XFX GeForce GTX 280 3995kr

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Sanslöst prova installera om ditt OS och se om det funkar efter det kan du spotta o fräsa om det ej funkar!

Sätter man i nytt gfxkort ska man enligt mej formatera sin dator....

Finns ingen anledning att installera om hela systemet. Rensa drivare och installera nya bara. Eller installerar du om systemet när du uppdaterar drivrutinerna till grafikkortet med eller?

Permalänk
Medlem

TACK TACK!

Ni är bäst jag ska formatera i veckan!

Åhh så jobbigt installera om alla min program!

Permalänk

Uppdatera DirectX

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Alltså komma in på forumet och skälla och vara otrevlig och hoppas på att få hjälp, ren jävla dumhet. Sen klaga att helt vettiga förslag är för jobbiga eller orimliga...

Lycka till

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

oj hahaha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Alltså komma in på forumet och skälla och vara otrevlig och hoppas på att få hjälp, ren jävla dumhet. Sen klaga att helt vettiga förslag är för jobbiga eller orimliga...

Lycka till

hahahaha nej då!

Absolut inte!
men alltså det jag menade är att det är jobbigt för mig!

Föreställ dig i min sits?

Permalänk
Medlem

spexat,

se till att följa upp i denna tråd, efter du har formaterat datorn!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Finns ingen anledning att installera om hela systemet. Rensa drivare och installera nya bara. Eller installerar du om systemet när du uppdaterar drivrutinerna till grafikkortet med eller?

Kom du inte på nåt bättre att skriva?...

Killen har problem och gnäller att det inte funkar! då skriver jag att det är sanslöst att inte prova allt innan man skriver en tråd om problemet.

Jag brukar skruva av mina däck på bilen när jag ska tanka och när jag ska tvätta mina rutor på bilen drar jag ur motor....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Kom du inte på nåt bättre att skriva?...

Killen har problem och gnäller att det inte funkar! då skriver jag att det är sanslöst att inte prova allt innan man skriver en tråd om problemet.

Jag brukar skruva av mina däck på bilen när jag ska tanka och när jag ska tvätta mina rutor på bilen drar jag ur motor....

Ursäkta, jag citerade för mycket! =/ Det var det om att man skulle installera om systemet om man byter grafikkort jag reagerade på. I TS fall så är ominstallation rätt givet och det håller jag med dig. Det var heller inget ont menat åt dig, fick känslan av att du uppfattade det så.

Permalänk

Har samma grafikkort och kan utan problem köra på högsta inställningarna i farcry 2, så inte fan ska det vara fel på prestandan inte. Skulle tippa på något mjukvaruproblem.

Permalänk
Avstängd

Lungt anders lungt =)....

Jo nåt fel är det håller med dej att det är nåt med mjukvaran helt klart.

Permalänk
Medlem

Jag har jobb som ligger och väntar!

jag återkommer i veckan..

jag ska formatera datorn och det första jag ska göra, gå in på nvidia installera därifrån, men ska jag installera US eller UK?

Vilken av de?

Det finns två alternativ där med, sedan ska jag testa far cry 2 igen och och tyngre spel..

jag återkommer..

Permalänk
Medlem

Avinstallera drivrutiner för moderkort och grafikkort, och installera dom igen.
Till grafikkortet: www.nvidia.com
Vet inte vilket moderkort du har, men gissar att du har intel chipset, ( www.intel.com )
Samt installera/uppdatera DirectX: http://www.gamesforwindows.com/en-US/aboutgfw/Pages/directx10...

Permalänk
Medlem

formatering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Avinstallera drivrutiner för moderkort och grafikkort, och installera dom igen.
Till grafikkortet: www.nvidia.com
Vet inte vilket moderkort du har, men gissar att du har intel chipset, ( www.intel.com )
Samt installera/uppdatera DirectX: http://www.gamesforwindows.com/en-US/aboutgfw/Pages/directx10...

Hej!

Modekortet är denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=388713

Jag ska formatera om datorn, idag eller imorgon,

sedan ska jag installera direct X 10 och grafikkorts drivrutinen från Nvidia.

Och ladda ner far cry 2 och köra på hösta inställningar..

Får vi se vad jag får för resultat då..

Hoppas att det löser problemmet, annars är det jobbigt med fram och tillbaka.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Haha jag älskar vilket tempo du har i dina inlägg. Helt förvirrade. Du har nämnt säkert fem gånger nu att ett grafikkort för 4000:- ska prestera bättre. Man kan ju tro att världen helt håller på att gå under för dig.

På rak arm så är det inget fel på GTX 280, däremot så kan det vara fel på ditt grafikkort. Sådant kan hända och det är inget som komplett.se kan göra något åt då det inte är de som tillverkar korten. Det kan vara fel på chippet, alltså Nvidias fel, det kan vara fel på kortets PCB alltså AIB-tillverkarens fel, det kan vara skit bakom tangentbordet alltså DITT fel, vilket om jag ska vara helt ärlig jag tror är felet.

Det har dryftast innan.

Dra ner och installera Driver Cleaner. -->http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Använd gärna CCleaner också --> http://www.ccleaner.com/

Efter det så installerar du RÄTT drivrutiner. Nvidias senaste WHQL är 181.20. Har du Vista x64 så installerar du dessa har du Vista x86 så installerar du de.

Det kan även vara så att chipset-drivers kan behöva installeras. Finns på skivan som tillhör moderkortet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag tror stenhårt på att du missat installera chipset-drivers..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexat
Hej!

Modekortet är denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=388713

Jag ska formatera om datorn, idag eller imorgon,

sedan ska jag installera direct X 10 och grafikkorts drivrutinen från Nvidia.

Och ladda ner far cry 2 och köra på hösta inställningar..

Får vi se vad jag får för resultat då..

Hoppas att det löser problemmet, annars är det jobbigt med fram och tillbaka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Jag tror stenhårt på att du missat installera chipset-drivers..

Så är nog fallet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fail att köpa XFX GeForce GTX 280 för 3995kr för en vecka sedan ^^

Hahaha fick mitt ifrån datorbuten, då kostade det mig 2600 ca, och då fick jag även med ett par extra spel som plåster på såren

OT:

Uppdatera drivers.. tror att felet kan ligga där.

Själv fick jag bla med Farcry 2 till mitt kort, det flyter fint på maxad grafik (även max AA osv) så det borde vara något fel för dig.

Lycka till

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Helt klart den skönaste tråden hittills under 2009!

spexat hur går det med formateringen?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

670 M?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
Fail att köpa XFX GeForce GTX 280 för 3995kr för en vecka sedan ^^

Hahaha fick mitt ifrån datorbuten, då kostade det mig 2600 ca, och då fick jag även med ett par extra spel som plåster på såren

OT:

Uppdatera drivers.. tror att felet kan ligga där.

Själv fick jag bla med Farcry 2 till mitt kort, det flyter fint på maxad grafik (även max AA osv) så det borde vara något fel för dig.

Lycka till

Jag får inte igång, formaterings skivan det är inte så att man ska trycka på valfri tangent.

Det är inget sånt som kommer fram,
och jag har försökt genom att trycka F2, F10 , F8 ingen av de hjälper

Ni kan se vad jag har för modekort!

Jag har försökt under boot ändra så att skivan startar först men får inte igång den på något sätt!

Väldigt konsitgt!

Har ni någon annan idée?

Skivan är äkta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
Fail att köpa XFX GeForce GTX 280 för 3995kr för en vecka sedan ^^

Hahaha fick mitt ifrån datorbuten, då kostade det mig 2600 ca, och då fick jag även med ett par extra spel som plåster på såren

OT:

Uppdatera drivers.. tror att felet kan ligga där.

Själv fick jag bla med Farcry 2 till mitt kort, det flyter fint på maxad grafik (även max AA osv) så det borde vara något fel för dig.

Lycka till

Ja lite fail. Köpte också ett 280 för 2850 kr från datorbutiken.com.

Idag ringer han och säger att jag får ett 285 för samma pris XFX overklock versionen.

Ja ibland har man tur.

OT:

Testat uppgradera bios? Har du formaterat datorn än?

Om inget av dessa tips du har fått så hade jag lämnat tillbaka kortet och försökt få ett nytt.

Det gjorde jag med 6800 Ultra, det gick loss på 5000. Var missnöjd med prestandan och lämna tillbaka det och fick pengarna tillbaka.

Edit: Har du ändrat i bios så att cd:n bootar först?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
Ja lite fail. Köpte också ett 280 för 2850 kr från datorbutiken.com.

Idag ringer han och säger att jag får ett 285 för samma pris XFX overklock versionen.

Ja ibland har man tur.

OT:

Testat uppgradera bios? Har du formaterat datorn än?

Om inget av dessa tips du har fått så hade jag lämnat tillbaka kortet och försökt få ett nytt.

Det gjorde jag med 6800 Ultra, det gick loss på 5000. Var missnöjd med prestandan och lämna tillbaka det och fick pengarna tillbaka.

Edit: Har du ändrat i bios så att cd:n bootar först?

Jag har varit inne på datorbutiken och den kostar inte 2850 kr

utan här : http://www.datorbutiken.com/Navigation/Details.aspx?Product=5...

Permalänk
Medlem

Om du hade läst vad jag skrev så får jag de kortet för 2850 kr för att de inte får in fler 280

Har du löst dina problem?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

280

Hej igen!

Formaterat datorn nu!

Laddat ner chipset till intel min i7 processor på nytt

vart inne på nvidia laddat ner rätt drivrutin till 280 gtx och UK version

också directx 10 har jag installerat!

förut fick jag detta meddelande : http://www.itwriting.com/images/display_error.gif

Här kan ni se mitt problem förut,

får vi se om jag får samma problem nu : http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2922421

Om detta meddelande kommer nu!

Jag får nu detta meddelande :

Samma meddelande som jag fick förr!

Det var hur onödigt som helst och formatera om hela datorn, bara för det känns det som!

NU är det inte mjukvara fel verkar det som?

Permalänk
Medlem

Hej spexat. Gör så här; gå in på start>kontrollpanelen >system och underhåll >Enhetshanteraren.

sen klickar du på fliken "Bildskärmskort", högerklicka på ditt grafikkort och sedan egenskaper (i ditt fall Gtx 280).

Läs på enhetsstatus om kortets drivrutin fungerar som den ska.
Kolla även, på samma sätt, moderkort och bildskärm. Är det inte grafikkortet kan det vara skärmen.

Kan lägga till att jag haft drivrutiner som ej fungerat pga annan mjukvara osv. som gjort spel ospelbara. Och i ditt fall kan någon mjukvara kanske sabba för dina drivrutiner.

Permalänk
Inaktiv

Re: 280

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexat
Hej igen!

Formaterat datorn nu!

Laddat ner chipset till intel min i7 processor på nytt

vart inne på nvidia laddat ner rätt drivrutin till 280 gtx och UK version

också directx 10 har jag installerat!

förut fick jag detta meddelande : http://www.itwriting.com/images/display_error.gif

Här kan ni se mitt problem förut,

får vi se om jag får samma problem nu : http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2922421

Om detta meddelande kommer nu!

Jag får nu detta meddelande : http://img249.imageshack.us/img249/1128/meddelandeqx6.jpg

Samma meddelande som jag fick förr!

Det var hur onödigt som helst och formatera om hela datorn, bara för det känns det som!

NU är det inte mjukvara fel verkar det som?

Lämna tillbaks kortet och få ett som fungerar. Känns som du gjort tillräckligt med felsökning och att det är dags att låta återförsäljaren få slita (eventuellt) hår.

Permalänk
Medlem

Re: Re: 280

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Lämna tillbaks kortet och få ett som fungerar. Känns som du gjort tillräckligt med felsökning och att det är dags att låta återförsäljaren få slita (eventuellt) hår.

hahaha ja för fan!

Nu är jag riktigt förbannad på komplett jag sa att de skulle skicka ett kort till mig, och sedan skickar jag denna tillbaka när jag monterat denna, men det ville de inte!

Jag tar luren och säger samma sak imorgon, och får se om de vill!

Om man byter grafikkort, behöver man formatera om hela OS för att allt ska stämma igen?

Enhetshanteraren ser så här ut:

Nu ska jag fan sluta slita och leta fel..

stort tack till alla som engagerade sig och svarade med gott hjärta!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexat
hahaha ja för fan!

Nu är jag riktigt förbannad på komplett jag sa att de skulle skicka ett kort till mig, och sedan skickar jag denna tillbaka när jag monterat denna, men det ville de inte!

Jag tar luren och säger samma sak imorgon, och får se om de vill!

Om man byter grafikkort, behöver man formatera om hela OS för att allt ska stämma igen?

Enhetshanteraren ser så här ut:

http://img142.imageshack.us/img142/4060/bildhy8.jpg

Nu ska jag fan sluta slita och leta fel..

stort tack till alla som engagerade sig och svarade med gott hjärta!

Du måste skicka in det så de kan kontrollera kortet innan du får ett nytt. Så det fungerar, tyvärr. =/

Du behöver inte installera om OS för att byta grafikkort. Du kan byta allt utom moderkort utan att (oftast) behöva formatera. Har bytt moderkort med samma chipsets utan problem, en E4300 till Q6600 (Vista fick för sig att jag hade två E4300 kärnor och två Q6600 kärnor ett tag men den rättade till sig efter omstart). Minnen är bara att byta med för den delen. Byter du OS-disk så måste du självklart installera om såvida du inte kan flytta installationen med lämpligt verktyg.

Om det inte blir någon skillnad på nya kortet så prova en ominstallation som sista alternativ. Skicka hela datorn sen om heller det inte hjälper så får komplett leka "data".

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: 280

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexat
hahaha ja för fan!

Nu är jag riktigt förbannad på komplett jag sa att de skulle skicka ett kort till mig, och sedan skickar jag denna tillbaka när jag monterat denna, men det ville de inte!

Jag tar luren och säger samma sak imorgon, och får se om de vill!

Haha Dagens!

Så fungerar inte en reklamation, så mycket kan jag säga.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Re: Re: Re: 280

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Haha Dagens!

Så fungerar inte en reklamation, så mycket kan jag säga.

hahaha, verkligen inte men den här killen är rolig!

Kortet är antagligen knas, så ring komplett.se och be att få reklamera varan, tyvärr innebär det att du måste skicka kortet och kommer få sitta utan en längre period.

Komplett.se lär knappast skicka ett nytt till dig, hur ska de kunna lita på dig?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt