Nytt nätagg, fläkt varvar?

Permalänk

Nytt nätagg, fläkt varvar?

Hej, köpte nyligen ny dator. Den varvar upp och försvinner i korta intervaller. Jag har stenkoll på terx HWmonitor, även provat Qfan. Men kan inte se varken grafikkort, CPU eller chassi fläktar drar igång något nämnvärt. uteslutande måste det vara nät agg fläkt? Hör till jag har nätaggregatet upp och ner pga chassi konstruktionen. Vet ej om det avgör att den blir varm när jag spelar....

Kan jag bekräfta eller dementera detta på något vis?

ASUS TUF Gaming 1000W Gold

Fractal Design Torrent Black Solid

Permalänk
Medlem

tyvärr känt problem för den modellen. Mitt göra likadant, upplever dock detta under en kortare period precis när jag startar ett spel sen varvar det ner.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Skrivet av ibland:

tyvärr känt problem för den modellen. Mitt göra likadant, upplever dock detta under en kortare period precis när jag startar ett spel sen varvar det ner.

Mitt verkar komma och gå när jag spelar. Kan absolut vara den tycker den blir lite varm...

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Mitt verkar komma och gå när jag spelar. Kan absolut vara den tycker den blir lite varm...

troligen ligger du och gungar precis på gränsen där nätagget går ur sitt passiva läge så vid minsta lilla effektspik så går den över gränsen och drar på fläkten men att det då sjunker under nästan direkt och fläkten stannar igen och då får du en fläkt som går på och av konstant vid last.

vad menar du med uppåtner? med fläkthålet uppåt eller neråt?

ser ju ut som att på torrent har du inget val än att vända det med intaget nedåt åt andra hållet kommer det bli bastu i det med typ 0 cirkulation.

och ja det medför nog ev lite aktivare fläkt då den kommer dra en del varmluft från cpu om du kör med tornkylare.

gissar iaf att det är detta chassit?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kanske testa sätta en utblåsfläkt i bak? Det kanske samlas lite varmluft från CPU och annat som stiger upp in i nätagget, som kanske en bakfläkt kan ta hand om.
(om jag minns rätt så levereras den utan)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.