anledningarna till att jag inte byter ut min HP w2207 (en död pixel). Lägger aldrig märke till pixeln, märks bara när man koncentrera mig, så det är skitsamma...

Visa signatur
Permalänk

Räknade returlapparna på lådan och jag fick det till 5st, tror dom verkligen att nån vill ha skärmen? Idioter.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

Det är TN-panel på denna va? Vilket medför sämre betraktningsvinkel.. hur upplever ni betraktningsvinkeln? Hur funkar de om man vill ligga i sängen och se på film etc.?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Det är TN-panel på denna va? Vilket medför sämre betraktningsvinkel.. hur upplever ni betraktningsvinkel? Hur funkar de om man vill ligga i sängen och se på film etc.?

Den verkar bra för att vara TN (har inte sett den själv), men om det kniper kan man väl vinkla om den lite?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Den verkar bra för att vara TN (har inte sett den själv), men om det kniper kan man väl vinkla om den lite?

Jo, men den nyare typen av panel ska tydligen vara så mkt bättre.. :/ men man kan väl inte få allt, är dock rädd att jag blir lite småbesviken vad det gäller vissa grejor (betraktningsvinkel, äkta färgåtergivning etc.) då jag går från en 19" EIZO CRT-skärm, med BNC och VGA. Till ev. denna W2207, vilket absolut inte verkar vara dum till sitt pris.. Samsungen som har omdiskuterats som går på 3,5k ungefär.. är den oxå med TN-panel?

Någon som äger en skärm som kan uttala sig?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Jo, men den nyare typen av panel ska tydligen vara så mkt bättre.. :/ men man kan väl inte få allt, är dock rädd att jag blir lite småbesviken vad det gäller vissa grejor (betraktningsvinkel, äkta färgåtergivning etc.) då jag går från en 19" EIZO CRT-skärm, med BNC och VGA. Till ev. denna W2207, vilket absolut inte verkar vara dum till sitt pris.. Samsungen som har omdiskuterats som går på 3,5k ungefär.. är den oxå med TN-panel?

Någon som äger en skärm som kan uttala sig?

Jag har en HP w2207 och betraktningsvinklarna är grymma för att vara TN-panel, man klarar sig om man inte sitter i extrema vinklar, sen så är ju skärmen väldigt ergonomisk så man kan vinkla/luta den hur man vill typ

Har även en Dell 2007WFP med S-IPS panel, RIKTIGT grymma betraktningsvinklar, bilden ser precis likadan ut hela tiden typ t.o.m när jag sitter på extrema vinklar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Jo, men den nyare typen av panel ska tydligen vara så mkt bättre.. :/ men man kan väl inte få allt, är dock rädd att jag blir lite småbesviken vad det gäller vissa grejor (betraktningsvinkel, äkta färgåtergivning etc.) då jag går från en 19" EIZO CRT-skärm, med BNC och VGA. Till ev. denna W2207, vilket absolut inte verkar vara dum till sitt pris.. Samsungen som har omdiskuterats som går på 3,5k ungefär.. är den oxå med TN-panel?

Någon som äger en skärm som kan uttala sig?

om betraktningsvinkel och färgåtergivning är viktigt är det kanske en sån här du ska ha:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Har själv beslutsbesvär huruvida jag ska behålla min crt syncmaster 975mb, eller skaffa lcd....är ganska kräsen när det gäller korrekta färger.....

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Vilken är den maximala Hz:en?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fat7
Vilken är den maximala Hz:en?

60Hz i 1680x1050 (native).
Hz på LCD/TFT fungerar ju knappast på samma sätt som CRT, om det är så du tänker.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Beställde precis skärmen (HP w2207) lite små less på min 19 ;P

Så nu blir det 22" som spel/film/what ever och 19" till IRC + winamp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Beställde precis skärmen (HP w2207) lite små less på min 19 ;P

Så nu blir det 22" som spel/film/what ever och 19" till IRC + winamp..

alltid trevligt med dualscreen:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Tjena alla dataentusiaster.. jag behöver hjälp.. Det är såhär att jag är en designer av datamöbler och jag behöver hjälp med denna specifika skärm, det är så att jag behöver veta om dataskärmen startar upp igen om man startar skärmen och drar ur sladden, sen sätter den i jacket igen, Skulle någon kunna tänka sig att prova det åt mig om ni har en sådan skärm skulle det hjälpa mig något otroligt.. tack på förhand