Funderar på en begagnad Kia och undrar hur ni som kör t.ex. Niro/Soul och andra bilar med lite långsammare laddning upplever det på långresor?
Hur blir det på vintern när räckvidden minskar och kanske leder till extra laddstopp, känner ni att det fungerar bra i alla fall?
Har själv 60 mil till mina hemtrakter och dit reser vi på storhelgerna och semester, kanske blir fyra besök per år som max. Tänker att i ett sådant scenario kan man stå ut med att ladda 15 min extra vid ett par laddstopp.
Får väl skylla en del av min oro på att vissa Youtubers inte verkar stå ut med långsammare laddning när de väl vant sig vid alla de senaste bilarna som de testar.
Körde eNiro i två år ungefär. En hel del långresor, bland annat till Norge.
Kan ärligt säga jag aldrig upplevde det som ett faktiskt problem. I mitt fall, med två barn, blev det ändå naturliga stopp som oftast var såpass långa att jag hann ladda tillräckligt. Antingen för mat, eller bara för att sträcka på benen. eNiro har ju ganska bra range, så det är många timmars körning mellan laddstoppen oavsett.
Med det sagt klagar jag inte på att ID.3:an nu laddar snabbare - såklart. Däremot var just den biten inte avgörande åt något håll vid valet av "ny" bil.