Premiär! Månadens Drop på SweClockers

Permalänk
Medlem

Vilka är det som köper en ny skärm 2024 med VA-panel?
Jag förstår verkligen inte fördelarna jämfört med IPS.
Skulle personligen hellre sitta på en begagnad TN-panel för pizzapengar tills jag har råd att lägga ut 3000:- på en bra IPS-panel.

Dock kul initiativ med erbjudanden.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Viking
Skrivet av 20kr:

Vilka är det som köper en ny skärm 2024 med VA-panel?
Jag förstår verkligen inte fördelarna jämfört med IPS.
Skulle personligen hellre sitta på en begagnad TN-panel för pizzapengar tills jag har råd att lägga ut 3000:- på en bra IPS-panel.

Dock kul initiativ med erbjudanden.

Tycker VA-paneler är sjukt underskattade.
Bytte i några månader från en Xiaomi VA 144Hz till en Lenovo IPS 240Hz och var inte alls särskilt imponerad.
Tycker bildkvalitén var en nedgradering. Säkert pga den sämre kontrasten och svärtan.

Men nu har jag en OLED som såklart är trevligare än båda.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Vilka är det som köper en ny skärm 2024 med VA-panel?
Jag förstår verkligen inte fördelarna jämfört med IPS.
Skulle personligen hellre sitta på en begagnad TN-panel för pizzapengar tills jag har råd att lägga ut 3000:- på en bra IPS-panel.

Dock kul initiativ med erbjudanden.

HDR

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Skulle köpa två men det fungerade inte under hela kvällen. Koden verkade fungera men ingen rabatt.

Permalänk
Medlem

Jag missa denna med en dag, går det att nyttja rabatten efterhand?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Jag missa denna med en dag, går det att nyttja rabatten efterhand?

Erbjudandet gäller idag, fredag den 26 april.
Om du inte har en tidsmaskin så nej.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MelleQ:

Skulle köpa två men det fungerade inte under hela kvällen. Koden verkade fungera men ingen rabatt.

Skrivet av edroon:

Jag missa denna med en dag, går det att nyttja rabatten efterhand?

Erbjudandet gällde under fredagen och avslutades på tolvslaget.

Skrivet av Keneay:

Jag menade inte att det var en dålig deal utan svarade bara påståendet att det skulle vara en dålig produkt som för att veta det krävs lite efterforskning där jag menar på att det ofta fulas med att peka på att lagret är begränsat när det inte är det eller än värre om produkten till salu är digital.

Nu låter det ju som att det inte är så begränsat som det kan tolkas så därför är det kanske bättre att ge någon tydlig siffra nästa gång om man inte vill sälja för många till kraftigt reducerat pris eftersom det generellt annars bara finns något tio-tal produkter kvar på hyllan vid skrivelsen begränsat lager. Alla lager är ju begränsade så det skrivs ju vanligen inte ut om lagret är fullsmockat.

Tycker annars konceptet som sådant är väldigt bra för Sweclockers läsare och publicitet för både butik och produkt tillverkare.

Detta handlar om att marknadsföringslagen ställer krav på hur marknadsföringen får se ut och vilken information den måste innehålla. Till exempel måste vi ange information som har "väsentlig betydelse" för konsumenten, vilket i praktiken ofta innebär vilka begränsningar som finns – om det gäller ett tillfälligt parti, hur länge erbjudandet gäller, hur många varor per kund och så vidare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Synd att man missade detta :/ Tycker ni hade kunnat förvarna oss i typ måndags om detta och inte bara en dag innan...

Sitter på 12 år gamla BenQs vanliga skärmar så hade absolut köpt en, även om vissa bildfanatiker i tråden verkar hata på alla reor.
Denna skärmen hade absolut blivit en uppgradering för mig, men för er med en 3-5år gammal gamingskärm kanske det inte är det.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Beror ju på, för fullpris är det ett katastrofköp, men för under 2000kr som denna kostar med rabatten är den i en prisklass ihop med 1080p skärmar och tävlar, detta måste vara ett av de billigaste sättet att införskaffa en 1440p gaming skärm?

Fast med rörelseoskärpa/smearing gör den högst olämplig för gaming?!
Att det står 1440p i produktbladet blir ju rätt missvisande om det bara gäller när man står still? Och detta samtidigt som det ställer höga krav på grafikkortet. Jag hade hellre lagt lite till och fått något jag var nöjd med, eller valt en bra 1080p-skärm istället och kanske kunnat gå upp till 240hz.
Men visst... Marknaden är ju som den är tyvärr och det finns inga genvägar till den perfekta bilden.

Skrivet av Extremaz:

Synd att man missade detta :/ Tycker ni hade kunnat förvarna oss i typ måndags om detta och inte bara en dag innan...

Sitter på 12 år gamla BenQs vanliga skärmar så hade absolut köpt en, även om vissa bildfanatiker i tråden verkar hata på alla reor.
Denna skärmen hade absolut blivit en uppgradering för mig, men för er med en 3-5år gammal gamingskärm kanske det inte är det.

Skippa VA i den här prisklassen om du nu inte hittar en recension som visar att pixlarnas responstid är i toppklass och kan matcha snabbare IPS/TN. Annars är IPS generellt sett ett säkrare val även om du får gå upp lite i pris. Men visst... det finns IPSer som också har för långsam responstid för uppdateringsfrekvensen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Viking
Skrivet av Extremaz:

Synd att man missade detta :/ Tycker ni hade kunnat förvarna oss i typ måndags om detta och inte bara en dag innan...

Sitter på 12 år gamla BenQs vanliga skärmar så hade absolut köpt en, även om vissa bildfanatiker i tråden verkar hata på alla reor.
Denna skärmen hade absolut blivit en uppgradering för mig, men för er med en 3-5år gammal gamingskärm kanske det inte är det.

Philips QHD 144Hz VA finns att köpa för 2324 kr (och man slipper välvd panel):
https://www.amazon.se/Philips-Momentum-27M1N3500LS-QHD-spelsk...

Eller 170Hz IPS för 2941 kr:
https://www.amazon.se/Philips-EVNIA-27M1N5500ZA-QHD-spelsk%C3...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fast med rörelseoskärpa/smearing gör den högst olämplig för gaming?!
Att det står 1440p i produktbladet blir ju rätt missvisande om det bara gäller när man står still? Och detta samtidigt som det ställer höga krav på grafikkortet. Jag hade hellre lagt lite till och fått något jag var nöjd med, eller valt en bra 1080p-skärm istället och kanske kunnat gå upp till 240hz.
Men visst... Marknaden är ju som den är tyvärr och det finns inga genvägar till den perfekta bilden.

Skippa VA i den här prisklassen om du nu inte hittar en recension som visar att pixlarnas responstid är i toppklass och kan matcha snabbare IPS/TN. Annars är IPS generellt sett ett säkrare val även om du får gå upp lite i pris. Men visst... det finns IPSer som också har för långsam responstid för uppdateringsfrekvensen.

Ja, den är inte bra alls men man får vad man betalar för, sitter själv på en 1440p VA skärm och ångrar mitt köp men är för snål för att köpa något annat då andrahandsvärdet på min skärm har rasat

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Vilka är det som köper en ny skärm 2024 med VA-panel?
Jag förstår verkligen inte fördelarna jämfört med IPS.
Skulle personligen hellre sitta på en begagnad TN-panel för pizzapengar tills jag har råd att lägga ut 3000:- på en bra IPS-panel.

Dock kul initiativ med erbjudanden.

Jag skulle definitivt hellre köra VA än IPS.
Hade en IPS skärm för ganska länge sedan men retade mig på IPSglow.
Kör nu på en äldre TN 144Hz 1080p.
Ser fram emot när OLED kommer ner i pris.

Permalänk
Sötast

Vilket trevligt initiativ!
Kan väl förstå att inte alla är superhypade på skärmen kanske, men 50% off på en produkt är väldigt generöst.

Jag hoppas att nästa gång man får mer än 1 dag på sig, inte alltid man kan vara inne

Permalänk
Medlem

Trevligt intitiativ av Elgiganten! Bra pris på skärmen också. Nu återstår det att se om de levererar drops som verkligen är bra framöver.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Oj Tyckte det såg ut som ett bra pris.
Synd det är Lördag nu...

Permalänk

@Dimestam

Kommer Dropsen på samma dagar framöver?
(t.ex. sista fredagen i månaden, eller den 26:e varje månad)

Mvh
AC

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av AlexCooper:

@Dimestam

Kommer Dropsen på samma dagar framöver?
(t.ex. sista fredagen i månaden, eller den 26:e varje månad)

Mvh
AC

Det blir mot slutet av varje månad och det kommer upp en artikel med datumet innan nästa drop släpps.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015